Gjest Jente 21 år Skrevet 18. september 2012 Skrevet 18. september 2012 Den siste måneden har ting gått i bølgedaler. Noen dager har jeg vært helt "knust" andre dager går bedre men med en klump i magen. Det begynte etter en fest med jobben. Jeg våknet med en fylleangst som ikke stemte. Følte at jeg burde ha dårlig samvittighet, at jeg hadde gjort noe dumt, uten å vite helt hva. Etter at jeg begynte i jobben sa jeg til meg selv at jeg aldri skulle bli for full i jobb sammenheng, mulig jeg føler at jeg har skuffet meg selv. Jeg føler også at jeg har skuffet samboern min, at mine handlinger gjenspeiler han og forholdet vårt. Jeg er utrolig redd for å miste han, og denne redselen har blitt ekstremt stor, så stor at den har tatt over dagene mine. De jeg har snakket med deltakerne fra festen og de sa jeg hadde oppført meg helt fint, og jeg husker at da samboern min hentet meg var jeg full men også veldig fornøyd. Jeg husker de store hendelsene, likevel sitter jeg bare å grubler over de stundene jeg ikke helt husker, med tanker som "hva hvis" osv. Jeg er veldig redd for å ha gjort noe som kan skuffe kjæresten min. Når jeg er lykkelig tenker jeg at selvfølgelig kunne jeg ikke gjort noe for å skade forholdet vårt, men når angsten kommer tenker jeg kun på alt det dumme jeg kunne gjort(selv om jeg vet at det ikke er logiske eller fornuftige tanker). Redselen min går fra å miste han, til å miste familien min, og redsel for døden. Redsel for døden har jeg hatt siden jeg har vært liten, men den gikk over før den nå har kommet tilbake. Jeg håper jeg er i en fase som går over av seg selv, men samtidig har jeg hatt noen veldig tunge dager og jeg har gått ned 2 kg på 1 mnd fordi jeg ikke har orket å spise. Følelsen av at jeg ikke fortjener å ha det godt. Jeg har mistet to nære personer det siste året(siste rett før festen som utløste alt) uten å egentlig ha pratet med noen om det. Jeg klarer ikke prate om hvordan jeg har det. Jeg ønsker å lære meg dette, men vet ikke hvordan. Jeg føler jeg har mange undertrykkete følelser og hvis det skulle skje at jeg hadde mistet noen nå ville jeg gått helt i kjelleren. Jeg ønsker å lære meg hvordan jeg kan håndtere slike følelser. Hvor kan jeg få hjelp? Og hva slags hjelp kan jeg forvente? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. september 2012 Skrevet 18. september 2012 Du kan få hjelp ved å gå til fastlegen. Sannsynligvis vil denne velge å henvise deg til psykologisk behandling. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.