Gå til innhold

NHD- fagperson og privatperson

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor svarer du som fagperson på innlegg som ikke har med psykiatri å gjøre? Kan du ikke skille mellom jobb og privatliv ved å logge inn med egen mailadresse og bruke et annet nick?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Plager det deg?

Tenker du på dagens spørsmål på åpent forum? Eller tenker du på samliv? Begge har absolutt med psykiatri å gjøre.

Gjest Lurer litt på dette
Skrevet

Plager det deg?

Tenker du på dagens spørsmål på åpent forum? Eller tenker du på samliv? Begge har absolutt med psykiatri å gjøre.

Det er ikke ditt felt, men klarer du å svare på dette også? Dette står på sykemeldingen min. Betyr det at det har vært komlikasjoner under operasjonen?

''T84.1 Mekaniske komplikasjoner ved innvendig fiksasjonsanordning for knokler i ekstremitet''

Skrevet

Plager det deg?

Når du svarer som fagperson så vil du få respekt som autoritet, det synes jeg ikke blir riktig.

Skrevet

Når du svarer som fagperson så vil du få respekt som autoritet, det synes jeg ikke blir riktig.

''Når du svarer som fagperson så vil du få respekt som autoritet..''

Ja, om det er direkte og åpenbar psykiatri-rettet. Ellers så leser jeg svaret som hans private mening. Feks det tema som gikk på kjærest som slo i fylla.

Skrevet

Kan du ikke heller angripe innholdet i det jeg skriver enn formalia.

Jeg leser oftest på "siste 100". Da er det ikke alltid jeg ser hvilket forum det ligger i.

Skrevet

Ja, om det er direkte og åpenbar psykiatri-rettet. Ellers så leser jeg svaret som hans private mening. Feks det tema som gikk på kjærest som slo i fylla.

Det temaet er absolutt et psykiatri tema.

Gjest Nils Håvard Dahl, lege
Skrevet

Det er ikke ditt felt, men klarer du å svare på dette også? Dette står på sykemeldingen min. Betyr det at det har vært komlikasjoner under operasjonen?

''T84.1 Mekaniske komplikasjoner ved innvendig fiksasjonsanordning for knokler i ekstremitet''

Det kan også henspeile på mekaniske problemer etter inngrepet.

Skrevet

Men det skyldes at du er en fast dolbruker og vet hva som er NHDs fagområde. For nye brukere skaper det forvirring. Så jeg er enig med melmøll.

Skrevet

Det temaet er absolutt et psykiatri tema.

Greit at du mener det, og jeg er helt enig at det kunne vært det.

Skrevet

Men det skyldes at du er en fast dolbruker og vet hva som er NHDs fagområde. For nye brukere skaper det forvirring. Så jeg er enig med melmøll.

Jeg skjønner det.

Men for å ta et litt søkt eksempel ment som illustrasjon:

Om det var en elektriker her inne, og han svarte med fullt navn og tittel på en tråd som omhandler neglesopp, eller HPV vaksine.... hvorfor skulle man da legge ekstra vekt på hans svar?

Skrevet

Plager det deg?

Hei!

Jeg er glad for alle som kun bruker et nick, også NHD, jeg syns det er mye mer ærlig.

Jeg misliker at mange her, slik jeg har forstått det av og til skifter nick, det er bedre å være den man er, alltid.

Skrevet

Jeg synes det er helt uproblematisk.NHD er liksom Dols store far, selv om jeg langt ifra er enig med han i alt.

Skrevet

Jeg skjønner det.

Men for å ta et litt søkt eksempel ment som illustrasjon:

Om det var en elektriker her inne, og han svarte med fullt navn og tittel på en tråd som omhandler neglesopp, eller HPV vaksine.... hvorfor skulle man da legge ekstra vekt på hans svar?

Problemet er nok at det er diffuse skiller mellom en del temaer, så det er ikke lett å vite sikkert om NHD selv anser seg som lekmann eller ekspert i enkelte tråder som feks omhandler moralske spørsmål knyttet til barn og oppdragelse, samliv eller arbeidsliv for å nevne noen. Det blir som om elektrikeren uttalte seg om bygningskonstruksjonen, opplevde han seg da som lekmann eller ei? Enig med Hulderen og Melmøll i at han oftere kunne benytte sitt lekmannsnick.

