Gå til innhold

Noen som har blitt syk av ssri her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk panikk angst for ca 9 mnd siden. Disse kunne vare i ca. 20 minutter og så avtok de. Begynte så med Cipramil 5 mg. Dagen etter våknet jeg med en angstfølelse som jeg aldri har opplevd før, denne var 10 ganger verre en panikk angst. 7- 8 timers angstanfall. Jeg prøvde å trappe opp i ca 5 uker men besvimte på badegulvet tilslutt. Startet så og trappe ned og har blitt gradvis bedre. Men har vært sykmeldt siden. Etter denne utprøvningen fikk jeg svarte prikker foran øynene, nervene ute på huden, varig svimmelhet(har blitt gradvis bedre), vedvarende utslitt følelse(Her også noe bedring, men symtomer som ligner ME), migrene anfall men disse har forsvunnet helt, inntoleranse for melk og korn( Noe som jeg har lest at flere har opplevd),

Ok det jeg lurer på: Har noen opplevd noe lignende.. hvor lenge må jeg ha det sånn( Nå har det gått 9 mnd og jeg merker noe bedring?). Blir glad også om noen kan komme med tips til meg... noe dere gjorde for å bli bra igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økt angst er visst vanlig i opptrappingen... Jeg var plaget med "støt" i hodet og kroppen i mange måneder etter jeg seponerte Cipralex. Aldri mer den medisinen nei :-)

Skrevet

Økt angst er visst vanlig i opptrappingen... Jeg var plaget med "støt" i hodet og kroppen i mange måneder etter jeg seponerte Cipralex. Aldri mer den medisinen nei :-)

Jo vet at det er økt angst ved opptrapping, men å ligge i 7 timer og skjelve på badegulvet samt oppkast,svimmelhet...etc det var ikke noe som stod i pakningsvedlegget. Og det verste var at den angsten der ikke var min egen.. helt grusomt. Ja støt hadde jeg i 3 måneder etter at jeg brukte enn måned å trappe ned. uff forferdlige greier. Kjente du noen andre symptomer da? Noe som hjalp? Jeg har brukt trening som middel men det klarer jeg ikke lenger siden jeg fikk disse Me symptomene(:

Skrevet

Jeg ble svært syk av disse medisinene da jeg forsøkte de mot angst. Kjenner meg godt igjen i det du beskriver. Jeg måtte seponere etter ett par mnd bruk.

Skrevet

Jeg ble svært syk av disse medisinene da jeg forsøkte de mot angst. Kjenner meg godt igjen i det du beskriver. Jeg måtte seponere etter ett par mnd bruk.

ok golop:) men tok det deg lang tid etterpå og få nervene på plass igjen? At du på en måte ble deg selv igjen etter seponeringen?

Gjest Missygoose
Skrevet

Har fått sobril ved oppstart av SSRI, men alt for lav dose og for kort tid, så det har ikke hjulpet.

Skrevet

Bivirkningene av medisinene (de fysiske) mener jeg å huske at jeg var fri fra etter et par mnd etter jeg sluttet. Tankekjøret de skapte tok litt lengre tid. Men jeg ble takk og lov meg selv igjen :) Angsten har jeg jobbet svært hardt for å få bukt med uten medisiner. Brukte litt Vival sporadisk under en periode hvor jeg startet å utfordre meg selv i forhold til mine angster (dvs jeg hadde den stort sett i veske eller lomme) :)

Skrevet

ok golop:) men tok det deg lang tid etterpå og få nervene på plass igjen? At du på en måte ble deg selv igjen etter seponeringen?

Bivirkningene av medisinene (de fysiske) mener jeg å huske at jeg var fri fra etter et par mnd etter jeg sluttet. Tankekjøret de skapte tok litt lengre tid. Men jeg ble takk og lov meg selv igjen :) Angsten har jeg jobbet svært hardt for å få bukt med uten medisiner. Brukte litt Vival sporadisk under en periode hvor jeg startet å utfordre meg selv i forhold til mine angster (dvs jeg hadde den stort sett i veske eller lomme) :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...