Gå til innhold

NHD- fagperson og privatperson

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er greit å vite hvem som skriver innleggene. Trenger ikke å være enig i alt likevel. Hadde synes det var dummere hvis NHD skjulte seg bak et annet nick.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det blir en helt annen problemstilling. Som fagperson har han en opphøyet posisjon. Han er ikke likeverdig oss andre i en diskusjon, hans svar veier tyngre. Når flere opplever han arrogant i tillegg er det enda værre.

Av respekt for fagpersonen NHD ville jeg ikke stilt et kritisk spørsmål til hans arbeid, jeg stiller meg kritisk til han der han fremstår som privat men med" psykiaterfrakken" på.

Om jeg signerer melmøll, sosiolog så kan jeg vel påberope meg å ha en faglig innsikt i diverse innlegg her inne men jeg er nå ikke sponset og registrert som fagperson her inne.

Jeg syenes det er fint om du også forteller om din yrkesbakgrunn.

I en annen tråd nylig (den om ikke å gidde arbeide) fortalte en som også har skrevet i denne tråden om sin akademiske bakgrunn. Det synes jeg var interessant, og jeg leser hans/hennes innlegg med øket interesse.

Skrevet

Kan du ikke heller angripe innholdet i det jeg skriver enn formalia.

Jeg leser oftest på "siste 100". Da er det ikke alltid jeg ser hvilket forum det ligger i.

Det kan jeg godt men det er ikke problemstillingen min.

Skrevet

I en annen tråd nylig (den om ikke å gidde arbeide) fortalte en som også har skrevet i denne tråden om sin akademiske bakgrunn. Det synes jeg var interessant, og jeg leser hans/hennes innlegg med øket interesse.

Jeg hører at du ikke er enig med meg, og jeg tror ikke jeg kan forandre på det ved å fortelle min yrkesbakgrunn. Plager det deg at jeg stiller spørsmål ved hvordan du bruker din posisjon?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg hører at du ikke er enig med meg, og jeg tror ikke jeg kan forandre på det ved å fortelle min yrkesbakgrunn. Plager det deg at jeg stiller spørsmål ved hvordan du bruker din posisjon?

1. Det er ikke i denne sammenheng det er interessant for meg hvilken yrkesbakgrunn du eller andre har. I andre sammenhenger der det er relevant, synes jeg det er meget interessant.

2. Nei, det plager meg overhodet ikke. Om alle hadde vært fornøyde og/eller eneige med meg, hadde jeg blitt skeptisk og lurt på om jeg hadde blitt tannløs :-)

Skrevet

1. Det er ikke i denne sammenheng det er interessant for meg hvilken yrkesbakgrunn du eller andre har. I andre sammenhenger der det er relevant, synes jeg det er meget interessant.

2. Nei, det plager meg overhodet ikke. Om alle hadde vært fornøyde og/eller eneige med meg, hadde jeg blitt skeptisk og lurt på om jeg hadde blitt tannløs :-)

OK, takk for oppklaring! Jeg har nok problemer med de korte svarene dine. Jeg forstår deg bedre når du svarer mer utfyllende. Nå spiller det ikke så stor rolle for meg lenger om vi er enige eller ikke i dette her. Var vel mer viktig for meg å vite at jeg blir hørt og respektert :-)

Skrevet

Hei!

Jeg forstår ikke helt hvorfor man leser et svar annerledes fordi man vet om utdanning, jeg tror i vertfall ikke jeg forstår det.

Jeg tenker selv gjennom ting, jeg er nok ikke så avhengig av å kjenne personens bakgrunn/yrkestittel osv, jeg tror det har å gjøre at jeg starter fra A hver gang sier min mann, jeg er ikke god på å starte fra B eller F. Også om det er et mattestykke så liker jeg å gå nokså nøyaktig gjennom leddene slik at man unngår slurvefeil i sluttsvaret. Jeg gjør det samme med fiskebein også, syns det er bedre å gjøre en god jobb først enn å sitte å irritere seg med munnen full av noe som stadig stikker.

(hvis du skjønte hva jeg mente nå)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...