Skrevet

Problemet er nok at det er diffuse skiller mellom en del temaer, så det er ikke lett å vite sikkert om NHD selv anser seg som lekmann eller ekspert i enkelte tråder som feks omhandler moralske spørsmål knyttet til barn og oppdragelse, samliv eller arbeidsliv for å nevne noen. Det blir som om elektrikeren uttalte seg om bygningskonstruksjonen, opplevde han seg da som lekmann eller ei? Enig med Hulderen og Melmøll i at han oftere kunne benytte sitt lekmannsnick.

''Problemet er nok at det er diffuse skiller mellom en del temaer, så det er ikke lett å vite sikkert om NHD selv anser seg som lekmann eller ekspert i enkelte tråder som feks omhandler moralske spørsmål knyttet til barn og oppdragelse, samliv eller arbeidsliv for å nevne noen''

Jeg forstår dilemmaet. Men hvorvidt han anser seg som lekmann eller ekspert i temaer under "åpent forum", "samliv" etc er jo egentlig ikke av interesse. Leser kan jo oppfatte han annelerledes siden han da ikke svarer innen sitt eget fag-område.

Men absolutt- jeg forstår dilemmaet, og at leser kan lure på om hans svar bør "veie" mer enn andres også i tråder utenom psykiatriforum.

Tror også dette er veldig leser-avhengig. Jeg forstår av denne tråden at noen finner det litt uheldig, mens andre, som undertegnede, synes det er uproblematisk.

Skrevet

Jeg synes det er helt uproblematisk.NHD er liksom Dols store far, selv om jeg langt ifra er enig med han i alt.

Enig. Helt uproblematisk. Og det er greit å ikke være enig når han uttaler seg om ting som ikke er hans fagfelt. :-)

Skrevet

''Problemet er nok at det er diffuse skiller mellom en del temaer, så det er ikke lett å vite sikkert om NHD selv anser seg som lekmann eller ekspert i enkelte tråder som feks omhandler moralske spørsmål knyttet til barn og oppdragelse, samliv eller arbeidsliv for å nevne noen''

Jeg forstår dilemmaet. Men hvorvidt han anser seg som lekmann eller ekspert i temaer under "åpent forum", "samliv" etc er jo egentlig ikke av interesse. Leser kan jo oppfatte han annelerledes siden han da ikke svarer innen sitt eget fag-område.

Men absolutt- jeg forstår dilemmaet, og at leser kan lure på om hans svar bør "veie" mer enn andres også i tråder utenom psykiatriforum.

Tror også dette er veldig leser-avhengig. Jeg forstår av denne tråden at noen finner det litt uheldig, mens andre, som undertegnede, synes det er uproblematisk.

Håper du har rett, men jeg syns å lese at mange har en veldig respekt for svarene hans, også på åpent/ samliv.

Skrevet

Enig. Helt uproblematisk. Og det er greit å ikke være enig når han uttaler seg om ting som ikke er hans fagfelt. :-)

Jeg kan godt også være uenig selv når han svarer innen sitt eget fagområde ;) Men det er greit å høre meningen hans uansett.

Skrevet

Jeg kan godt også være uenig selv når han svarer innen sitt eget fagområde ;) Men det er greit å høre meningen hans uansett.

Jeg er ingen psykiater, og er kun lekmann når det gjelder psykiatri. Føler meg dermed ikke kompetent til å være "uenig" i en faglig bedømmelse. Derimot kan jeg stille flere spørsmål om jeg ikke er helt overbevist i første omgang.

Skrevet

Hei!

Jeg er glad for alle som kun bruker et nick, også NHD, jeg syns det er mye mer ærlig.

Jeg misliker at mange her, slik jeg har forstått det av og til skifter nick, det er bedre å være den man er, alltid.

Det blir en helt annen problemstilling. Som fagperson har han en opphøyet posisjon. Han er ikke likeverdig oss andre i en diskusjon, hans svar veier tyngre. Når flere opplever han arrogant i tillegg er det enda værre.

Av respekt for fagpersonen NHD ville jeg ikke stilt et kritisk spørsmål til hans arbeid, jeg stiller meg kritisk til han der han fremstår som privat men med" psykiaterfrakken" på.

Om jeg signerer melmøll, sosiolog så kan jeg vel påberope meg å ha en faglig innsikt i diverse innlegg her inne men jeg er nå ikke sponset og registrert som fagperson her inne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...