jylland Skrevet 18. september 2012 Skrevet 18. september 2012 Nhd: Jeg er 59 år,lider av bipolar lidelse. Fikk for ca 1/2 år siden xanor 6 mg pr dag.Legen roste middelet,men nå er jeg veldig plaget av økt tremor,angst,depresjon samt aggresjon.Skal til legen om 2 uker og vil gjerne sepponere og da lurer jeg på om event flunipan kan brukes i den fasen? Hvis seponering med Xanor,hvordan dose og hvor lenge? Håper på svar! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. september 2012 Skrevet 18. september 2012 Seponering av benzo foregår ved at en tar ganske mye i starten og bruker mer tid på slutten. Du kan gjøre det på to måter: 1. Kun nedtrapping av Xanor. Du kan trappe ned 1 mg hver 4 dag til du er på 3 mg. Deretter tar du det neste mg etter 10 dager (da er du på 2 mg). Deretter tar du et halvt mg per uke to ganger (da er du på 1 mg). Så bruker du 1 mg i to uker og deretter 0,5 mg i to-fire uker. 2. Du bytter med Sobril. Du starter med Sobril 15 mg x 4. Samtidig går du direkte ned til 3 mg. Deretter tar du bort et mg hver uke. Da har du seponert alt av Xanor på tre uker. Så bruker du kun Sobril 60 mg i to uker. Deretter tar du bort 15 mg hver annen uke. Lykke til :-) 0 Siter
Olav Femte Skrevet 20. september 2012 Skrevet 20. september 2012 Nedtrapping og seponering skal gjøres med høyst 0,5 mg pr. uke. med Alprazolam. Dette står i Felleskalalogen. Men jeg sverger til NHD's nedtrapping logikk. Den virker mer seriøs synes jeg mht. nedtrapping av Xanor. Gå for NHD's oppskrift ! Lykke til ! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.