Gå til innhold

Jeg provoserer kjæresten min til å bli voldelig


Gjest Den plagsomme kjæresten

Anbefalte innlegg

Visste det ville bli misforstått. Les mitt svar til PieLill.

Jeg leste svaret til PieLill og synes det er godt, i hvertfall velmenende når det kommer til plaging/erting og mobbing. Ikke når det gjelder overgrep, misbruk, terrorisering, jeg tror rett og slett ikke det er mulig å bli i stand til å tåle noe slikt og slettes ikke når overgriperen er barnets egen far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 324
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    53

  • PieLill

    43

  • Mandolaika

    13

  • tonie

    12

Mest aktive i denne tråden

Jeg leste svaret til PieLill og synes det er godt, i hvertfall velmenende når det kommer til plaging/erting og mobbing. Ikke når det gjelder overgrep, misbruk, terrorisering, jeg tror rett og slett ikke det er mulig å bli i stand til å tåle noe slikt og slettes ikke når overgriperen er barnets egen far.

''Jeg leste svaret til PieLill og synes det er godt, i hvertfall velmenende når det kommer til plaging/erting og mobbing. Ikke når det gjelder overgrep, misbruk, terrorisering, jeg tror rett og slett ikke det er mulig å bli i stand til å tåle noe slikt og slettes ikke når overgriperen er barnets egen far.''

Man skal ikke bli i stand til å tåle, for man skal ikke tåle, men bli bedre rustet til å takle det, mens det pågår. Så skal selvfølgelig overgriperen fjernes!

Mulig jeg ikke burde svart dette i en tråd om barn i det hele tatt, jeg tok utg.pkt. i ts sitt tema, som gjelder voksne mennesker. Mitt innlegg ble derfor veldig malplassert som et slags svar til Psyk av alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den plagsomme kjæresten

Nå fikk jeg blod på tann. Dette er egentlig ikke til deg, men er godt å skrive ned.

Bup ble koplet inn for å hjelpe sønnen min når det stod på som verst. Behandlingen han mottok var at behandlerne mente han måtte styrkes slik at han var i stand til å tåle fars overgrep. Hørt på makan til piss.

Huff, så grusomt!

''Behandlingen han mottok var at behandlerne mente han måtte styrkes slik at han var i stand til å tåle fars overgrep. Hørt på makan til piss.''

Her må det vel være være snakk om en misforståelse?! Kanskje de formulerte seg litt feil og mente å si at de ville forsøke å styrke sønnen din til å takle overgrepene han ble utsatt for, sånn i ettertid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at barn skal styrkes for å tåle overgrep, psykisk mishandling og fysisk mishandling. Les setningen og smak på den. Og tenk deg om en gang til.

Hvordan kan det da ha seg at min sønn er traumatisert selv om han mottok denne "bahandlingen" fra Bup?

Forøvrig helt enig med PieLill.

Man skal ikke bli i stand til å tåle, for man skal ikke tåle, men bli bedre rustet til å takle det, mens det pågår. Så skal selvfølgelig overgriperen fjernes!

Mulig jeg ikke burde svart dette i en tråd om barn i det hele tatt, jeg tok utg.pkt. i ts sitt tema, som gjelder voksne mennesker. Mitt innlegg ble derfor veldig malplassert som et slags svar til deg. Jeg vet heller ikke hvor gammel din sønn er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så grusomt!

''Behandlingen han mottok var at behandlerne mente han måtte styrkes slik at han var i stand til å tåle fars overgrep. Hørt på makan til piss.''

Her må det vel være være snakk om en misforståelse?! Kanskje de formulerte seg litt feil og mente å si at de ville forsøke å styrke sønnen din til å takle overgrepene han ble utsatt for, sånn i ettertid?

''Her må det vel være være snakk om en misforståelse?! Kanskje de formulerte seg litt feil og mente å si at de ville forsøke å styrke sønnen din til å takle overgrepene han ble utsatt for, sånn i ettertid?''

