Gå til innhold

Jobbe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt mye bedre de siste årene, men har 100% uførepensjon. (Noe jeg ikke har planer om å endre med det første.)

Det jeg kan tenke meg er å begynne å jobbe litt ved siden av. Gjerne med noe som har med barn å gjøre, (barnehage/skole/sfo. Det er i tilfelle bare snakk om en liten jobb, og ligger fortsatt et stykke inn i fremtiden. I første omgang kunne jeg tenke meg å prøve en form for "praksisplass", dvs å komme i tillegg til de andre, så ting fortsatt går rundt om det viser seg at jeg ikke klarer å gjennomføre.

Noen som har prøvd noe lignende? Erfaringer? Tips til hvordan jeg skal gå frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg har prøvd å arbeide i tillegg til de vanlige arbeiderne på flere arbeidsplasser. Dette har gått bra så lenge jeg har greid å holde meg til det "lille" jeg skal få utført. Problemet mitt var at jeg alltid trodde jeg skulle greie mere og mere og til slutt gikk jeg på en "smell" igjen. Jeg har visst store problemer med å si nei, i tillegg tror jeg at jeg er helt frisk i perioder og ser ikke at jeg vil bli syk igjen. Er du stabil kan du jo spørre på en barnehage, eller noe, spør om du kan få lov til å jobbe slik ei stund.

Jeg har erfart at man må gjøre noe selv for å holde seg litt i jobb. Nav mener jeg skal være ufør resten av livet virker det som. Kanskje det, at jeg er sykere enn jeg liker å være og forstår noe av selv. Men jeg vil ikke gå sånn resten av livet, det er kjeeeeeeeedelig.

Skrevet

Jeg har ikke prøvd, har derfor ikke erfaringer, men jeg har tenkt. Jeg fikk uføretrygd fordi arbeidslivet er for krevende for meg. Etter det har jeg følt meg friskere, og har mange ganger tenkt at jeg har lyst til å jobbe igjen. Men kanskje er det fordi jeg ikke er i jobb, at jeg føler meg frisk? Og at jeg vil bli syk om jeg begynner å jobbe? Det har noe med totale belastningen å gjøre, man klarer så mye, men ikke mer.

Skrevet

Kunne iallefall tenke meg å jobbe litt, fylle dagene med meningsfylt innhold. Det er kjedelig å ikke ha noe å gjøre, tror jeg hadde klart litt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...