Gjest poncho Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Tror dere på dette? Har en kompis som er meget syk og døende. Lurer på om jeg skal få noen til å fjern-heale han? Blir han da roligere? Jeg vet ikke om jeg tørr å la være heller, for tenk om det virker? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Folk kan bli roligere av healing, men mye kommer an på healeren. Har fått healing, noen ganger var det behagelig og jeg ble rolig. Andre ganger ble jeg rett og slett dårlig, fysisk og psykisk. Har veldig respekt for slike ting nå, vil ikke ha healing lenger. 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Folk kan bli roligere av healing, men mye kommer an på healeren. Har fått healing, noen ganger var det behagelig og jeg ble rolig. Andre ganger ble jeg rett og slett dårlig, fysisk og psykisk. Har veldig respekt for slike ting nå, vil ikke ha healing lenger. Hm, vet at dette ikke er bra når man er psykisk syk kanskje, men hva med fysiske sykdommer? Jeg vil jo ikke gjøre han verre heller. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Healing er det komplette tullballeri. Ingen kan heale, langt mindre fjernheale. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Hei! Det som virker på syke mennesker er at man bryr seg dvs omsorg! Man har forskjellig måte å vise omsorg på, noen snakker mange ord, jeg misliker sånt, jeg ville gjort noe praktisk for personen, eks kjøpt noe vedkommende liker, eller ordnet noe i huset. Derfor bedre å bry seg enn å gi falskt håp gjennom alternativ behandling. Noen får en rask og kortvarig bedring, inntil de skjønner at dette er bare tull og placebo, da blir de dypt deprimert, og det er jo ikke det du vil for din venn. Kjøp noe han liker til han, det er bedre. Feks "alle hunderaser" hvis han liker hunder, hvis han liker vin gir du han en god flaske vin osv... 0 Siter
stjernestøv Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Hm, vet at dette ikke er bra når man er psykisk syk kanskje, men hva med fysiske sykdommer? Jeg vil jo ikke gjøre han verre heller. Det kan kanskje lindre. Men du må jo spør han ført om han vil ha healing. 0 Siter
Gondor Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg har prøvd healing mange ganger uten at det har hjulpet. Fjernhealing også. Det eneste som har hjulpet meg er medisiner men selv de svikter fra tid til annen. Kanskje noen er mer mottagelige for healing enn andre? 0 Siter
Sør Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Nei, det funker selvsagt ikke. Ikke i det hele tatt. Selv ikke der hvor du må legge hånden på TVen og sender en masse penger til en konto i Sveits. Og du skal selvsagt ikke ha dårlig samvittighet for ikke å sende penger til de kyniske bedragerne som utnytter mennesker ved å påstå at "kanskje det hjelper" - det hjelper like lite som å sende penger som svar på eposter fra enken etter Nigerias forrige president! Null. Niks. Nada. I stedet kan du gjøre noe bra for vedkommende - kjøp noe du vet han liker. Ta ham ut på en tur, hvis det er mulig. En opplevelse. Hvis vedkommende er sengeliggende, ta masse bilder av ting/folk og vis ham det. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg har prøvd healing mange ganger uten at det har hjulpet. Fjernhealing også. Det eneste som har hjulpet meg er medisiner men selv de svikter fra tid til annen. Kanskje noen er mer mottagelige for healing enn andre? Ja, jeg lurer på dette, vet ikke jeg. 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Hei! Det som virker på syke mennesker er at man bryr seg dvs omsorg! Man har forskjellig måte å vise omsorg på, noen snakker mange ord, jeg misliker sånt, jeg ville gjort noe praktisk for personen, eks kjøpt noe vedkommende liker, eller ordnet noe i huset. Derfor bedre å bry seg enn å gi falskt håp gjennom alternativ behandling. Noen får en rask og kortvarig bedring, inntil de skjønner at dette er bare tull og placebo, da blir de dypt deprimert, og det er jo ikke det du vil for din venn. Kjøp noe han liker til han, det er bedre. Feks "alle hunderaser" hvis han liker hunder, hvis han liker vin gir du han en god flaske vin osv... Jeg tenkte å fjernheale han uten at han vet om det selv. Er det stygt gjort synes du? Han får masse omsorg og god hjelp ja i tillegg. 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Healing er det komplette tullballeri. Ingen kan heale, langt mindre fjernheale. Hm, jeg er visst ganske så overtroisk av meg, blir gjerne det når det er noe som står på. Har kontakt med to forskjellige healere og mener de har hjulpet meg...jeg er jo langt ifra frisk da, men det kan jo også være medisiner som hjelper, ikke godt å si :-) 0 Siter