Jeg gikk også ut i fra det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg leste svaret til PieLill og synes det er godt, i hvertfall velmenende når det kommer til plaging/erting og mobbing. Ikke når det gjelder overgrep, misbruk, terrorisering, jeg tror rett og slett ikke det er mulig å bli i stand til å tåle noe slikt og slettes ikke når overgriperen er barnets egen far.''

Man skal ikke bli i stand til å tåle, for man skal ikke tåle, men bli bedre rustet til å takle det, mens det pågår. Så skal selvfølgelig overgriperen fjernes!

Mulig jeg ikke burde svart dette i en tråd om barn i det hele tatt, jeg tok utg.pkt. i ts sitt tema, som gjelder voksne mennesker. Mitt innlegg ble derfor veldig malplassert som et slags svar til Psyk av alt.

''Man skal ikke bli i stand til å tåle, for man skal ikke tåle, men bli bedre rustet til å takle det, mens det pågår. Så skal selvfølgelig overgriperen fjernes!''

Enig i det første, det skal være unødvendig å tåle. Setning nr 2, og la oss flytte det over til voksne, hvordan mener du man kan rustes til å tåle alvorlige overgrep mens det pågår. Som nevnt, jeg forstår tankegangen (og synes den er god) når det gjelder plaging/mobbing, dette PavAlt beskriver befinner seg for meg i en helt annen kategori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Psyk av alt

Huff, så grusomt!

''Behandlingen han mottok var at behandlerne mente han måtte styrkes slik at han var i stand til å tåle fars overgrep. Hørt på makan til piss.''

Her må det vel være være snakk om en misforståelse?! Kanskje de formulerte seg litt feil og mente å si at de ville forsøke å styrke sønnen din til å takle overgrepene han ble utsatt for, sånn i ettertid?

Det var nok ingen misforståelse. men inkompetente "behandlere", det var to stykker, begge barnevernspedagoger. Han fikk ikke treffe verken psykolog eller psykiater, ikke før etter noen år med manglende effekt av "behandlingen". Da var han traumatisert. Jeg misforstod ingenting.

Beklageligvis var jeg selv så langt nede i denne perioden at jeg ikke klarte å sette spørsmålstegn ved behandlingen vi fikk. Var bare glad for at sønnen min fikk hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

Man skal ikke bli i stand til å tåle, for man skal ikke tåle, men bli bedre rustet til å takle det, mens det pågår. Så skal selvfølgelig overgriperen fjernes!

Mulig jeg ikke burde svart dette i en tråd om barn i det hele tatt, jeg tok utg.pkt. i ts sitt tema, som gjelder voksne mennesker. Mitt innlegg ble derfor veldig malplassert som et slags svar til deg. Jeg vet heller ikke hvor gammel din sønn er.

Jeg er mer interessert i hva du tenker om en slik behandlingsmåte om det var ditt eget barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Man skal ikke bli i stand til å tåle, for man skal ikke tåle, men bli bedre rustet til å takle det, mens det pågår. Så skal selvfølgelig overgriperen fjernes!''

Enig i det første, det skal være unødvendig å tåle. Setning nr 2, og la oss flytte det over til voksne, hvordan mener du man kan rustes til å tåle alvorlige overgrep mens det pågår. Som nevnt, jeg forstår tankegangen (og synes den er god) når det gjelder plaging/mobbing, dette PavAlt beskriver befinner seg for meg i en helt annen kategori.

''Enig i det første, det skal være unødvendig å tåle. Setning nr 2, og la oss flytte det over til voksne, hvordan mener du man kan rustes til å tåle alvorlige overgrep mens det pågår. Som nevnt, jeg forstår tankegangen (og synes den er god) når det gjelder plaging/mobbing, dette PavAlt beskriver befinner seg for meg i en helt annen kategori.''

Jeg mener man skal rustes til bedre å takle det og til å forsvare seg, stå i mot, man skal IKKE tåle (i betydningen godta).

Dette gjelder i all hovedsak voksen, og kanskje litt eldre barn når det gjelder plaging og mobbing.

Det gjelder ikke Psyk av alt sin situasjon med en ung (?) sønn og det beklager jeg at jeg skrev. Skjønner at det ble helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dette er alldeles ikke riktig. Behandlingen barn skal få er at overgriper fjernes ut av tilværelsen deres.

