Gå til innhold

Lithionit verdi/speil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan det ha seg at en serummåling av Lithionit plutselig blir skyhøy?

Jeg sitter med en følelse av å ikke bli trudd når det kommer til medisininntak i denne saken.. skjønner det jo på en måte siden speilet ble så høyt men likevel..

Vanligvis har jeg liggi på 0.6 - 0.8.

På tirsdag fikk de resultat på speil....på 2.1...

Jeg har vært dritdårlig ei stund nå, så godt de fant det ut, men - hvordan kan en få så høy verdi når en ikke har tatt ekstrapiller eller noe?(har ikke målt speil på flere mnd)

Behandler her stoppa bruken ett par dager så nå er jeg på Lithionit igjen, halv dose...Jeg er selvsagt redd for at noe sånn skal skje igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Dette skjedde en gang med mannen min også. Siden litium skilles ut gjennom nyrene, så kan det bety at noe er galt med nyrer - at de ikke fungerer som de skal. Mannen min hadde imidlertid normale nyrefunksjonsprøver (kreatinin), og dermed var det ingen som gjorde noe annet enn å redusere litiumdosen. En del tid senere, viste det seg at den ene nyren hans helt hadde sluttet å fungere.

På bakgrunn av denne erfaringen, så ville jeg ha insistert på ordentlig undersøkelse av nyrer om jeg var deg - såfremt dere ikke finner annen plausibel forklaring på den høye konsentrasjonen.

Skrevet

Hei,

Dette skjedde en gang med mannen min også. Siden litium skilles ut gjennom nyrene, så kan det bety at noe er galt med nyrer - at de ikke fungerer som de skal. Mannen min hadde imidlertid normale nyrefunksjonsprøver (kreatinin), og dermed var det ingen som gjorde noe annet enn å redusere litiumdosen. En del tid senere, viste det seg at den ene nyren hans helt hadde sluttet å fungere.

På bakgrunn av denne erfaringen, så ville jeg ha insistert på ordentlig undersøkelse av nyrer om jeg var deg - såfremt dere ikke finner annen plausibel forklaring på den høye konsentrasjonen.

Takk for svar :o)

Ja, trur jeg skal be om nærmere undersøkelser....på samme prøva ble det også påvist urinsyre..(har sikkert ingenting med saken å gjøre, bare lest at det _kan_ ha noe med nyrene å gjøre)

Regner med at jeg "blir tatt hånd om" her, men..(er innlagt)

Blir masse spørsmål likevel..og det er ikke alt de kan svare på - og noe virker til at de ikke vil svare på..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...