DoleMari Skrevet 22. september 2012 Skrevet 22. september 2012 Den var nydelig :-) Jeg synes musikk er god terapi. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 23. september 2012 Forfatter Skrevet 23. september 2012 Den var nydelig :-) Jeg synes musikk er god terapi. Hei! Takk Den ble kåret til noe sånt som norges beste jazzplate i Dagsavisen, det var sånn jeg hørte den, og jeg liker litt sånn uperfekte stemmer også, slike som nesten knekker litt, men likevel synger videre og rent. Nå har jeg lastet den ned fra itunes både på min ihpone og ipad, så jeg begynner å bli klar for reisen i morgen. Jeg har også kjøpt knekkebrød og tartex slik at jeg slipper bli sulten hvis jeg bare vil ligge under dynen og kjenne på de nye luktene. Jeg gjorde det på en treff med autismeforeningen en gang, men da banket en dame på for hun trodde kanskje det var noe galt, det var det ikke, men jeg har mer enn nok når jeg kommer på et nytt sted. Jeg kan egentlig fint hygge meg alene på et hotelrom, jeg liker faktisk godt å sitte der når jeg først har landet der. Men da har jeg ikke behov av å gå for å gjøre noe mer. 0 Siter
XbellaX Skrevet 23. september 2012 Skrevet 23. september 2012 Nydelige vakre Radka Toneff som gikk bort så altfor tidlig, denne har jeg ikke hørt på over 10 år. Takk M. (så den var til NHD men jeg tyvlyttet). 0 Siter
Madelenemie Skrevet 23. september 2012 Forfatter Skrevet 23. september 2012 Nydelige vakre Radka Toneff som gikk bort så altfor tidlig, denne har jeg ikke hørt på over 10 år. Takk M. (så den var til NHD men jeg tyvlyttet). Hei! da var den nok like mye til deg. Det er jo ikke sikkert nhd skjønner seg på sånn musikk. Ja jeg hørte det på acem radio at hun rett etter å ha laget dette vakre albumet som for meg var ukjent, gikk ut i skogen på bygdøy i oktober tror jeg og tok sitt liv. Jeg ble så sjokkert/trist da de sa det på radio rett etter at de hadde spilt den nydelige sangen. Jeg tenkte at hun å ha båret enn tung sorg inni seg, og jeg lurte så på om den kan høres i sangen. 0 Siter
XbellaX Skrevet 23. september 2012 Skrevet 23. september 2012 Hei! da var den nok like mye til deg. Det er jo ikke sikkert nhd skjønner seg på sånn musikk. Ja jeg hørte det på acem radio at hun rett etter å ha laget dette vakre albumet som for meg var ukjent, gikk ut i skogen på bygdøy i oktober tror jeg og tok sitt liv. Jeg ble så sjokkert/trist da de sa det på radio rett etter at de hadde spilt den nydelige sangen. Jeg tenkte at hun å ha båret enn tung sorg inni seg, og jeg lurte så på om den kan høres i sangen. Jeg elsker denne typen rolig jazz og akkurat RT hørte jeg mye på for mange år siden. Det ble sagt om henne at hun aldri sang teknisk perfekt men hadde en egen unik evne til å bevege andre. Stemmen er så skjør, sår, lavmælt og sterk på en gang, i mine ører. Helt nydelig. Hun slet med depressive perioder i flere år som etterhvert endte slik du kjenner til, så altfor ung. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 23. september 2012 Forfatter Skrevet 23. september 2012 Jeg elsker denne typen rolig jazz og akkurat RT hørte jeg mye på for mange år siden. Det ble sagt om henne at hun aldri sang teknisk perfekt men hadde en egen unik evne til å bevege andre. Stemmen er så skjør, sår, lavmælt og sterk på en gang, i mine ører. Helt nydelig. Hun slet med depressive perioder i flere år som etterhvert endte slik du kjenner til, så altfor ung. Hei! ja det var det uperfekte men likevel rene jeg ble fascinert av. Albumet kom på topp ti listen over beste norske album gjennom tidene kåret nå i dagsavisen. Jeg er ikke så glad i alle typer jazz, oppfatter det fort masete, men dette var rolig og melodiøst. Jeg er ikke kjent med sjangeren, men av og til dukker det opp noe interessant Min yndlingspianist hadde også en særegen stil, han nynnet mens han spilte, man kan av og til høre nynningen på innspillingene, noe mange irriterer seg over, jeg liker han veldig godt, og det viste seg at han hadde asperger syndrom Glenn Gould het han, døde av feilernæring bare 50 år. 0 Siter
Gjest Carlido Skrevet 23. september 2012 Skrevet 23. september 2012 Takk :-) Hvordan kan du takke for det? 0 Siter
Gjest Carlido Skrevet 23. september 2012 Skrevet 23. september 2012 Takk :-) Jeg visste ikke at hun døde i 1982. 0 Siter
Gjest Carlido Skrevet 23. september 2012 Skrevet 23. september 2012 Jeg visste ikke at hun døde i 1982. tragiskt at en sånn talentfull dame tar sitt eget liv! 0 Siter
