Gå til innhold

Mannlig fastlege, GU og vrange meg


tonie

Anbefalte innlegg

Sukk. Nå ringte jeg, men jeg må til time hos fastlegen uansett sier de. Så da drar jo ikke jeg dit i tilfelle han insisterer på å gjøre det selv.

Han insisterer nok ikke, du er neppe den første som spør om dette så pell deg ivei! *streng*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tonie

    24

  • Babette

    9

  • Madelenemie

    8

  • Lillemus

    7

Mest aktive i denne tråden

Sukk. Nå ringte jeg, men jeg må til time hos fastlegen uansett sier de. Så da drar jo ikke jeg dit i tilfelle han insisterer på å gjøre det selv.

Og som sjefen min sa da vi snakket om mannlige vs kvinnelige gynekologer/leger - "Hvem er det egentlig som er mest vant til å titte der nede, kvinner eller menn?! Hæ?" *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk. Nå ringte jeg, men jeg må til time hos fastlegen uansett sier de. Så da drar jo ikke jeg dit i tilfelle han insisterer på å gjøre det selv.

Han kan jo ikke akkurat tvinge deg opp i GU-stolen, da;-)

Ta en time, si du vil ha henvisning til gynekolog, han lager sikkert ikke vanskeligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og som sjefen min sa da vi snakket om mannlige vs kvinnelige gynekologer/leger - "Hvem er det egentlig som er mest vant til å titte der nede, kvinner eller menn?! Hæ?" *hehe*

Av en eller annen grunn hjalp det lite å tenke på...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan jo ikke akkurat tvinge deg opp i GU-stolen, da;-)

Ta en time, si du vil ha henvisning til gynekolog, han lager sikkert ikke vanskeligheter.

Nei, du har jo rett i at han ikke kan tvinge meg, men jeg har ikke lyst til å ødelegge et ellers hyggelig forhold med å slå meg vrang på den måten, og det må jeg jo i tilfelle han insisterer på å undersøke meg selv før han henviser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bedre hvis det er en man ikke kjenner, synes jeg. Jeg kan vel til nød ta en mannlig, men da må det ikke være en jeg ikke møter på KIWI, og som jeg slipper å forholde meg til mer enn en gang i året. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg synes det er så ubehagelig, men sånn er det.

Jeg tror ikke det er viktig å vite hvorfor, det bare er sånn, og de aller fleste har det sånn - jeg også, om det kan være til noen hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sukk. Nå ringte jeg, men jeg må til time hos fastlegen uansett sier de. Så da drar jo ikke jeg dit i tilfelle han insisterer på å gjøre det selv.

''Nå ringte jeg, men jeg må til time hos fastlegen uansett sier de. Så da drar jo ikke jeg dit i tilfelle han insisterer på å gjøre det selv.

''

Men tonie dah, du er da tøff nok til å si nei om fastlegen skulle insistere på selv å utføre undersøkelsen! Dersom du ikke orker en slik samtale med fastlegen, så skriv et brev til vedkommende hvor du forklarer situasjonen. Spør om han kan sende deg en henvisning i posten og si at du alternativt selvfølgelig kan komme til en samtale, men at du ikke på noe vis ønsker at han skal overtale deg til selv å utføre undersøkelsen.

Du er såpass lite skrullete generelt sett, så du godt kan tillate deg å være litt sær på dette området :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er viktig å vite hvorfor, det bare er sånn, og de aller fleste har det sånn - jeg også, om det kan være til noen hjelp.

Ja, det hjelper litt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nå ringte jeg, men jeg må til time hos fastlegen uansett sier de. Så da drar jo ikke jeg dit i tilfelle han insisterer på å gjøre det selv.

''

Men tonie dah, du er da tøff nok til å si nei om fastlegen skulle insistere på selv å utføre undersøkelsen! Dersom du ikke orker en slik samtale med fastlegen, så skriv et brev til vedkommende hvor du forklarer situasjonen. Spør om han kan sende deg en henvisning i posten og si at du alternativt selvfølgelig kan komme til en samtale, men at du ikke på noe vis ønsker at han skal overtale deg til selv å utføre undersøkelsen.

