Gå til innhold

Seroquel og munntørrhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere her som sliter med munntørrhet? Vil det bli bedre med tiden? Leser at det er en vanlig bivirkning.

Fra å svelge spytt hele dagen, føler jeg meg nå veldig tørr i munnen. Det er veldig plagsomt. Klarer ikke helt å venne meg til det. Samtidig har jeg fremdeles sår på tungen. Ser ut som et lyst område som er sprukket på midten. Har prøvd forskjellig ting å skylle munnen med, men har likevel ikke blitt bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar seroquel men blir ikke tørr i munnen av det.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Har du vært hos legen med dette? Kan du ha en soppinfeksjon i munnen?

Hvis dette er et vedvarende problem må du få en lege til å se på det...

Skrevet

Tror dette har blitt sagt mange ganger nå, ta det opp med legen din.

Skrevet

Har du vært hos legen med dette? Kan du ha en soppinfeksjon i munnen?

Hvis dette er et vedvarende problem må du få en lege til å se på det...

Jeg prøver alle tips først, men det ser hvis ut som jeg må gå til lege med det til slutt likevel. Håper det er noe å gjøre med det, slik at jeg kan fortsette på seroquel. Sover veldig godt på natten nå.

Skrevet

Jeg tar seroquel men blir ikke tørr i munnen av det.

Du er heldig. Visste ikke at det skulle være så plagsomt. Munntørrhet som bivirkning har jeg aldri sett på som noe problem.

Siden det er så vanlig, så håpet jeg å høre fra noen av dem som sliter med det også. Kanskje få noen råd.

Skrevet

Du er heldig. Visste ikke at det skulle være så plagsomt. Munntørrhet som bivirkning har jeg aldri sett på som noe problem.

Siden det er så vanlig, så håpet jeg å høre fra noen av dem som sliter med det også. Kanskje få noen råd.

Kanskje det vil hjelpe å suge på drops eller tygge tyggis.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Sug 4-6 barneFlux (den svakeste styrken) per dag. Det hjelper og beskytter mot karies.

Skrevet

Sug 4-6 barneFlux (den svakeste styrken) per dag. Det hjelper og beskytter mot karies.

Hjelper det mot sår på tungen også? Føler meg sår i hele munnen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hjelper det mot sår på tungen også? Føler meg sår i hele munnen.

Det vet jeg ikke. Har du hatt det lenge, bør nok fastlegen se på det.

Skrevet

Kanskje det vil hjelpe å suge på drops eller tygge tyggis.

Jeg prøver å tygge litt på tyggegummi. Liker egentilig ikke å gå med tyggegummi i munnen, men gjør det likevel.

Skrevet

Det vet jeg ikke. Har du hatt det lenge, bør nok fastlegen se på det.

Har vel hatt det et par uker iallefall.

Gjest Ikke_noe_godt_nei
Skrevet

Jeg vil bare gi deg min medfølelse. Jeg vet hvor ille dette er å leve med. Selv har jeg slitt med sår og tørr tunge i over 15 år.

Jeg er ofte hoven og rød, og får til tider små blødende sår på tungen. Jeg hovner også opp og sliter med å snakke og spise.

Jeg blir slik av overømfintlighet mot parfyme, og det finnes over alt.

Og det finnes dessverre ikke noe annet enn å prøve å holde meg og omgivelsene så parfymefrie som mulig.

Skrevet

Jeg vil bare gi deg min medfølelse. Jeg vet hvor ille dette er å leve med. Selv har jeg slitt med sår og tørr tunge i over 15 år.

Jeg er ofte hoven og rød, og får til tider små blødende sår på tungen. Jeg hovner også opp og sliter med å snakke og spise.

Jeg blir slik av overømfintlighet mot parfyme, og det finnes over alt.

Og det finnes dessverre ikke noe annet enn å prøve å holde meg og omgivelsene så parfymefrie som mulig.

Det hørtes ikke bra ut. Jeg håper at jeg kan få noe som hjelper. Kjøpte meg aloe vera tannkrem. Den var dyr, men verdt det hvis den hjelper.

Gjest Ikke_noe_godt_nei
Skrevet

Det hørtes ikke bra ut. Jeg håper at jeg kan få noe som hjelper. Kjøpte meg aloe vera tannkrem. Den var dyr, men verdt det hvis den hjelper.

Jeg vil anbefale Zendium tannkrem. Det er mye mindre såpestoffer i den enn andre tannkremer. Når du er sår og tørr på tungen vil vanlig tannkrem irritere.

Anbefaler også Nozoil nesespray som kan kjøpes på apoteket. Den er egentlig til å smøre såre og tørre slimhinner i nesen, men jeg bruker den på tungen, og den smører og gir fuktighet til tungen.

Dessverre for meg fungerer den ikke hvis jeg er i et miljø som får meg til å reagere. Men jeg bruker den hjemme hos meg selv,og den smører godt.

Skrevet

Jeg vil anbefale Zendium tannkrem. Det er mye mindre såpestoffer i den enn andre tannkremer. Når du er sår og tørr på tungen vil vanlig tannkrem irritere.

Anbefaler også Nozoil nesespray som kan kjøpes på apoteket. Den er egentlig til å smøre såre og tørre slimhinner i nesen, men jeg bruker den på tungen, og den smører og gir fuktighet til tungen.

Dessverre for meg fungerer den ikke hvis jeg er i et miljø som får meg til å reagere. Men jeg bruker den hjemme hos meg selv,og den smører godt.

Ok. Takk for rådene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...