Gjest Skade eller økt omsorgsevne? Skrevet 21. september 2012 Skrevet 21. september 2012 Hva gjør det med mindre barn (4-9) å leve med foreldre som er fysisk syke det meste av tiden. Dette uten å ha den man tradisjonelt sett tenker som funksjonsnedsettelse/funksjonshemming men med kroniske smerter. Skader det, eller er det med på å gi barna en sunn utvikling? 0 Siter
frosken Skrevet 21. september 2012 Skrevet 21. september 2012 Det er det umulig å svare generelt på. Det vil komme an på hvorvidt sykdommen påvirker foreldrenes omsorgsevne eller ikke, og dette er individuelt. 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 22. september 2012 Skrevet 22. september 2012 Det spørs vel alt om hvordan den kronisk syke er. Er det sykdommen som dominerer hverdagslivet, eller har man et liv til tross for sykdom? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 22. september 2012 Skrevet 22. september 2012 Hei! Det er vel avhengig av andre ting og ikke bare sykdom. For min del er jeg glad jeg har en frisk mann som kan utfylle der jeg har mine svakheter. Men i dag sa min datter til meg i bilen, "vet du mamma, du er veldig morsom, og det er et kompliment" alt fordi jeg ble sjokkert da hun ville jeg skulle stoppe på en fremmed bensinstasjon. (slikt pleier ikke jeg gjøre) Min datter klemmer meg ofte, sier hun elsker meg, hun er min deiligste lille, hun sier jeg ikke er som andre mammaer, men for henne høres det ut som jeg ikke kan byttes ut med noen. Det er hyggelig, når man er så annerledes. Jeg får ikke til alt som andre mammaer gjør, jeg gjør ingen karriere, jeg er ikke mye sosial, jeg er ikke flink på handlesentere, da setter jeg meg på en stol, og min datter forstår det, hun syns det er helt greit, og at jeg har andre ting jeg er riktig flink på og bedre enn andre feks skjønne hvordan det er å være barn.(jeg er litt barn selv enda) Så akkurat hvordan det påvirker barn å ha syke foreldre tror jeg kommer an på foreldrene og hvordan deres sykdom gjør seg gjeldene, samt hvordan de greier å ta seg av og sette barna før seg selv, det er sånt som er viktig, ikke sykdom tror jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.