Gjest Janeys Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Hei Jeg kjenner ofte på uro, og har ofte negative tanker rundt økonomi, huslån, barna/ektemann. jeg bærer ofte på tanker som misunnelse på at andre har det så mye bedre, at familiemedlemmer har så mye bedre kontakt enn det jeg har osv. Jeg sliter mer og mer og snakker med min mann om det, som nå også er sliten av å høre om dette, etter snart 15 år. Jeg har ikke blitt bedre med årene. Jeg blir trist av det selv. Ønsker å være glad for huset mitt, barna mine, mannen min og livet generelt, men det kommer bare ikke. er redd for å mislyktes, være ubetydelig. Har f.eks prøvd Cipralex og zoloft uten effekt. 0 Siter
XbellaX Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg ville oppsøkt terapi om jeg var deg, der finnes gode teknikker du kan øve deg opp på å bruke i hverdagslivet og få hjelp til å sortere de vanskelighetene du har. 0 Siter
Gjest Labolina Skrevet 5. oktober 2012 Skrevet 5. oktober 2012 Det er utrolig slitsomt og drenerer en for krefter når man går der med så mye angst og katastrofefølelse. Synes du skal ta deg en tur til fastlegen din, som kan henvise til videre behandling hos psykolog eller psykiater. Jeg har diagnosen generalisert angstlidelse sjøl, og kjenner meg veldig igjen i det du skriver. MEN jeg har fått svært god hjelp av psykoterapi i kombinajon med medikamenter. Om fastlegen din bare pusher antidepressiva til deg utenå gjøre noe mer, synes jeg du skal bytte fastlege. Medisiner er ikke noen løsning som eneste behandling. Akkurat på slik angst funker det ikke så godt heller. Da ville jeg heller valgt Efexor eller Cymbalta av medisiner (dette sier jeg på grunnlag av hva jeg er blitt fortalt av en psykiater - ikke for å leke doktor). For min del har medikamenter bidratt til å redusere uro uten å ta knekken på den. Å bli totalt angstfri skal ikke være et mål. Man skal ha som mål å se på hva man kan gjøre for å redusere den, og på hva man kan gjøre for å leve best mulig med den. Se på hvordan man tenker, vinkle på det som er negativt mot noe mer positivt. Det tar TID, men er verdt det. NHD anbefaler konsekvent metakognitiv/kognitiv terapi mot denne typen angst. Mye i det, men personlig har jeg troa på en blanding av litt ulike tilnerminger i kombinasjon. Vi er forskjellige her, men få en henvisning. Du trenger virkelig hjelp, fortjener hjelp. Du skal ikke gå der å slite unødvendig! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.