Du er såpass lite skrullete generelt sett, så du godt kan tillate deg å være litt sær på dette området :-)

Men.....Åh.

Javel, jeg må vel tøffe meg opp da. Han ligner på Støre, så det blir ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.....Åh.

Javel, jeg må vel tøffe meg opp da. Han ligner på Støre, så det blir ikke lett.

Og nå ser jeg at du skrev såpass _lite_ skrullete. Virkelig? :) Takk, frosk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan få henvisning til gynekolog :o)

Jeg lot min mannlige fastlege ta prøve, men etter to ugyldige prøver ba jeg om henvisning. Men da til en mannlig gynekolog. Syns ikke det er noe ille med mannlig lege.

Foretrekker mannlige leger og gyn, jeg. Selv om den kvinnelige gyn jeg har nå, er alle tiders. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Det går bedre hvis det er en man ikke kjenner, synes jeg. Jeg kan vel til nød ta en mannlig, men da må det ikke være en jeg ikke møter på KIWI, og som jeg slipper å forholde meg til mer enn en gang i året. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg synes det er så ubehagelig, men sånn er det.

Foretrekker også mannlig. Men jeg er enig med deg i forhold til det å kjenne legen eller ikke.

Nå har jeg hatt samme fastlege i 12-15 år, og begynner "kjenne" han. Ennå så rart det høres ut, så påvirker det min "lyst" til å gå til GU i negativ retning. Det blir mer og mer flaut!

Men heldigvis er GU noe jeg bare trenger gjøre en gang hvert 3. år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Det går bedre hvis det er en man ikke kjenner, synes jeg. Jeg kan vel til nød ta en mannlig, men da må det ikke være en jeg ikke møter på KIWI, og som jeg slipper å forholde meg til mer enn en gang i året. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg synes det er så ubehagelig, men sånn er det.

Ja, jeg kan skjønne at mange syns det er ubehagelig :o) Jeg har valgt noen som ikke bor/praktiserer i nærheten av meg, så jeg møter dem nok ikke i kassa på supern. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

candyqueen_83

Foretrekker mannlige leger og gyn, jeg. Selv om den kvinnelige gyn jeg har nå, er alle tiders. :-)

Jeg har aldri vært hos kvinnelig, men ser faktisk for meg at det er mer pinlig enn hos enn mannlig. Vet ikke helt hvorfor :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå ser jeg at du skrev såpass _lite_ skrullete. Virkelig? :) Takk, frosk.

Jeg mener jo faktisk at du er lite skrullete (men mye mer bløthjertet enn du vanligvis gir uttrykk for. Du ødela tøffing-imaget ditt da du skrev om eleven som du hjalp i smug. Kommer sikkert til å huske den historien til evig tid, den gjorde varig inntrykk...*s*)

Skriv enten et slikt brev - eller bestill en time i morgen. (Jeg har visstnok en av Norges mest populære fastleger, og jeg tror han bare er glad til for alt han slipper å gjøre selv! I allefall sånn ca. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jo faktisk at du er lite skrullete (men mye mer bløthjertet enn du vanligvis gir uttrykk for. Du ødela tøffing-imaget ditt da du skrev om eleven som du hjalp i smug. Kommer sikkert til å huske den historien til evig tid, den gjorde varig inntrykk...*s*)

Skriv enten et slikt brev - eller bestill en time i morgen. (Jeg har visstnok en av Norges mest populære fastleger, og jeg tror han bare er glad til for alt han slipper å gjøre selv! I allefall sånn ca. )

Pøsj, du forveksler meg nok med en annen. Tror ikke jeg har gjort noe snilt og uselvisk siden midten av nittitallet.

