Gå til innhold

Lamictal nedtrapping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen jeg er i behandling hos at jeg måtte redusere Lamictaldosen min - hadde ett speil på ca 40-han mener det er for mye når det er over 35.

Nå sitter jeg med jevnlig med "hetetoktor" , svetter og er iiiskald i kinnene-dette uten å ha gjort noenting.

Jeg er mye svimmel(også før reduksjonen)..

Og endel ting, men

Alle de fysiske problemene jeg har og har fått sier legen skyldes Lamictalen, at det vil bli bedre med mindre dose (men jeg hadde ikke alltid disse problemene hele tida med lamictal= 2008)

Men jeg får ikke svar på om det er Lamictalen som er skyld i formen min er blitt endel dårligere..(regner med det)

Er muskelsvak, kvalm, konstant sliten osv.. Og mer deprimert..

Jeg føler det ble feil å redusere denne dosen, men..

Er det det egentlig?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er sannsynligvis korrekt å redusere dosen noe.

Hvilken dose bruker du i dag og som gir 40 i serumkonsentrasjon?

Skrevet

Ja, det er sannsynligvis korrekt å redusere dosen noe.

Hvilken dose bruker du i dag og som gir 40 i serumkonsentrasjon?

Tusen takk for svar :-)

Jeg brukte 500mg/døgnet.

Nå er jeg på 400mg og er ikke kvitt de fysiske problemene eller formfallet jeg har fått etter nedtrapping.

Jeg hadde nesten ikke bivirkninger i det hele tatt på den "opprinnelige" dosen :-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...