Gå til innhold

Folkeopplysningen

Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Se programmet på NRK i kveld kl. 21.30.

I kveld handler det om "synske".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei takk! Jeg trenger ikke å få bekreftet at de er psyke, det vet jeg.

Skrevet

En av de beste programseriene som går på tv....

:-)

Ok, får se det i nett-tv'n da. :)

Skrevet

Det er et knallbra program. Tydelig, ryddig og med veldig informative eksempler og grafikk. Perfekt for undervisning. :)

Skrevet

Det er et knallbra program. Tydelig, ryddig og med veldig informative eksempler og grafikk. Perfekt for undervisning. :)

Tre minutter inn i programmet; "Jeg ser at du er glad i vann...og vannaktiviteter...?

"Nei. Faktisk er jeg livredd, jentete liksom..!

Og så svarer den synske med " ja men..!"

*skrattler*

Skrevet

Tre minutter inn i programmet; "Jeg ser at du er glad i vann...og vannaktiviteter...?

"Nei. Faktisk er jeg livredd, jentete liksom..!

Og så svarer den synske med " ja men..!"

*skrattler*

Artig: "Jeg får inn Afrika jeg altså" :D

Gjest svarttrost
Skrevet

Det er bare det at når man våkner på natta av stemmer som fortellr deg ting som faktisk kan være sant, så blir man vel lett lurt av slike synske. Men selv om jeg tror lite på sånt, så synes jeg det er like gøy hver gang jeg hører stemmer :-).

Gjest night bird
Skrevet

Å få inn Afrika på en masseprodusert vase til femti kroner.... Hahahaha!

Skrevet

Et veldig bra program som kler av denne type bløffemakere på en suveren måte - og at på til får de til å gjøre det helt selv.

Jeg ble faktisk flau på de såkalte synske's side når jeg så på dette programmet - og det eneste jeg lurer på er hvor mange av disse som faktisk tror på det selv, kontra hvor mange er rene bløffmakere som kun gjør det for å utnytte andre for lettjente penger...?

Skrevet

Jeg føler for å komme med en motvekt til konsensusen i denne tråden. For meg er Skepsis og Åndenes makt akkurat samme type program, de beviser ingenting den ene eller andre veien, men tiltrekker seg vel heller de som vet hva de får servert og er enig i det.

Jeg har aldri forstått skeptikernes trang til å avvise parapsykologiske fenomener uten videre — det er faktisk en fullstendig uvitenskapelig holdning. Og det fins en del forskning på dette. Her er en interessant artikkel — publisert i et anerkjent tidsskrift — hvor funnene viser at det er mulig å se inn i framtida:

http://dbem.ws/FeelingFuture.pdf

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Likte han som "så" den oppdiktede tragiske historien om jenta på bildet som "hadde dødd i en sengetøykokeulykke"!

Skrevet

Likte han som "så" den oppdiktede tragiske historien om jenta på bildet som "hadde dødd i en sengetøykokeulykke"!

Huff, egentlig ble det hele ganske trist. Snakk om å bli avkledd :)

Gjest Scarlet O'Hara
Skrevet

Huff, egentlig ble det hele ganske trist. Snakk om å bli avkledd :)

Jeg savnet å se at de ble kontrontert med sine feil, spesielt han tynne, kvisete fyren...

Skrevet

Et veldig bra program som kler av denne type bløffemakere på en suveren måte - og at på til får de til å gjøre det helt selv.

Jeg ble faktisk flau på de såkalte synske's side når jeg så på dette programmet - og det eneste jeg lurer på er hvor mange av disse som faktisk tror på det selv, kontra hvor mange er rene bløffmakere som kun gjør det for å utnytte andre for lettjente penger...?

Var gøy da de satt å gnidde på vasen til 49 kroner kjøpt i forrige uke :-D

Gjest Fikk meg en god latter!
Skrevet

Jeg så programmet på nett-tv i dag og det var fornøyelig og interessant fra ende til annen. Virkelig godt laget!

Jeg lurer på hvordan deltagerne i programmet har hatt det i etterkant av sendingen. Jeg fikk litt vondt av dem, men på den annen side så tjener de jo godt på folks godtroenhet. Tenk bare på ham som hadde googlet litt og kastet seg på den falske historien om den lille brannskadede piken :o)

Jeg liker programskapernes nysgjerrige og ikke anklagende tilnærming, det uhøytidelige filmatiske uttrykket og driven i programmene. Gleder meg allerede til neste!

Skrevet

Veldig :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...