Gå til innhold

Webmaster, menings-tyrrani?


mekanicus

Anbefalte innlegg

alt til sin tid - det har du rett i.

Når det gjelder tråden uttalelsen fra Grete kom i, så kjenner jeg den ikke godt, jeg heller. Når det er sagt så uttalte hun seg i generelle vendinger, og det var det jeg forholdte meg til og som provoserte meg.

Nei, vi kan ikke være enige hele tiden. Når det kommer til følelser, så er det ikke noe å være enig i heller forsåvidt - det er bare noe man har og kan ikke argumenteres mot.

Men de råd man får om hva man skal gjøre videre, hvordan man skal takle hverdagen og hvordan man skal forholde seg til andre mennesker etter et overgrep - se det kan vi ha mangt et ulikt syn på.

og det har vi jo :)

"så tenker jeg at..kanskje enkelte innlegg blir skrevet nettopp for å få andre til å tenke... til å reagere... tar jeg feil eller..? "

Nei, du tar ikke feil, men det må understrekes at de er ikke skrevet for å provosere selv om noen kanskje blir provosert.

Ingen av oss ønsker vel å såre andre, men livet ville bli uholdbart om vi skulle måtte tenke over alle sider før en uttalte seg.

Men du har jo et godt poeng: "alt til sin tid "

ja.. alt til sin tid.. Som Sør sier.. og som jeg er enig i at -å starte en diskusjon under tråden til denne jenta, var muligens noe uheldig. _men_ det betyr da ikke at man skal la vær å ta det opp hvis det er viktig eller betyr noe for dere... tvert i mot...

så skriv skriv skriv!!!!!!

og vær varsom med alkohylene i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Ziirine

    15

  • thinkerbell

    9

  • mekanicus

    6

  • birdie

    4

ja.. alt til sin tid.. Som Sør sier.. og som jeg er enig i at -å starte en diskusjon under tråden til denne jenta, var muligens noe uheldig. _men_ det betyr da ikke at man skal la vær å ta det opp hvis det er viktig eller betyr noe for dere... tvert i mot...

så skriv skriv skriv!!!!!!

og vær varsom med alkohylene i kveld :)

Jeg leser kun på overgrepsforum innimellom, jeg skriver sjeldent og aldri - så du behøver ikke være engstelig for mitt rødvinsinntak og mine spissformuleringer :)

Jeg ser at tiriltuppa har innlegg på overgrepsforum nå .- et spørsmål til Grete om vedkommende er pervers (hun er 23 år) som har sex med en mann på over 50 år (tittelen i tråden er : hva er det?) . I lys av denne diskusjonen vi har hatt her i kveld, så håper jeg ikke du (eller noen andre) tror det er meg som har skrevet det. .

Jeg er enig med mange ting Grete skriver, men også uenig i flere av de vurderingene hun gjør når hun henvender seg til folk som ber om råd. Men uansett - min tone i slike saker er anderledes enn på åpent forum og tilsvarende forum. Jeg ville dessuten signert meg eget nick. Pga innlegget fra tiriltuppa fikk jeg behov for å understreke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser kun på overgrepsforum innimellom, jeg skriver sjeldent og aldri - så du behøver ikke være engstelig for mitt rødvinsinntak og mine spissformuleringer :)

Jeg ser at tiriltuppa har innlegg på overgrepsforum nå .- et spørsmål til Grete om vedkommende er pervers (hun er 23 år) som har sex med en mann på over 50 år (tittelen i tråden er : hva er det?) . I lys av denne diskusjonen vi har hatt her i kveld, så håper jeg ikke du (eller noen andre) tror det er meg som har skrevet det. .

Jeg er enig med mange ting Grete skriver, men også uenig i flere av de vurderingene hun gjør når hun henvender seg til folk som ber om råd. Men uansett - min tone i slike saker er anderledes enn på åpent forum og tilsvarende forum. Jeg ville dessuten signert meg eget nick. Pga innlegget fra tiriltuppa fikk jeg behov for å understreke det.

herregud da menneske... jeg betrakter deg da som såpass oppegående at jeg vet du ville sign. med eget nick!! :)

det er så inderlig mange måter å gjøre "ting" på her i verden..... grethe gjør det på en måte, hvilket funker særdeles bra...mens du har en annen, som jeg ikke helt kan uttale meg om da jeg ikke har lest så mange av innleggene dine på overgrepsf.... CLUET... er ..at begges råd/støtte.. er like velkommen!!!

vi er så uendelig forskjellige... noen trenger gruppe teraoi og for andre blir det helt feil.... noen trenger individuell terapi.. og for andre blir _det_ helt feil....

mangfold lenge leve sier jeg bare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud da menneske... jeg betrakter deg da som såpass oppegående at jeg vet du ville sign. med eget nick!! :)

det er så inderlig mange måter å gjøre "ting" på her i verden..... grethe gjør det på en måte, hvilket funker særdeles bra...mens du har en annen, som jeg ikke helt kan uttale meg om da jeg ikke har lest så mange av innleggene dine på overgrepsf.... CLUET... er ..at begges råd/støtte.. er like velkommen!!!

