Gjest Premiair Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Hei! Jeg lurer på; bruker anestesilegene fremdeles GASS på maske for å få pasientene i søvn, eller brukes propofolsprøyte nå? Jeg glemmer ikke den eter-gassen jeg fikk for mange år siden, det er det verste jeg har vært med på. Takk for svar. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Jeg tror de bare har oksygen i masken. Selve narkosen blir satt intravenøst. I alle fall har det vært slik de gangene jeg har blitt operert. 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Er det gassen eller selve masken du reagerer på? Jeg har vært i narkose noen ganger i løpet av de siste 10 årene og gassen er da helt luktfri. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Jentungen min fikk narkose i forrige uke, da fikk hun litt lystgass og oksygen i maske fordi hun var så redd nålene. Hun roet seg med en gang! Selve narkosen satte de i sprøyte i venflon. 0 Siter
Gjest old lady Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Jeg ble operert for 2 uker siden. Maske og gass. Ingen ubehag. Operert 3 mnd. før det igjen, og da epidural som bedøvelse og gass narkose. Lå med smertepumpe i 4 døgn etter operasjonen. Så dette med maske eller gass tenker jeg ikke på. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Jeg har hatt narkose ørten ganger og i maska er det bare oksygen. Alt annet settes i armen via veneflon. Lukter heldigvis fint lite. ) Kan kjenne det litt oppover i armen når medikamentene settes, men vips så er du borte. 0 Siter
serenity777 Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 det kan du vel stort sett velge selv dersom du har noen problem med feks gass. Jeg fikk gass en gang for mange år siden, og fikk skrekken for gass etter det. Så sist gang jeg skulle fikse tenner i narkose fikk jeg den intravenøst og det var helt problemfritt. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 http://nhi.no/sykdommer/kirurgi/anestesi/narkose-9042.html?page=9 Står her at det noen ganger brukes gass, men som sagt, jeg har fått narkose over 10 ganger, både lette og tunge, og har aldri kjent noen lukt. Er du usikker og nervøs så snakk med personalet, de svarer og hjelper deg. 0 Siter
Gjest zipper Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Jeg har vært i narkose sju ganger de siste par årene. Som regel har jeg sovnet av det som blir gitt intravenøst i veneflonen, men ved et par anledninger har jeg fått lystgass først. Siden jeg hadde en trasig og kvalmende opplevelse med det som barn, så kan jeg ikke utstå den lukta. Men når man klarer å konsentrere seg om den morsomme opplevelsen av en rask rus (...hm, det høres litt suspekt ut...) så er det i grunnen verd å få med seg. Så når jeg skal under kniven igjen i oktober kommer jeg nok til å be om å få det 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.