Gjest Autoseponert Skrevet 21. september 2012 Skrevet 21. september 2012 Jeg har sluttet med SSRI, autosep. Bare tok den besluttningen siden jeg er lei og har planer om å stikke. Jeg fortalte det til behandleren mn, det førstnevnte. Men ikke punkt nr to. Behandleren har koblet at jeg er lei. Behandleren begynnte å spørre om selvmordstanker. Så jeg bare lurer på om behandleren kobler det å slutte med medisin og drite i å ta dem, opp i mot det faktum at jeg har planer om å stikke? Er tankerekken Slutte med medisin -selvmord en veldig logisk tankerekke i psykiatrien? Jeg er lei av å ha et liv som er mislykket og som har gått til helvete på alle måter. Så derfor har jeg bestemt meg for å stikke. Jeg har ikke lyst til å snakke så tydlig om ting til dem, for da blir jeg bare stengt inne et sted og "behandlet" Man kan for svarte ikke "behandles" fordi man er komplett mislykket. Det er jo bare sånn mitt liv er. Jeg har ikke lyst til å skuffe dem på noen måte. Jeg har prøvd så inni hel** mange ganger. Men kjenner at livslysten er vekk og jeg er ganske trygg på at besluttningen er rett. Jeg har hatt det helt jævlig, kommet meg opp igjen, kan sanse livet, men nå kjenner jeg på tomheten. Så nå gleder jeg meg. Men tror du de forstår Nils Håvard Dahl ? Jeg vil ikke utbrodere til de. Vil ikke si noe. Men jeg kjenner på følelsen at dette er riktig. nb..sympatimailer ønskes ikke... 0 Siter
Pårørende Skrevet 21. september 2012 Skrevet 21. september 2012 Det er noe i måten du skriver på som får meg til å tenke at du vil at de skal forstå... at du har en ambivalens? Men det kan jo være feil. Hvis du ikke vil de skal forstå noe, trenger du vel ikke si noe som peker i den retning.Det finnes meg bekjent ingen behandlere som er tankelesere. Jeg håper du bruker ambivalensen til å holde deg i live. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. september 2012 Skrevet 22. september 2012 Generelt kobler en ikke slikt. Men akkurat for en spesiall pasient kan en får slike tanker. 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 22. september 2012 Skrevet 22. september 2012 Jeg mener at innlegget ditt og det du skriver minner veldig mye om en depresjon. Du trenger kanskje heller mere medisiner? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 22. september 2012 Skrevet 22. september 2012 Hei! Du burde tenke nøye gjennom om du har mislykkes, de fleste mennesker som sier det har ikke det! De har bare ting som er vonde i seg, ting som må rettes opp, og det går an å få hjelp med de tingene. Kanskje kommer man ikke dit man vil, man kan likevel få et fint liv, men det hender man må revurdere hva man legger i å mislykkes. Sette de tankene i et mye større perspektiv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.