Gå til innhold

I dag var jeg flink!


rose23

Anbefalte innlegg

Jeg skreiv for ei stund siden. Jeg har det så bra, har lagt ting bak meg, slutta og kutte meg o.s.v

Men i dag fant jeg ut att jeg skulle skrive ei bok om meg selv. Joda begynte så bra, satt opp en disposisjon og startet på kapittel en. Så var det som alt komm over meg. Tenkte på alt som hadde skjedd og tlbake på en vond tid med kutting, sjølmordsforsøk, pumping av tabletter. Jeg tenkte på mamma; hun fikk hjerneslag for to år siden og jeg savner den gammle mamman min. Jeg tenkte på Rambo, lille voffsen min som ikke tasser rundt i huset mitt lengre. Jeg fikk utrolig vondt inni meg, og fikk lyst til å kutte meg igjenn for å flytte på smerten. Men jeg gjorde det ikke! Jeg gikk først opp til ei dame jeg kjenner, men hun var ikke hjemme. Så gikk jeg hjemm å ringte Mental helses hjelpe telefon. De sa jeg skulle prøve å ringe legevakta. Jeg gjorde det, og traff ei som "kjenner" meg. Jeg komm inn dit og blei tatt godt vare på. Fikk sitte på ett egent romm å vente. Etter ei stund ville jeg gå, men dama stoppa meg å satt la med meg til det var min tur. Legen kunne ikke gjøre så mye, men vi pratet i lag vel en halvtime selv om venterommet var proppfullt. Når jeg komm hjemm ringte en god venn av meg og vi pratet sammen lenge. Så drog jeg på MC donalds og skeiet ut. Nå føler jeg meg mye bedre!

Er litt stolt over meg selv! Vant en liten seier i dag ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Rose!

Dette står det respekt av, det synes jeg virkelig! For jeg har sett hvor lett det er å falle tilbake til gammelt mønster. Kanskje det var litt tidlig å rippe opp i alt som har skjedd? Eller kanskje det kan være en idé å gjøre et bokprosjekt sammen med f.eks. en psykolog eller annen som kan støtte og hjelpe når du skal pirke i skorpene på såret ditt? Da jeg skrev boken min hadde det gått åtte år etter voldtekten. Selve prosessen fra jeg begynte å skrive, til boken var i bokhandelen tok det enda 2 år. Så bokskriving er en lang prosess - samtidig som det er en veldig flott måte å få bearbeidet tingene på.

Det som virkelig er flott, er at du gikk rett til det nettverket du har og ba om hjelp. Jeg er skikkelig stolt av deg!

Stor Rosebukett fra meg til deg!

Klem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei rose23!!

du var virkelig flink!!! vær stolt av deg selv, det fortjener du jammen!!!

om du vil ha en klem oversender jeg en til deg...

*varm klem*

trampe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei rose23!!

du var virkelig flink!!! vær stolt av deg selv, det fortjener du jammen!!!

om du vil ha en klem oversender jeg en til deg...

*varm klem*

trampe

Jeg blir jo rørt jeg også da når jeg får så mye skryt fra dere. Måtte nokk felle en tåre selv ja. Jeg føler på meg att dere forstår hvor tøfft dette kan være! For de rundt meg som ikke sliter med dette er det annerledes, de forstår det ikke så godt.

Glad jeg kan "prate" med dere her!

Koz*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...