Jeg sa nå ja til en time på fredag, men jeg lurer litt på om jeg heller skal feige ut og betale dyrt for å få det gjort. Forundrer meg ikke om det er det jeg gjør, men kanskje jeg overrasker meg denne gangen. Spennende, altså. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært hos kvinnelig, men ser faktisk for meg at det er mer pinlig enn hos enn mannlig. Vet ikke helt hvorfor :o)

Var det samme jeg også tenkte før. Og da jeg under en graviditet måtte til kvinnelig og opplevde at hun var mye mer hardhent enn de mannlige legene jeg hadde hatt tidligere, hjalp det ikke på. Føler fremdeles hennes kaldre krokete fingre på et sted jeg ikke ønsker at en kvinne skal ta på meg... ;-)

Men den kvinnelige gyn jeg har nå, er dyktig og lyttende, samtidig som det var hun som tok ekstra godt vare på meg under siste graviditet og tok symptoner på alvor, slik at jeg rakk å bli fløyet til Trondheim og en trygg prematur fødsel, fremfor å muligens gå inn i fødsel 20 meter over bakken under oppbygging av fabrikken jeg nå jobber i.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bedre hvis det er en man ikke kjenner, synes jeg. Jeg kan vel til nød ta en mannlig, men da må det ikke være en jeg ikke møter på KIWI, og som jeg slipper å forholde meg til mer enn en gang i året. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg synes det er så ubehagelig, men sånn er det.

Skjønner tanken din godt. Samtidig som jeg selv ikke bryr meg om dette. Min forrige lege hadde jeg faktisk jobbet sammen med selv ei gang i tiden og siden han hadde en hadicappet sønn på samme alder som jenta jeg var avlasetr for, møttes vi i visse sosiale tilstelninger eller ofte på både gate og butikk eller badebasseng for den saks skyld.

Nå har jeg en fastlege hvor tanta til samboer jobber som legesekretær. Og vel ansett som hun er på jobben, har vi for eksempel møttes på fest. (Hun rundet nettopp 73 og jobber fremdeles 80%. Har gitt beskjed til legene på kontoret at hun kommer til å trappe ned snart, men det vifter de bort.) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bedre hvis det er en man ikke kjenner, synes jeg. Jeg kan vel til nød ta en mannlig, men da må det ikke være en jeg ikke møter på KIWI, og som jeg slipper å forholde meg til mer enn en gang i året. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg synes det er så ubehagelig, men sånn er det.

Ikke møte på Kiwi, nei....heller ikke på høyfjellshotell.

Jeg var siste pasient hos min gynekolog gjennom 35 år den dagen han gikk av med pensjon. To uker etter dro datteren og jeg på vinterferie til vårt faste vintersted. Det ble middag første dag og vi ble henvist til et firemannsbord. Hvem andre enn gynekologen og kona satt her......Vet ikke hvem som ble mest paff, jeg, men oppholdet gikk bra det, snakket sammen flere ganger utenom måltidene også, men jeg følte det allikevel litt trykkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke møte på Kiwi, nei....heller ikke på høyfjellshotell.

Jeg var siste pasient hos min gynekolog gjennom 35 år den dagen han gikk av med pensjon. To uker etter dro datteren og jeg på vinterferie til vårt faste vintersted. Det ble middag første dag og vi ble henvist til et firemannsbord. Hvem andre enn gynekologen og kona satt her......Vet ikke hvem som ble mest paff, jeg, men oppholdet gikk bra det, snakket sammen flere ganger utenom måltidene også, men jeg følte det allikevel litt trykkende.

Skal tro hva gynekologkonen tenker når hun er ute på romatisk middag på høyfjellshotell med sin mann, og de møte en vakker kvinne hun forstår må være en pasient han har rotet rundt i underlivet på? Det er sikkert ikke vanskelig å skjønne at enkelte av de de møter er pasienter, når de rødmer og ser smått forlegne ut. Haha, stakkars dame! Snakk om nedtur å bli rykket ut av den rosa boblen på den måten!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...