Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest blir skremt
Skrevet

Jeg har høyt blodtrykk, men har ikke fått noen medisiner. Trykket er ca 170/106. Jeg er 47 år gammel og jeg har målt høyt blodtrykk i lengre tid.

Jeg har nå prikkinger i hele ansiktet, hodepine og trykk bak øynene. Det bekymrer meg. Får ikke sove heller pga dette. Var hos lege idag og skulle få behandling om 1 uke. Synes dette er litt lenge fordi det prikker i hele venstre side og jeg er dårlig.

Lurer på om man tar lettere på sånne ting når man er psykisk syk? Jeg er arvelig belastet med hjerneblødninger og høyt blodtrykk. Det bekymer meg mest at det prikker og stikker slik i spesielt venstre side av ansiktet. Noen råd? Kan jeg ta en blodtrykksdempende medisin av min mann? Hva kan jeg gjøre. Det trykker og prikker fælt, og jeg blir litt skremt av dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest ung blodtrykkspasient
Skrevet

Jeg skjønner ikke at du ikke har fått medisin mot det høye blodtrykket?

Bruker du noen andre medisiner (kanskje det er grunnen til at legen må sjekke hvilke blodtrykksmedisiner du må ta?)

Jeg har prøvd flere medisiner, men jeg blir i dårlig form (ullete i hodet, svimmel etc av noen medisiner). Nå har jeg Adalat 30 mg og Diovan 160 mg. Funker som fjell, og formen er bra. Blodtrykket er normalt nå. Men det var et pusslespill å finne riktige medisiner.

Jeg går ikke på noen andre medisiner, enn de jeg tar mot det høye blodtrykket.

Gjest blir skremt
Skrevet

Jeg skjønner ikke at du ikke har fått medisin mot det høye blodtrykket?

Bruker du noen andre medisiner (kanskje det er grunnen til at legen må sjekke hvilke blodtrykksmedisiner du må ta?)

Jeg har prøvd flere medisiner, men jeg blir i dårlig form (ullete i hodet, svimmel etc av noen medisiner). Nå har jeg Adalat 30 mg og Diovan 160 mg. Funker som fjell, og formen er bra. Blodtrykket er normalt nå. Men det var et pusslespill å finne riktige medisiner.

Jeg går ikke på noen andre medisiner, enn de jeg tar mot det høye blodtrykket.

Kan trilafon gi høyt blodtrykk. Jeg bruker flere medisiner, kanskje det er derfor jeg ikke får behandling for høyt BT. Kanskje er det fordi jeg er psykisk syk også? Kan jo være pga psyken at jeg har høyt blodtrykk? Men jeg har målt det etter å ha ligget stille i over en time og det er like høyt. Legen på sykehuset sa det var normalt å ha det sånn, men det mener visst ikke fastlegen. Er fortsatt litt bekymret pga den stikkingen i hodet, på venste side og i tinningen. Jeg tror jeg blir overført fra den ene legen til den andre og ingen ønsker å ta ansvar for meg fordi jeg er komplisert og dette kan jo ta veldig lang tid. Leger må jo også prioritere og når man leser i min journal så leser man også seg til at det er lite og ingenting og prioritere. SLik er det bare og det må jeg vel greie og svelge.

Flinke leger ønsker seg vel greie og enkle pasienter?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...