Gå til innhold

Stemmer i hodet /stemmer utenfor hodet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har schizofreni hører man da stemmene som om man hører en radio?

I så tilfelle tror jeg kanskje jeg er feilmedisinert, for det som jeg fikk schizofreni diagnose for, var en indre stemme som hørtes helt ut som min egen, og som jeg oppfattet til å være en ond del av min selvbevisshet som prøvde å ødelegge livet mitt. Teller det og som å høre stemmer? Jeg følte det som om det var det onde som hadde plantet denne "stemmen" og kunne krangle åpenlyst med den, selv ute blandt folk noen ganger.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det du beskriver teller også som å høre stemmer.

Skrevet

Det du beskriver teller også som å høre stemmer.

Ok, det var oppklarende :) Takk

Skrevet

Ok, det var oppklarende :) Takk

Hei serenity777! Jeg har også vært plaget av stemmer inni hodet som har bråket noe forferdelig og snakket nedsettende om meg, ført til at jeg har fått helt noian. Nå står jeg på 8 mg fluanxol og stemmene er borte. Men jeg merker at jeg fremdeles har mentale utfordringer. Alt kan ikke medisineres bort.

Er du fornøyd med din medisinering? Hva står du på?

Skrevet

Hei serenity777! Jeg har også vært plaget av stemmer inni hodet som har bråket noe forferdelig og snakket nedsettende om meg, ført til at jeg har fått helt noian. Nå står jeg på 8 mg fluanxol og stemmene er borte. Men jeg merker at jeg fremdeles har mentale utfordringer. Alt kan ikke medisineres bort.

Er du fornøyd med din medisinering? Hva står du på?

Zyprexa i 10 år er stabil. Bare lurte på om det jeg hadde når jeg var psykotisk telte som stemmer. Er egentlig litt lettet att det var det, da jeg jo har blitt behanldet som schizofren i mange år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...