Gå til innhold

Anmelde/forelda?


mikmakmik

Anbefalte innlegg

Hallo folkens

Leste det med foreldelsesfrist. Jeg har mange ganger tenkt på å anmelde min onkel, men jeg har jo også hørt det med 10 år som lengste. Og desuten så er jeg alt for redd for å tape... Det ville jo bare blitt ord mot ord.

Men den gangen jeg først fortalte det til en lærer og helsesøster, da var det ikke gått 10 år, og derfor så er det noen i fam. min som mener at det finnes muligheter til å anmelde det avlikevel. Og noen i min fam. er veldig opptatt av det. Jeg har sagt at jeg ikke vil anmelde det, både som sagt for det at jeg ikke tar sjansen på å tape, og fordi at da må det gå på at helsesøster ikke gjorde jobben sin fult ut den gangen. De mener nemelig at hun skulle ha anmeldt det den gangen. At hun var pliktig til å melde fra til barnevernet, og så da skulle det gått vidre, og saken skulle blitt anmeldt. Men helsesøstra den gangen gjorde en bra jobb synes jeg. Hun ble jo tross alt mot arbeidet av mamma og pappa. Hun ville gjort mange ting for å hjelpet meg hun, men de stoppet det.

Saken er at mange rundt meg, og i fam. min ikke helt tror meg, siden jeg ikke anmelder det. De mener at for andre som kanskje hører om det, så virker det hele litt rart.osv. Vet ikke helt hva de mener. De har bare sagt at det er dager da de tviler på at onkel kan ha gjort det. Jeg vet så alt for godt at han har gjort det mot meg. Og det er så vondt når de nærmeste ikke tror helt på deg. Hva skal jeg gjøre som kan gjøre at de tror og støtter meg fult ut. Jeg blir lei meg av å tenke på det at de ikke helt tror meg. Hva skal jeg gjøre... Nei, nå årker jeg ikke å tenke mer. Jeg må gjøre noe.... Vet det er seint, ,en en joggetur før jeg legger meg er tingen nå. Må få ryddet litt i hode. Få noe av det ekle ut av kroppen.

Natta der ute

*klem til dere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Hvis jeg var deg, ville jeg sjekke saken med JURK - Juridisk Rådgivning for Kvinner. De vil kunne vurdere saken og gi deg et svar, så slipper du å gruble på om det er for sent eller ei.

JURK, Juridisk rådgivning for kvinner:

Arbins gate 7

Postboks 2691 Solli

0204 Oslo

Telefon: 22 84 29 50

Telefaks: 22 84 29 51

Telefonvakt:

man., ons. kl.: 09:00 - 15:00

tirs. kl.: 17:00 - 20:00

Gangvakt:

tirs. kl.: 17:00 - 20:00

tors. kl.: 12:00 - 15:00

Jeg blir veldig provosert av det du forteller at familiemedlemmer ikke tror deg siden du ikke vil anmelde. De aner jo ikke hva de snakker om, når de snakker slik! Knurr. Det som er viktig, er at du får hjelp og støtte - ikke at du må bruke kreftene dine på å overbevise familien om at du snakker sant.

Tenk på deg selv, og hva som er best for DEG! OK?

Vennlig hilsen og klem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...