Sør Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg tenkte å fjernheale han uten at han vet om det selv. Er det stygt gjort synes du? Han får masse omsorg og god hjelp ja i tillegg. Det er respektløst, og nytteløst. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Hm, jeg er visst ganske så overtroisk av meg, blir gjerne det når det er noe som står på. Har kontakt med to forskjellige healere og mener de har hjulpet meg...jeg er jo langt ifra frisk da, men det kan jo også være medisiner som hjelper, ikke godt å si :-) Man kan dokumentere at medisiner hjelper. Det eneste healere hjelper med er å sørge for at lommeboken din ikke er så tung som den var før du traff dem! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Nei, det funker selvsagt ikke. Ikke i det hele tatt. Selv ikke der hvor du må legge hånden på TVen og sender en masse penger til en konto i Sveits. Og du skal selvsagt ikke ha dårlig samvittighet for ikke å sende penger til de kyniske bedragerne som utnytter mennesker ved å påstå at "kanskje det hjelper" - det hjelper like lite som å sende penger som svar på eposter fra enken etter Nigerias forrige president! Null. Niks. Nada. I stedet kan du gjøre noe bra for vedkommende - kjøp noe du vet han liker. Ta ham ut på en tur, hvis det er mulig. En opplevelse. Hvis vedkommende er sengeliggende, ta masse bilder av ting/folk og vis ham det. Med vennlig hilsen ''I stedet kan du gjøre noe bra for vedkommende - kjøp noe du vet han liker. Ta ham ut på en tur, hvis det er mulig. En opplevelse. Hvis vedkommende er sengeliggende, ta masse bilder av ting/folk og vis ham det.'' Jeg tenkte liksom healing i tillegg til alt det andre. Ingenting skal være uprøvd i en sånn situasjon, man blir ganske desperat. Jeg er jo som sagt ganske overtroisk av meg, har igrunnen alltid vært det. Ikke lett å legge av seg. 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Man kan dokumentere at medisiner hjelper. Det eneste healere hjelper med er å sørge for at lommeboken din ikke er så tung som den var før du traff dem! :-) Med vennlig hilsen Fikk healet min datter da de påsto at hun hadde kreft, hun er helt frisk nå, alt er borte. Kanskje hadde dette skjedd uansett...kanskje ikke... 0 Siter
Sør Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 ''I stedet kan du gjøre noe bra for vedkommende - kjøp noe du vet han liker. Ta ham ut på en tur, hvis det er mulig. En opplevelse. Hvis vedkommende er sengeliggende, ta masse bilder av ting/folk og vis ham det.'' Jeg tenkte liksom healing i tillegg til alt det andre. Ingenting skal være uprøvd i en sånn situasjon, man blir ganske desperat. Jeg er jo som sagt ganske overtroisk av meg, har igrunnen alltid vært det. Ikke lett å legge av seg. ''Ingenting skal være uprøvd i en sånn situasjon, man blir ganske desperat. '' Og det er nettopp det disse bedragerne utnytter. For det finnes aldri noe punkt å stoppe på før de har fått ALLE pengene. Hva hvis du har fjernhealet 4 ganger. Kanskje det er den 5. eller 8. eller 19. gangen som hjelper. Så "sår" de tvil i hjernen din om du har gjort nok for din pårørende. Kanskje enda en runde behandling er det som gjør det bedre for vedkommende? Og enda en runde med en annen behandling. Den er litt dyrere. Dette er proffe bedragere som gjør alt de kan for å tømme kontoen DIN. Ikke tro noe annet. De kurerer INGEN, men de får deg til å føle at du ikke gjør nok, og ikke bruker nok penger. Sky dem som pesten! Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Fikk healet min datter da de påsto at hun hadde kreft, hun er helt frisk nå, alt er borte. Kanskje hadde dette skjedd uansett...kanskje ikke... ''Fikk healet min datter da de påsto at hun hadde kreft, hun er helt frisk nå, alt er borte. Kanskje hadde dette skjedd uansett...kanskje ikke... – poncho'' Hvem påstod hun hadde kreft? Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 ''Ingenting skal være uprøvd i en sånn situasjon, man blir ganske desperat. '' Og det er nettopp det disse bedragerne utnytter. For det finnes aldri noe punkt å stoppe på før de har fått ALLE pengene. Hva hvis du har fjernhealet 4 ganger. Kanskje det er den 5. eller 8. eller 19. gangen som hjelper. Så "sår" de tvil i hjernen din om du har gjort nok for din pårørende. Kanskje enda en runde behandling er det som gjør det bedre for vedkommende? Og enda en runde med en annen behandling. Den er litt dyrere. Dette er proffe bedragere som gjør alt de kan for å tømme kontoen DIN. Ikke tro noe annet. De kurerer INGEN, men de får deg til å føle at du ikke gjør nok, og ikke bruker nok penger. Sky dem som pesten! Med vennlig hilsen Får dårlig samvittighet jeg hvis jeg lar dette være, da blir det liksom min skyld at han dør, jeg har ikke gjort nok. Jeg er veldig flink til å ta på meg skylden for alt. Kan du overta den? 0 Siter
Gjest poncho Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 ''Fikk healet min datter da de påsto at hun hadde kreft, hun er helt frisk nå, alt er borte. Kanskje hadde dette skjedd uansett...kanskje ikke... – poncho'' Hvem påstod hun hadde kreft? Med vennlig hilsen Sykehuset hun ble scannet på. 0 Siter
Sør Skrevet 1. oktober 2012 Skrevet 1. oktober 2012 Får dårlig samvittighet jeg hvis jeg lar dette være, da blir det liksom min skyld at han dør, jeg har ikke gjort nok. Jeg er veldig flink til å ta på meg skylden for alt. Kan du overta den? ''Får dårlig samvittighet jeg hvis jeg lar dette være, da blir det liksom min skyld at han dør, jeg har ikke gjort nok. Jeg er veldig flink til å ta på meg skylden for alt. Kan du overta den? – poncho'' Det er IKKE din skyld. Du har IKKE ansvar for å redde verken verden eller andre mennesker. Fjernhealing gjør INTET for å hjelpe dem (det er en fornærmelse mot deres intelligens) - det er en dyr måte å lure penger ut av pårørende som føler dårlig samvittighet. Ikke la deg lure av dem. Det er akkurat som bedrageriet om at enken etter Nigerias forrige president trenger hjelp for å få penger ut av landet. I stedet kan du fokusere på å gi pasienten noen hyggelige og fine opplevelser - musikk, bilder, bøker, osv. Med vennlig hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.