vi er så uendelig forskjellige... noen trenger gruppe teraoi og for andre blir det helt feil.... noen trenger individuell terapi.. og for andre blir _det_ helt feil....

mangfold lenge leve sier jeg bare :)

"mangfold lenge leve sier jeg bare :)"

Det har du helt rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du trenger da ikke like alle her på dol, men det der var da litt unødvendig som overskrift?

kjenner jeg sør rett tror jeg ikke han kommer til å sørge så veldig over å ikke "få lov" til å svare deg :)

Hvis du hadde lest de få fattige linjene(som ble slettet) jeg hadde som replikk til DIXI, og det som Sør svarte(som også ble slettet), så hadde du sett hvordan Sør gjør alt for å forvrenge andres synspunkter til det uigjennkjennelige.

Han gjenntar forsåvidt den samme taktikken i sitt innlegg over her. Han prøver å fremstille det slik at jeg syntes det er ok. å selge seg for to pakker røyk. Hvor mange ganger må jeg gjennta at jeg henvendte meg til DIXI, og at det var hennes uttalelse jeg kommenterte?

Er det noen som har skadet Beib, så må det være Sør. Nå har han både igår og idag tatt frem detaljer fra beib's historie og gjort de til stridstema, og spredd det utover. Sør kvier seg ikke for rått å bruke det beib har skrevet, sålenge han tror det gir ham fordel i en diskusjon.

Vær klar over at jeg ikke nevnte hverken beib eller noe av det hun har skrevet, i min kommentar til DIXI.

Sør begynner å få fler og fler av en Hustyrrans kjennetegn, derfor går jeg heller til et annet rom og setter meg.

Sånn har jeg det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde lest de få fattige linjene(som ble slettet) jeg hadde som replikk til DIXI, og det som Sør svarte(som også ble slettet), så hadde du sett hvordan Sør gjør alt for å forvrenge andres synspunkter til det uigjennkjennelige.

Han gjenntar forsåvidt den samme taktikken i sitt innlegg over her. Han prøver å fremstille det slik at jeg syntes det er ok. å selge seg for to pakker røyk. Hvor mange ganger må jeg gjennta at jeg henvendte meg til DIXI, og at det var hennes uttalelse jeg kommenterte?

Er det noen som har skadet Beib, så må det være Sør. Nå har han både igår og idag tatt frem detaljer fra beib's historie og gjort de til stridstema, og spredd det utover. Sør kvier seg ikke for rått å bruke det beib har skrevet, sålenge han tror det gir ham fordel i en diskusjon.

Vær klar over at jeg ikke nevnte hverken beib eller noe av det hun har skrevet, i min kommentar til DIXI.

Sør begynner å få fler og fler av en Hustyrrans kjennetegn, derfor går jeg heller til et annet rom og setter meg.

Sånn har jeg det...

og du er ikke alene mekanicus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du hadde lest de få fattige linjene(som ble slettet) jeg hadde som replikk til DIXI, og det som Sør svarte(som også ble slettet), så hadde du sett hvordan Sør gjør alt for å forvrenge andres synspunkter til det uigjennkjennelige.

Han gjenntar forsåvidt den samme taktikken i sitt innlegg over her. Han prøver å fremstille det slik at jeg syntes det er ok. å selge seg for to pakker røyk. Hvor mange ganger må jeg gjennta at jeg henvendte meg til DIXI, og at det var hennes uttalelse jeg kommenterte?

Er det noen som har skadet Beib, så må det være Sør. Nå har han både igår og idag tatt frem detaljer fra beib's historie og gjort de til stridstema, og spredd det utover. Sør kvier seg ikke for rått å bruke det beib har skrevet, sålenge han tror det gir ham fordel i en diskusjon.

Vær klar over at jeg ikke nevnte hverken beib eller noe av det hun har skrevet, i min kommentar til DIXI.

Sør begynner å få fler og fler av en Hustyrrans kjennetegn, derfor går jeg heller til et annet rom og setter meg.

Sånn har jeg det...

*setter på Little Steven og sjenker i en whiskey*

Bedre..? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i tillegg er hun yhyggelig skarp, den dama

Nemlig. Jeg liker bare skarpe damer.

Når det er sagt så er kjæresten min blant de skarpeste. Man møter ikke uforberedt der, gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du hadde lest de få fattige linjene(som ble slettet) jeg hadde som replikk til DIXI, og det som Sør svarte(som også ble slettet), så hadde du sett hvordan Sør gjør alt for å forvrenge andres synspunkter til det uigjennkjennelige.

Han gjenntar forsåvidt den samme taktikken i sitt innlegg over her. Han prøver å fremstille det slik at jeg syntes det er ok. å selge seg for to pakker røyk. Hvor mange ganger må jeg gjennta at jeg henvendte meg til DIXI, og at det var hennes uttalelse jeg kommenterte?

Er det noen som har skadet Beib, så må det være Sør. Nå har han både igår og idag tatt frem detaljer fra beib's historie og gjort de til stridstema, og spredd det utover. Sør kvier seg ikke for rått å bruke det beib har skrevet, sålenge han tror det gir ham fordel i en diskusjon.