Så trenger de hjelp til å reparere skadene.''

Ja, nettopp. Men samtidig kan man hjelpe barn til å stå bedre rustet til å takle. Les: SAMTIDIG, ikke istedenfor.

Dette vet jeg spesialister på bl.a. mobbing har uttalt.

I dette tilfellet skal man hjelpe barnet til å takle det barnet _har_ opplevd. Ikke til å fortsette å oppleve det. Barnet må ut av situasjonen.

Hvordan lærer man forresten barn å takle 15 stykk som slår sparker, spytter, dytter mm på en gang.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Enig i det første, det skal være unødvendig å tåle. Setning nr 2, og la oss flytte det over til voksne, hvordan mener du man kan rustes til å tåle alvorlige overgrep mens det pågår. Som nevnt, jeg forstår tankegangen (og synes den er god) når det gjelder plaging/mobbing, dette PavAlt beskriver befinner seg for meg i en helt annen kategori.''

Jeg mener man skal rustes til bedre å takle det og til å forsvare seg, stå i mot, man skal IKKE tåle (i betydningen godta).

Dette gjelder i all hovedsak voksen, og kanskje litt eldre barn når det gjelder plaging og mobbing.

Det gjelder ikke Psyk av alt sin situasjon med en ung (?) sønn og det beklager jeg at jeg skrev. Skjønner at det ble helt feil.

Da forstår jeg det du skriver, jeg tenkte du skrev ut i fra hennes situasjon. Jeg er helt enig i de tankene du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer interessert i hva du tenker om en slik behandlingsmåte om det var ditt eget barn?

''Jeg er mer interessert i hva du tenker om en slik behandlingsmåte om det var ditt eget barn?''

Jeg skjønner at dette blir helt feil behandling for et lite barn, eller for barn i det hele tatt. Jeg mener det kanskje kan egne seg når det gjelder mobbing/plaging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

''Her må det vel være være snakk om en misforståelse?! Kanskje de formulerte seg litt feil og mente å si at de ville forsøke å styrke sønnen din til å takle overgrepene han ble utsatt for, sånn i ettertid?''

Jeg gikk også ut i fra det samme.

Bare for å klargjøre, "behandlingen" fikk han mens overgrepene fant sted. Det dreide seg om flere år og ingen fikk stoppet overgriperen.

Bup vi soknet til ville ikke ha min sønn i behandling fordi han kontinuerlig ble utsatt for overgrep. De sa det måtte vente til overgrepene var stanset, deretter kunne de gi ham behandling.

Jeg fikk da ordnet det slik at han fikk komme til bup i nabokommunen. Og det var her han skulle rustes opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dette tilfellet skal man hjelpe barnet til å takle det barnet _har_ opplevd. Ikke til å fortsette å oppleve det. Barnet må ut av situasjonen.

Hvordan lærer man forresten barn å takle 15 stykk som slår sparker, spytter, dytter mm på en gang.

mvh

''Hvordan lærer man forresten barn å takle 15 stykk som slår sparker, spytter, dytter mm på en gang.''

Det kan selvsagt ikke brukes i alle sammenhenger i alle situasjoner, men på generell basis skader det ikke om et barn eller en voksen lærer seg til å bli flinkere til å takle visse former for mobbing eller plaging, i den forstand at man ikke skal la seg knekke, at man skal forsøke å stå i mot, at man skal forsvare seg osv.

Det er IKKE det samme som at det som skjer er helt greit og noe man skal akseptere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forstår jeg det du skriver, jeg tenkte du skrev ut i fra hennes situasjon. Jeg er helt enig i de tankene du har.

''Da forstår jeg det du skriver, jeg tenkte du skrev ut i fra hennes situasjon. Jeg er helt enig i de tankene du har.''

Jeg gjorde egentlig det, men hadde ts sin situasjon i tankene, og så ser jeg det ble helt feil i forhold til Psyk av alt sitt barn. Det høres helt forferdelig ut at dette var den "behandlingen" barnet hennes fikk og ikke fikk komme til psykolog eller psykiater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

''Jeg er mer interessert i hva du tenker om en slik behandlingsmåte om det var ditt eget barn?''

