Gå til innhold

Mannlig fastlege, GU og vrange meg


tonie

Anbefalte innlegg

Problem? Nei, jeg sier bare at han kan hvis han vil;) På samme måte som kassadama legger merke til hva du handler mye av, og når du handler, og at kortet ditt manglet dekning en gang for tre år siden. Sånt du fortrenger og tror at de ikke husker. Jeg må jo bare få damene som tror at gynekologen ikke husker hvor mye hår de har, og hvor store kjønnslepper, til ut av villfarelsen om at han har glemt det før de er ute av døra. Han husker. Oh yes.

Men om han husker, hvorfor skulle jeg bry meg om det? Hva så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 109
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • tonie

    24

  • Babette

    9

  • Madelenemie

    8

  • Lillemus

    7

Mest aktive i denne tråden

Jeg har aldri vært hos kvinnelig, men ser faktisk for meg at det er mer pinlig enn hos enn mannlig. Vet ikke helt hvorfor :o)

Jeg går bare til kvinnelige jeg. Syns det er best ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke GU hos fastlegen min, jeg blir alltid henvist til gynekolog. Begge er forresten menn ;-)

tror det er blitt mer og mer vanlig, jeg husker at jeg i "gamle dager" tok GU hos allmennlegen, og at en av kvinnene fra kontoret var med. Syntes det var veldig ubehagelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal prøve å huske det hvis jeg nå kommer meg dit. Skryte vilt og uhemmet:)

Ja men, du må jo nå gå. Etter denne tråden. Det forventer i alle fall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere kreftformer enn livmorhalskreft man bør sjekkes for jevnlig med en GU.

Min svigerfars samboer døde etter et halvt års sykeleie pga eggstokkreft. Hun trodde heller ikke at hun trengte GU da hun jo kun hadde vært sammen med svigerfar. Hadde hun gått regelmessig til undersøkelse, ville gynekologen ha oppdaget sykdommen mens det enda hadde vært tid for behandling.

I stedet døde hun en grusøm død med store smerter:-(

Så alle kvinner bør gå regelmessig til gynekolog!

Uff. Jeg har ikke vært på gu siden jeg var gravid, og det er mange mange år siden. Jeg ser for meg at det blir en traumatisk opplevelse, men burde absolutt gjøre det snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest germimate

Problem? Nei, jeg sier bare at han kan hvis han vil;) På samme måte som kassadama legger merke til hva du handler mye av, og når du handler, og at kortet ditt manglet dekning en gang for tre år siden. Sånt du fortrenger og tror at de ikke husker. Jeg må jo bare få damene som tror at gynekologen ikke husker hvor mye hår de har, og hvor store kjønnslepper, til ut av villfarelsen om at han har glemt det før de er ute av døra. Han husker. Oh yes.

Jeg skal love deg at vi som jobber i butikk ikke husker hva du har handlet osv :) Bortsett fra kunder som gjør seg bemerket - og da går det mer på adferd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper du tuller nå? Eller mener du i fullt alvor at det er grunn til å være flau over å ha et underliv, eller at legen eller kona hans tenker noe som helst om dette?

At sjenerte 15-åringer kan føle det sånn, kan jeg forstå, men voksne kvinner?

Selv deltar jeg ofte på jobbmøter med legen min, som jeg også tar GU hos, men jeg tenker aldri over det.

Kjekk er han også.

Og jeg har blitt undersøkt på sykehus med studenter som tilskuere, og en gang av en jeg klina med på fest. Men flau kan jeg aldri huske å ha vært.

Enig med deg! Leger ser nedi halser og opp i underliv og alle mulige skavanker vi har. Jeg har født med et kobbel av studenter rundt meg, og jeg har latt turnuskandidater kjenne godt oppi,,, ja dere vet. Det er en jobb, og takk for at noen vil gjøre den.

Jeg har forresten samme forhold til gynekologer som til tannleger, jeg forstår ikke hvorfor de gjør det, men jeg er veldig glad for at de gjør det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men, du må jo nå gå. Etter denne tråden. Det forventer i alle fall jeg.

Nå har jeg faktisk blitt enig med meg selv om å avbestille timen. Jeg orker ikke. Har jeg gått i seks år uten kan jeg vel gå en stund til.

Men jeg skal til optikeren til uka. Det liker jeg mye bedre. Han kan være så mye mann han bare vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal love deg at vi som jobber i butikk ikke husker hva du har handlet osv :) Bortsett fra kunder som gjør seg bemerket - og da går det mer på adferd.

Jeg snakket med ei i dag faktisk, som sa det motsatte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg faktisk blitt enig med meg selv om å avbestille timen. Jeg orker ikke. Har jeg gått i seks år uten kan jeg vel gå en stund til.

