Gå til innhold

Oversensitiv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe! :-) Joda, du har nok rett. Det som er viktig tross alt, er at jeg er i jobb og har det sånn noenlunde. Jeg må jo før eller sien gjøre noe med det, ellers vil det ikke gå i lengden. Takk for alle de nyttige svarene! :-)

Bra de var nyttige da :-) Håper du får sove godt i natt :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en gang en kul psykiater som møtte meg med følgende forslag til legestanden da jeg sa at jeg var fortvilet over å få skrevet ut medikamenter som ga mange bivirkninger. Han sa at de psykiaterne/legene som skriver ut psykofarmaka jaggu kan prøve medikamentene selv før de skriver det ut...! Det synes jeg var en god ide!

Ja de kunne godt prøvd det selv, iallefall de vi ikke har likt. Sa det til en psykolog en gang, at han kunne ta de medisinene han maste sånn om selv. Men det gikk jo ikke for "Jeg trenger ikke slike medisiner". Men han hadde hatt godt av bivivrkningene :-)

Gjest fruitcake
Skrevet

Jeg hadde en gang en kul psykiater som møtte meg med følgende forslag til legestanden da jeg sa at jeg var fortvilet over å få skrevet ut medikamenter som ga mange bivirkninger. Han sa at de psykiaterne/legene som skriver ut psykofarmaka jaggu kan prøve medikamentene selv før de skriver det ut...! Det synes jeg var en god ide!

Hehe! Ikke sant... :-) Uansett, får jammen være glad at det finnes medisiner. Jeg er ikke redd for bivirkninger selv, og har tatt langt farligere medisiner, for å si det slik. Det viktige er at jeg fungerer best mulig i jobb, uten å "miste meg selv" helt. :-)

Gjest fruitcake
Skrevet

Bra de var nyttige da :-) Håper du får sove godt i natt :-)

Takk for det. :-) Og det samme til deg :-)

Skrevet

Hvilke dose var det da?

Jeg sov veldig lenge første gang, bare 25 mg. Det var jo herlig, for hadde ikke sovet skikkelig på lenge da. Men ble redd når jeg leste om folk som svimte av, selv om jeg aldri ble svimmel av den. Får søtsug av den, men skal prøve å styre meg.

Det er en stund siden, og det var på et psykehus, og der synes jeg de har en tendens til "å ta litt i". Jeg mener at jeg startet på 100 eller 200 mg. Men tør ikke alltid å stole på hukommelsen :o) Jeg opplevde det i alle fall den gang som en hestedose!

Skrevet

Takk for det. :-) Og det samme til deg :-)

Takk for det :-) Natta!

Skrevet

Ja de kunne godt prøvd det selv, iallefall de vi ikke har likt. Sa det til en psykolog en gang, at han kunne ta de medisinene han maste sånn om selv. Men det gikk jo ikke for "Jeg trenger ikke slike medisiner". Men han hadde hatt godt av bivivrkningene :-)

De kunne faktisk tatt sjansen på å prøve selv om de ikke strengt tatt trengte medisinen. Dette nettopp for å undersøke noen av bivirkningene. Hvis det ikke er farlig for oss, så er det vel ikke farlig for dem...

Skrevet

Det er en stund siden, og det var på et psykehus, og der synes jeg de har en tendens til "å ta litt i". Jeg mener at jeg startet på 100 eller 200 mg. Men tør ikke alltid å stole på hukommelsen :o) Jeg opplevde det i alle fall den gang som en hestedose!

For høy begynner dose :-/

Skrevet

For høy begynner dose :-/

Ja, jeg følte meg i alle fall totalt satt ut, og nærmest forgiftet!!!

Skrevet

De kunne faktisk tatt sjansen på å prøve selv om de ikke strengt tatt trengte medisinen. Dette nettopp for å undersøke noen av bivirkningene. Hvis det ikke er farlig for oss, så er det vel ikke farlig for dem...

Akkurat.

Gjest fruitcake
Skrevet

Poenget er vel at medisiner, selv om de er relativt trygge, innebærer en viss risiko for bivirkninger. Disse utsetter man seg antakelig ikke for, med mindre man må.

Skrevet

Ja, jeg følte meg i alle fall totalt satt ut, og nærmest forgiftet!!!

Ikke rart det da. Blir jo redd og av slike opplevelser.

Skrevet

Har lest at folk uten psykose problemer tar seroquel og, og jeg anbefaler det til alle som sliter med søvn. Aldri opplevd at andre medisiner har fungert så bra, hadde ikke sovet uten dem jeg. Og de er ikke farlige heller, det kan du si til legen din.

Jeg kjenner MANGE som bruker Seroquel for søvnen, det er tydeligvis svært populært innen psykiatrien nå. Den anvendes tydeligvis uavhengig av psykoseproblematikk (som så mange andre medisiner).

Selv har jeg prøvd den i årevis, i ulike doser. Den fungerer dårlig på meg, men som nevnt - MANGE bruker denne, og er fornøyde.

Skrevet

Jeg kjenner MANGE som bruker Seroquel for søvnen, det er tydeligvis svært populært innen psykiatrien nå. Den anvendes tydeligvis uavhengig av psykoseproblematikk (som så mange andre medisiner).

Selv har jeg prøvd den i årevis, i ulike doser. Den fungerer dårlig på meg, men som nevnt - MANGE bruker denne, og er fornøyde.

Ja, det er den beste medisinen for søvn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...