Gjest bøtitei Skrevet 24. september 2012 Skrevet 24. september 2012 Den var nydelig :-) Jeg synes musikk er god terapi. ''Den var nydelig :-) Jeg synes musikk er god terapi.'' Jeg takler ikke så godt å høre på rolig musikk, Da begynner jeg bare å gråte. Rart det der. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 25. september 2012 Forfatter Skrevet 25. september 2012 Takk :-) Hei Bare hyggelig :-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Hei! ja det var det uperfekte men likevel rene jeg ble fascinert av. Albumet kom på topp ti listen over beste norske album gjennom tidene kåret nå i dagsavisen. Jeg er ikke så glad i alle typer jazz, oppfatter det fort masete, men dette var rolig og melodiøst. Jeg er ikke kjent med sjangeren, men av og til dukker det opp noe interessant Min yndlingspianist hadde også en særegen stil, han nynnet mens han spilte, man kan av og til høre nynningen på innspillingene, noe mange irriterer seg over, jeg liker han veldig godt, og det viste seg at han hadde asperger syndrom Glenn Gould het han, døde av feilernæring bare 50 år. Albumet kom ikke bare blandt topp ti, det gikk helt til topps Det spesielle er at det er et stort antall norske artister fra alle musikkgenre som står bak kåringen, ikke anmeldere eller "folket". Anbefaler deg å lese biografien som ble gitt ut på Falck forlag i forbindelse med kåringen i 2011. Den heter "Radka Toneff/ Steve Dobrogosz: Fairytales" og er skrevet av Fredrik Wandrup. I tillegg til å gi et innblikk i Toneffs liv, gir den på en innsiktsfull måte et tidsbilde av norsk kulturliv i årene rundt plateinnspillingen. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 25. september 2012 Forfatter Skrevet 25. september 2012 Albumet kom ikke bare blandt topp ti, det gikk helt til topps Det spesielle er at det er et stort antall norske artister fra alle musikkgenre som står bak kåringen, ikke anmeldere eller "folket". Anbefaler deg å lese biografien som ble gitt ut på Falck forlag i forbindelse med kåringen i 2011. Den heter "Radka Toneff/ Steve Dobrogosz: Fairytales" og er skrevet av Fredrik Wandrup. I tillegg til å gi et innblikk i Toneffs liv, gir den på en innsiktsfull måte et tidsbilde av norsk kulturliv i årene rundt plateinnspillingen. Hei Takk, ja jeg trodde det var sånn. Men jeg ble med et usikker da jeg skrev også ville jeg ikke overdrive, så da holdt jeg meg innenfor, slik at jeg ikke skrev en overdrivelse. Ja takk for tipset ditt :-) veldig bra kåring 0 Siter
cabret Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Hei! ja det var det uperfekte men likevel rene jeg ble fascinert av. Albumet kom på topp ti listen over beste norske album gjennom tidene kåret nå i dagsavisen. Jeg er ikke så glad i alle typer jazz, oppfatter det fort masete, men dette var rolig og melodiøst. Jeg er ikke kjent med sjangeren, men av og til dukker det opp noe interessant Min yndlingspianist hadde også en særegen stil, han nynnet mens han spilte, man kan av og til høre nynningen på innspillingene, noe mange irriterer seg over, jeg liker han veldig godt, og det viste seg at han hadde asperger syndrom Glenn Gould het han, døde av feilernæring bare 50 år. ''Min yndlingspianist hadde også en særegen stil, han nynnet mens han spilte, man kan av og til høre nynningen på innspillingene, noe mange irriterer seg over, jeg liker han veldig godt, og det viste seg at han hadde asperger syndrom Glenn Gould het han, døde av feilernæring bare 50 år.'' Visste du at Glenn Gould ville ha fylt 80 år i dag? Beklager å bryte meg inn i tråden, men jeg blir alltid glad når noen nevner Gould. Han er min yndlingspianist også, selv om jeg bare hører på Bach-innspillingene hans 0 Siter
Madelenemie Skrevet 26. september 2012 Forfatter Skrevet 26. september 2012 ''Min yndlingspianist hadde også en særegen stil, han nynnet mens han spilte, man kan av og til høre nynningen på innspillingene, noe mange irriterer seg over, jeg liker han veldig godt, og det viste seg at han hadde asperger syndrom Glenn Gould het han, døde av feilernæring bare 50 år.'' Visste du at Glenn Gould ville ha fylt 80 år i dag? Beklager å bryte meg inn i tråden, men jeg blir alltid glad når noen nevner Gould. Han er min yndlingspianist også, selv om jeg bare hører på Bach-innspillingene hans Hei Nei jeg tenkte ikke på det. Det er spesielt Bach innspillingene jeg liker :-) Også at han som er N av de første begynte å spille inn plater. Fordi han oppfattet publikum som " the Egil crowd" fordi de ikke forstod jeg på musikk, men hørte på finkultur!, Jeg har DVD om han, de liker jeg :-) 0 Siter
Madelenemie Skrevet 26. september 2012 Forfatter Skrevet 26. september 2012 ''Min yndlingspianist hadde også en særegen stil, han nynnet mens han spilte, man kan av og til høre nynningen på innspillingene, noe mange irriterer seg over, jeg liker han veldig godt, og det viste seg at han hadde asperger syndrom Glenn Gould het han, døde av feilernæring bare 50 år.'' Visste du at Glenn Gould ville ha fylt 80 år i dag? Beklager å bryte meg inn i tråden, men jeg blir alltid glad når noen nevner Gould. Han er min yndlingspianist også, selv om jeg bare hører på Bach-innspillingene hans Hei! Jeg blir selv glad når noen nevner hans navn, han var et menneske jeg forstod meg på, ordene gikk inn i hjertet mitt og de var enkle. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.