Gå til innhold

NHD: sex og medisiner

Gjest More, more, more

Anbefalte innlegg

Gjest More, more, more
Skrevet

Har Lamictal noen som helst effekt på sexlysten? Jeg har gått på lamictal i 5-6 år nå og føler jeg har for lite sexlyst. I alle fall mindre enn før. Jeg er 34 år, kvinne og i et ganske ferskt forhold. I tidligere forhold er man jo "kaniner" i nærmere ett år i atarten før ting stabiliserer seg, men nå har vi allerede blitt et gammelt ektepar etter 3-4 mnd. Det skal sies at det er et lesbisk forhold som inkluderer (altfor mange!! ;-) ) menstruasjonsperioder, men jeg er likevel litt skuffa. Vi kvinner skal jo peake i 30-årene, men jeg føler jeg er veldig på nedtur. Kan langvarig bruk av lamictal være en årsak? Jeg vil jo være mer kåt enn jeg er!

Har det noen hensikt å fortsette med medisiner når helsen har stabilisert seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor dere sammen? Det er vanlig at kvinner som bor i samme hus får sammenfallende mensperioder, så det burde hjelpe på muligheten for sex.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ikke alle uønskede effekter er bivirkninger av medisinen. Noen er bivirkninger av sykdommen.

Nei, mine pasienter forteller ikke om seksuelle bivirkninger av Lamictal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...