Gjest dommedagsprofeten Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 Sliter skikkelig med angst for tiden. Økonomisk krisetid, muligheten for atomkrig osv osv osv... jeg føler dommedag står for døra når som helst. Jeg tenker på dette 24 t i døgnet. Jeg planlegger å bestille store mengder med matrasjoner så fort jeg får penger og rømmer til skogs så fort jeg ser ting ta en stygg retning her. Jeg har permanent uføretrygd nå, som burde roet meg litt, men er mer paranoid og mer frykt for fremtiden enn noen sinne pga nyhetene jeg leser. Jeg sitter å rister av frykt i perioder og våkner med nerver hver gang jeg klarer å sove, som kanskje er annvhert døgn. Jeg klarer ikke snakke med folk, det drar innpå dette temaet og jeg får rare blikk der jeg blek og skjelvende legger ut om hva jeg leser. Jeg er IKKE farlig, suicidal eller voldelig bare så det er sagt, bare livredd, og jeg har brukt masse penger alt på å forberede meg finansielt på dommedag. Er det fler som sitter med denne følelsen nå? Og hva bør jeg gjøre for å roe meg? Legen min er veldig mot å skrive benzoer e.l til meg. Det jeg roer meg ned på nå er alkohol hvis depresjonen er så sterk at det knyter seg i magen, ellers klarer jeg faktisk å la vær å drikke når det mest er angst. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 Kutt aviser og TV for en periode. Kanskje det hjelper. 0 Siter
sultenx Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 Sprøtt.. kjenner meg litt igjen. Et veldig bra tips, hold deg unna beroligende medisiner. Du tror du har kontroll helt til du havner i en situasjon der du ønsker dommedag velkommen. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. september 2012 Skrevet 30. september 2012 Meningsløst å forberede seg på dommedag. Høyst sannsynlig kommer den ikke. Hvis den likevel skulle komme, kan du ikke gjøre noe med det. Lev i dag. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.