Gå til innhold

Medisinering av følelser NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på dette: Hvor mye av følelseslivet kan egentlig medisineres bort? kan man medisinere bort all tristhet, depresjon, og da også det motsatte som glede osv? Kan man medisinere bort all sexlyst?. Da er man vel kjemisk lobotomert. Jeg har en stor frykt for medisiner og er livredd for at dette skal skje med meg. Jeg er sjeldent ordentlig deprimert men er mye trist, jeg mener det er et klart skille mellom det. dvs at jeg begynner å gråte over ting, føler jeg ikke kontrollerer det helt og det kommer ganske spontant, men kan vare bare en halvtimes tid også er jeg tilbake i vanlig modus.

Det er en skremmende tanke hvis det går an å medisinere folk til å bli monster, (f.eks stereoide bruk). Jeg har hørt at det er vanlig å medisinere soldater slik at de ikke skal føle så mye. Det er skremmende synes jeg.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mange følelser er noe en ønsker å ha.

Noen er dessverre så emosjonelle at de lider under det, og det nedsetter deres funksjon. Det er disse en kan prøve å medisinere.

Du skal selvsagt ikke ha medisiner om følelsene dine ikke skaper alvorlige problem for deg.

I tillegg ska du vite at evt påvirkning på følelsene kun er der så lenge du tar medisinen. Det er derfor ikke skummelt å prøve.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...