Jeg skjønner at dette blir helt feil behandling for et lite barn, eller for barn i det hele tatt. Jeg mener det kanskje kan egne seg når det gjelder mobbing/plaging.

Helt enig med deg. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å klargjøre, "behandlingen" fikk han mens overgrepene fant sted. Det dreide seg om flere år og ingen fikk stoppet overgriperen.

Bup vi soknet til ville ikke ha min sønn i behandling fordi han kontinuerlig ble utsatt for overgrep. De sa det måtte vente til overgrepene var stanset, deretter kunne de gi ham behandling.

Jeg fikk da ordnet det slik at han fikk komme til bup i nabokommunen. Og det var her han skulle rustes opp.

''Bare for å klargjøre, "behandlingen" fikk han mens overgrepene fant sted. Det dreide seg om flere år og ingen fikk stoppet overgriperen.

Bup vi soknet til ville ikke ha min sønn i behandling fordi han kontinuerlig ble utsatt for overgrep. De sa det måtte vente til overgrepene var stanset, deretter kunne de gi ham behandling.

Jeg fikk da ordnet det slik at han fikk komme til bup i nabokommunen. Og det var her han skulle rustes opp.''

Det høres ut som dobbelt overgrep mot din sønn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

''. Dette respekterer jeg ofte ikke fordi jeg hater å avslutte i en sur/vond tone. Dermed fortsetter jeg og kan bli ganske pågående i mitt forsøk på å ”gjøre det godt igjen”. Dermed renner begeret over i ham, noe som ofte resulterer at han kan bli fysisk voldelig. Feks så kan han finne på å slenge meg i bakken og dra meg ut av rommet etter armen, noe som veldig lett ender opp med blåmerker. Det har også hendt han har slått.''

Du oppfordrer absolutt til vold:(

Synes ikke synd på deg en plass. Har selv hatt en voldelig samboer, og jeg gikk på tærne, for å unngå å bli slått. Gjorde det slutt ganske fort.

Jeg har ikke sympati med deg, du velger selv din vei.

Aner ikke hva du vil oppnå med dine sinnsyke skriverier. Det vet bare du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Psyk av alt

''Bare for å klargjøre, "behandlingen" fikk han mens overgrepene fant sted. Det dreide seg om flere år og ingen fikk stoppet overgriperen.

Bup vi soknet til ville ikke ha min sønn i behandling fordi han kontinuerlig ble utsatt for overgrep. De sa det måtte vente til overgrepene var stanset, deretter kunne de gi ham behandling.

Jeg fikk da ordnet det slik at han fikk komme til bup i nabokommunen. Og det var her han skulle rustes opp.''

Det høres ut som dobbelt overgrep mot din sønn!

Ja, det har du jammen rett i. Situasjonen var helt på trynet håpløs. Nesten så man ikke tror det kan skje. Ingen stopper overgriper og ingen (nesten, bortsett fra opprustningen) kan gi behandling/hjelpe.

Jeg stiller meg det enkle spørsmålet: hvorfor ble ikke faren fengslet?? Hva slags rettsstat bor vi egentlig i?

Men det skal du slippe å svare på altså :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du føler altså ingen trang til å bli litt mer moden og slutte å provosere? Høres merkelig ut hele greia spør du meg.''

Jeg "provoserer" fordi jeg ikke ønsker å la ham få siste ordet!

Kall det gjerne umodent. Men er det å krangle noen gang en moden handling? Det er likevel noe alle gjør til tider, uansett hvor lite rasjonelt det er..

Jeg er uanset tikke stolt over hvordan jeg håndterer krangelen og det har jeg jo heller ikke påstått i dette innlegget heller. Snarere tvert imot!

''Men er det å krangle noen gang en moden handling? Det er likevel noe alle gjør til tider, uansett hvor lite rasjonelt det er..''

Nei, det er ikke noe alle gjør. Selv ikke "til tider".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...