Vær klar over at jeg ikke nevnte hverken beib eller noe av det hun har skrevet, i min kommentar til DIXI.

Sør begynner å få fler og fler av en Hustyrrans kjennetegn, derfor går jeg heller til et annet rom og setter meg.

Sånn har jeg det...

jeg orker ikke diskutere dette mer akkurat nå jeg... les heller det jeg og zirine har diskutert :)

det er umulig å like alle her på forumet, men om du har problemer med et annet msk. så ta det opp med vedk.

ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kunne det oppfattes slik? Jeg har faktisk lest Beib's hjemmeside mange ganger, og den jenta har min fulle sympati! Med litt vellvillighet så hadde det ikke vært vanskelig å skjønne at det var en kommentar til DIXI's millitante betraktninger.

Jeg tror det er mange her på DOL som innemellom kunne tenkt seg å komme med synspunkter på det som blir skrevet om på Overgreps-forum, men med den rådene holdning der inne, så dropper man det. Selv de som er OFRE, og som tilfeldigvis har en avvikende holdning i forhold til det DIXI, Ritva og Sør mener, blir ofte møtt med taushet og tiet ihjel.

Hvis det er sannhet vi søker etter, så må vi ta med de realitetene som omgir oss i samfunnet og ikke pakke oss inn i en lufttett boble.

Det er hva jeg synes...

Enig med deg, jeg reagerte også på uttalelsen fra Grete.

At ditt innlegg ble slettet er jo skandaløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ditt poeng her - men er av den oppfatning at en prinsipiell debatt omkring det temaet du tar opp, bør foretas via meldinger eller åpent-forumet.

Især fordi det berører en uttalelse fra en enkeltperson; og denne personens meninger.

Det vil virke både useriøst og skremmende for et menneske å se slikt som sitt første inntrykk når man eksempelvis skriver inn og ber om råd rett etter en overgrepssituasjon.

Håper du skjønner mitt poeng her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ditt poeng her - men er av den oppfatning at en prinsipiell debatt omkring det temaet du tar opp, bør foretas via meldinger eller åpent-forumet.

Især fordi det berører en uttalelse fra en enkeltperson; og denne personens meninger.

Det vil virke både useriøst og skremmende for et menneske å se slikt som sitt første inntrykk når man eksempelvis skriver inn og ber om råd rett etter en overgrepssituasjon.

Håper du skjønner mitt poeng her.

Hei Hawkind

Jeg skjønner poenget ditt, men når man leser råd fra en fagperson som generaliserer over lav sko i sine råd - så må man få lov til å stille spørsmål om klokskapen i dette - og siden det er på overgrepsforum Grete er - så må man stille spørsmålet der.

At mannen det snakkes om i tråden har gått over alle grenser er helt sikkert riktig, men jeg forstår ikke hva som skal være så sårende med å bli gjort oppmerksom på at det også finnes redelige menn. Et råd får knyttes til den spesielle saken, ikke fremstå som et generelt syn på eldre menn og yngre kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hawkind

Jeg skjønner poenget ditt, men når man leser råd fra en fagperson som generaliserer over lav sko i sine råd - så må man få lov til å stille spørsmål om klokskapen i dette - og siden det er på overgrepsforum Grete er - så må man stille spørsmålet der.

At mannen det snakkes om i tråden har gått over alle grenser er helt sikkert riktig, men jeg forstår ikke hva som skal være så sårende med å bli gjort oppmerksom på at det også finnes redelige menn. Et råd får knyttes til den spesielle saken, ikke fremstå som et generelt syn på eldre menn og yngre kvinner.

Hvorfor ikke ta opp dette som generelt tema i egen spesifikk tråd på forumet, fremfor å konkretisere dette inn som en undertråd i en konkret sak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke ta opp dette som generelt tema i egen spesifikk tråd på forumet, fremfor å konkretisere dette inn som en undertråd i en konkret sak?

Fordi da vil Gretes råd stå som en "konklusjon" til denne jenta - all den tid hun fremstår som fagperson på forum og i kraft av det har en autoritet hos mange.

Det er viktig at mennesker som har vært utsatt for overgrep ikke trøstes med generelle vendinger om slemme og perverse menn. Hun var utsatt for noe grusomt, men det er feil å signalisere til jenta at :

"Det feiler noe i skallen på en 50-åring som har sex med en 16-åring. Men så lenge det er frivillig, er det ikke straffbart. Bare motbydelig. "

DENNE 50 årige mannen var syk i hodet - greit nok at hun retter sinne og aggresjon mot han - det er forståelig. Men Grete oppfordrer henne til å hate en hel gruppe menn, og hun gir uttrykk for en personlig mening og et utsagn som flere har reagert på. Å ballansere dette utsagnet kan bare være av det beste, og da må det skje i den tråden hvor Grete hevdet dette.

Men jeg lurer på en ting - denne jenta som hadde dette hovedinnlegget. Ble hun såret over dette lille spørsmålet fra mekanicus eller er det noe webmaster antar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...