Orio Skrevet 22. september 2012 Skrevet 22. september 2012 Jeg får medisiner gjennom hjemmesykepleien, som bestiller fra et bestemt apotek. Av "praktiske hensyn" tar de bare inn billigste synonympreparat, som ikke virker like bra på meg som det originale. Legen har nå skrevet på resepten at jeg ikke skal ha synonympreparatet. Har apoteket da plikt til å skaffe det jeg skal ha? Eller må jeg få hjemmesykepleien til å bestille det på et annet apotek? Er det ikke regler for lagerføring for apoteker? Jeg opplever stadig å bli sendt til et annet apotek, fordi de ikke har det preparatet jeg skal ha. De er greie nok til å ringe og høre hvor de har det, men bare til apoteker i samme kjede. Det ender lett med kronglete bussturer eller kjøring til et annet sted. For så å oppdage at apoteket i gangavstand har det jeg var ute etter. 0 Siter
Sør Skrevet 22. september 2012 Skrevet 22. september 2012 Jeg har aldri vært borte i et apotek som ikke kan får inn medisinene man skal ha til neste dag. Med vennlig hilsen 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. september 2012 Skrevet 22. september 2012 Apoteket er forpliktet til å selge de medisiner du skal ha. Du må passe på å bestille medisinen i god tid fordi det kan ta noen dager ekstra å skaffe akkurat den medisinen du skal ha. Stå på din rett! Ikke la dem bløffe deg. 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 22. september 2012 Skrevet 22. september 2012 Jeg har aldri vært borte i et apotek som ikke kan får inn medisinene man skal ha til neste dag. Med vennlig hilsen Her hvor jeg bor tar det ihvertfall 5 dager å få den medisinen man skial ha noen ganger. Dette vet jeg jo da, så jeg må forholde meg deretter. 0 Siter
Gjest Remlow Skrevet 22. september 2012 Skrevet 22. september 2012 Apoteket er forpliktet til å selge de medisiner du skal ha. Du må passe på å bestille medisinen i god tid fordi det kan ta noen dager ekstra å skaffe akkurat den medisinen du skal ha. Stå på din rett! Ikke la dem bløffe deg. Er det slik at de generiske utgavene av medisiner ikke virker like bra som originalpreparatet? Apoteket sier at det er det samme. Jeg har fått legen min til å skrive "ikke generisk bytte", men personalet på apoteket må selvsagt alltid si at det ikke er nødvendig. Det irriterer meg at apoteket skal blande seg opp i hva legen har bestemt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. september 2012 Skrevet 22. september 2012 Er det slik at de generiske utgavene av medisiner ikke virker like bra som originalpreparatet? Apoteket sier at det er det samme. Jeg har fått legen min til å skrive "ikke generisk bytte", men personalet på apoteket må selvsagt alltid si at det ikke er nødvendig. Det irriterer meg at apoteket skal blande seg opp i hva legen har bestemt. For ganske mange er det "et fett". Men for alt for mange er virkningen for dårlig. Det kan bla skyldes at det tillates at biotilgjengeligheten for kopier ligger mellom 80 og 125% av orginalen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.