Gå til innhold

Blodtrykk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg blir for tiden behandlet for høyt blodtrykk med 20 mg av medisinen Retinic Comp Mite, som visstnok i flg. legen min er en AC hemmer.Av bivirkninger merker jeg hyppig vannlating, noe som kan være et problem i sosiale situasjoner. Vannlating hver 2. time er vanlig.Jeg har hørt at det finnes nye medisiner uten disse bivirkningene .Stemmer det ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Labolina
Skrevet

Det finnes mange typer medisiner mot høyt BT der ute. Noen er kombinasjoner med vanndrivende stoffer. Synes du skal gå tilbake til legen din og forhøre deg om dette og om det finnes alternativer.

Personlig bruker jeg noe som heter Atacand. Tar det mot migreneplager uten særlig bivirkninger, men det er en blodtrykksmedisin (alfa 2 reseptorblokker). Finnes i en variant som heter Atacand +, som er et kombinasjonspreparat med vanndrivende. Hadde det vært meg, ville jeg hørt med legen om det var alternativer. Man treffer jo ikke alltid på første forsøk med medikamener, kanskje heller ikke på andre. Det er viktig at legen gir deg grundig og forståelig info om hva du får skrevet ut og hvordan det virker, hva slags bivirkninger det kan forårsake. Det samme gjelder oppfølging. Spesielt i oppstart av behandling med noe nytt.

Gjest Labolina
Skrevet

Det finnes mange typer medisiner mot høyt BT der ute. Noen er kombinasjoner med vanndrivende stoffer. Synes du skal gå tilbake til legen din og forhøre deg om dette og om det finnes alternativer.

Personlig bruker jeg noe som heter Atacand. Tar det mot migreneplager uten særlig bivirkninger, men det er en blodtrykksmedisin (alfa 2 reseptorblokker). Finnes i en variant som heter Atacand +, som er et kombinasjonspreparat med vanndrivende. Hadde det vært meg, ville jeg hørt med legen om det var alternativer. Man treffer jo ikke alltid på første forsøk med medikamener, kanskje heller ikke på andre. Det er viktig at legen gir deg grundig og forståelig info om hva du får skrevet ut og hvordan det virker, hva slags bivirkninger det kan forårsake. Det samme gjelder oppfølging. Spesielt i oppstart av behandling med noe nytt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...