Men jeg skal til optikeren til uka. Det liker jeg mye bedre. Han kan være så mye mann han bare vil:)

Optiker, det kan blir spennende! Kanskje jeg også skulle gått til optiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Optiker, det kan blir spennende! Kanskje jeg også skulle gått til optiker.

Det er kjempegøy. De har så mange morsomme apparater og sånt. Du kan sikkert få ham til å ta bilde av deg når du sitter med haka på synstestmaskinen og myser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. men jeg skjønte poenget ditt.

Synd at du avlyser timen..

Jeg må bare tenke litt mer på det. Jeg er ikke klar likevel, men jeg tar tak i det når jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest germimate

Det er kjempegøy. De har så mange morsomme apparater og sånt. Du kan sikkert få ham til å ta bilde av deg når du sitter med haka på synstestmaskinen og myser:)

dere to er så herlige :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Det viktigste for meg er at jeg slipper å treffe personen på Kiwi etterpå. Om det er mann eller kvinne har mindre å si, men jeg tror jeg foretrekker en mann. Vet ikke helt hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problem? Nei, jeg sier bare at han kan hvis han vil;) På samme måte som kassadama legger merke til hva du handler mye av, og når du handler, og at kortet ditt manglet dekning en gang for tre år siden. Sånt du fortrenger og tror at de ikke husker. Jeg må jo bare få damene som tror at gynekologen ikke husker hvor mye hår de har, og hvor store kjønnslepper, til ut av villfarelsen om at han har glemt det før de er ute av døra. Han husker. Oh yes.

'' Jeg må jo bare få damene som tror at gynekologen ikke husker hvor mye hår de har, og hvor store kjønnslepper, til ut av villfarelsen om at han har glemt det før de er ute av døra. Han husker. Oh yes.''

Det tror jeg også. :o) Jeg husker i alle fall mange rare ting, utmerket godt om en god del av mine kunder her på jobben - men jeg sier jo ikke noe om det til dem med mindre det er positivt da. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ikke GU hos fastlegen min, jeg blir alltid henvist til gynekolog. Begge er forresten menn ;-)

tror det er blitt mer og mer vanlig, jeg husker at jeg i "gamle dager" tok GU hos allmennlegen, og at en av kvinnene fra kontoret var med. Syntes det var veldig ubehagelig....

''jeg husker at jeg i "gamle dager" tok GU hos allmennlegen, og at en av kvinnene fra kontoret var med. Syntes det var veldig ubehagelig....''

Helt enig - jeg hater det når det kommer diltende inn en eller annen velmenende sykepleier (eller hva de nå er) og skal liksom passe på at ikke noe skjer. I tillegg skal de liksom trøste-pjatte og snakke om andre ting og få oppmerksomheten min bort fra det som skjer der nede mellom beina mine. Jo, kjøss katta! Jeg får mest lyst til å si "Hold kjeft og la nå mannen bli ferdig!" *hehe*

Heldigvis praktiserer ikke fastlegen min at han drar inn noen av legesekretærene når han skal ta gu på meg, det hadde vært mye mer ukomfortabelt for meg. Det er da for søren nok med at han har "full innsynsrett"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''jeg husker at jeg i "gamle dager" tok GU hos allmennlegen, og at en av kvinnene fra kontoret var med. Syntes det var veldig ubehagelig....''

Helt enig - jeg hater det når det kommer diltende inn en eller annen velmenende sykepleier (eller hva de nå er) og skal liksom passe på at ikke noe skjer. I tillegg skal de liksom trøste-pjatte og snakke om andre ting og få oppmerksomheten min bort fra det som skjer der nede mellom beina mine. Jo, kjøss katta! Jeg får mest lyst til å si "Hold kjeft og la nå mannen bli ferdig!" *hehe*

Heldigvis praktiserer ikke fastlegen min at han drar inn noen av legesekretærene når han skal ta gu på meg, det hadde vært mye mer ukomfortabelt for meg. Det er da for søren nok med at han har "full innsynsrett"!

Det er ikke for å "ta vare" på deg at det er en person til tilstede under GU, det er for å beskytte legen mot å feilaktig bli utsatt for anklage for uærbødige tilnærmelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke for å "ta vare" på deg at det er en person til tilstede under GU, det er for å beskytte legen mot å feilaktig bli utsatt for anklage for uærbødige tilnærmelser.

''Det er ikke for å "ta vare" på deg at det er en person til tilstede under GU, det er for å beskytte legen mot å feilaktig bli utsatt for anklage for uærbødige tilnærmelser.''

Da bør dama ha vett på å holde seg unna meg også og ikke pjatte og dille - det er det verste jeg vet. Om det skjer igjen skal jeg be henne flytte seg unna meg og tie stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...