Gå til innhold

NHD vær så snill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man oppleve mer tankekaos og bråk i hodet samt depresjon etter å ha økt ap? Som startproblemer?

Det jeg ønsker å høre er at det skal gå over om en liten stund. Gjør det det?

Fra helt stille er det gått over til full konsert oppi topplokket. Er dette normalt?

Jeg hadde satt veldig pris på et svar. Da kan jeg enten slå meg til ro med at det vil gå over eller ta en telefon til den heksa av en psykiater som mente jeg skulle øke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller har dette noe med edruskap å gjøre? Jeg har vært edru i en mnd.

Skrevet

Når trappet du opp? Er det nylig eller for flere uker/mnd siden?

Skrevet

Når trappet du opp? Er det nylig eller for flere uker/mnd siden?

Først trappet jeg opp fra 4 mg til 6 mg. Etter noen dager trappet jeg opp til 8 mg. Sitter her i fyr og flamme. Ser mange muligheter her i livet.

Skrevet

Først trappet jeg opp fra 4 mg til 6 mg. Etter noen dager trappet jeg opp til 8 mg. Sitter her i fyr og flamme. Ser mange muligheter her i livet.

Hvilket medikament var det du stod på? Jeg fikk det ikke helt med meg...hvis du har nevnt det i enn annen tråd.

Skrevet

Hvilket medikament var det du stod på? Jeg fikk det ikke helt med meg...hvis du har nevnt det i enn annen tråd.

Fluanxol

Skrevet

''Sitter her i fyr og flamme. Ser mange muligheter her i livet.''

Som i begynnende mani? Beklager om jeg spør dumt nå. Jeg har ikke noe godt svar på spørsmålet ditt desverre men jeg håper du får svar, dette høres ikke ok ut. Det er forstålig at du blir forvirret når 2 behandler sier ulikt. Ta en telefon til vedk. som ba deg øke?

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Tanker fra meg; ja, jeg tror det har med edruskap å gjøre.

Skrevet

''Sitter her i fyr og flamme. Ser mange muligheter her i livet.''

Som i begynnende mani? Beklager om jeg spør dumt nå. Jeg har ikke noe godt svar på spørsmålet ditt desverre men jeg håper du får svar, dette høres ikke ok ut. Det er forstålig at du blir forvirret når 2 behandler sier ulikt. Ta en telefon til vedk. som ba deg øke?

Jeg tenkte først å ringe Magica fra DPS og gi henne det glatte lag. Men når jeg tenker meg om skal jeg heller ringe min egen psykiater og be om å få fremskyve en time. Jeg har tiltro til ham.

Skrevet

Jeg tenkte først å ringe Magica fra DPS og gi henne det glatte lag. Men når jeg tenker meg om skal jeg heller ringe min egen psykiater og be om å få fremskyve en time. Jeg har tiltro til ham.

Da synes jeg dere også, for å unngå konflikter i fremtiden, skal utarbeide klare retningslinjer for hvem som faktisk har hovedansvaret videre for her ligger det ann til å bli endel krøll.

Skrevet

Da synes jeg dere også, for å unngå konflikter i fremtiden, skal utarbeide klare retningslinjer for hvem som faktisk har hovedansvaret videre for her ligger det ann til å bli endel krøll.

Helt enig. Egentlig skulle jeg ha snakket med møtelederne i forkant av kurset, men det ble for knapp tid så jeg ble sendt til Magica.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Du skriver ofte her, men jeg vet ikke / husker ikke hva som er din diagnose. Om du skriver det, er det lettere å svare.

2. En kan ikke drive en "dag til dag" evaluering av effekt og ha en tilsvarende endring i medikasjonen. Jeg forstår din utålmodighet, men nye doser må prøves ut over flere uker før en kan evaluere.

Skrevet

1. Du skriver ofte her, men jeg vet ikke / husker ikke hva som er din diagnose. Om du skriver det, er det lettere å svare.

2. En kan ikke drive en "dag til dag" evaluering av effekt og ha en tilsvarende endring i medikasjonen. Jeg forstår din utålmodighet, men nye doser må prøves ut over flere uker før en kan evaluere.

Jeg er bipolar 2.

Tror jeg er utålmodig, en dramaqueen og at jeg fort blir redd og synes synd på meg selv.

Sier du jeg må vente noen uker slår jeg meg til ro med det.

Skrevet

Jeg er bipolar 2.

Tror jeg er utålmodig, en dramaqueen og at jeg fort blir redd og synes synd på meg selv.

Dessuten har jeg eupf. Det spiller kanskje også inn?

Skrevet

Jeg er bipolar 2.

Du gjør noe av de vanskeligste valg i livet ditt akkurat nå og jobber beinhardt med å få deg selv på stø kurs, det er ikke å være dramaqueen Gondor.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg er bipolar 2.

Du er slettes ikke alene om å være utålmodig hva gjelder virkning. Dette er noe leger i en psykiatrisk sengepost sliter med hver uke både med pasienter, men i enda større grad med personalet.

Dessverre må en vente noen uker etter et medikamentskifte eller en doseendring før en skikkelig evaluering kan gjøres.

Skrevet

Du er slettes ikke alene om å være utålmodig hva gjelder virkning. Dette er noe leger i en psykiatrisk sengepost sliter med hver uke både med pasienter, men i enda større grad med personalet.

Dessverre må en vente noen uker etter et medikamentskifte eller en doseendring før en skikkelig evaluering kan gjøres.

I et anfall av modenhet og fornuft får jeg takke heksa for at hun ikke syntes jeg skulle gå rundt med alt bråket i hodet.

Takk for svar.

Skrevet

Du gjør noe av de vanskeligste valg i livet ditt akkurat nå og jobber beinhardt med å få deg selv på stø kurs, det er ikke å være dramaqueen Gondor.

Tusen tusen takk! Det gjør så godt å få slike svar. :-)

I dag skal jeg lage sherry kylling til middag. Alkoholen vil jo dunste bort, men jeg vil stå igjen med 2,5 dl sherry. Den flasken skal jeg gi bort til en av gjestene. Ikke snakk om å ta så mye som et fingerbøl. Dette har jeg forberedt meg på.

Takk for at du følger meg på veien. Det setter jeg veldig pris på.

Klem

Skrevet

Tusen tusen takk! Det gjør så godt å få slike svar. :-)

I dag skal jeg lage sherry kylling til middag. Alkoholen vil jo dunste bort, men jeg vil stå igjen med 2,5 dl sherry. Den flasken skal jeg gi bort til en av gjestene. Ikke snakk om å ta så mye som et fingerbøl. Dette har jeg forberedt meg på.

Takk for at du følger meg på veien. Det setter jeg veldig pris på.

Klem

Vi er mange som heier på deg nå Gondor, det skal du vite :-) Kos deg med middag og gjester i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...