Gå til innhold

hjelpe meg


Gjest mannen til anonym74

Anbefalte innlegg

Gjest mannen til anonym74

Hei. jeg er en mann på 38 år som er gift med en som er på samme alder som meg, Jeg er ganske rådløs men jeg har sett at min kone er her inne, og får gode råd, så jeg tenker at kanskje jeg også kan få noen.,

Min kone hadde en uheldig episode for snart 1 år siden, opplevde et overfall og det var en periode på 2 uker hun ikke spiste noe, kun levde på te, Jeg ble med henne til lege, eller jeg tok henne med til lege rett og slett og vi sa at hvis ikke hun begynte å spise måtte hun regne med en innleggelse.

Så hun begynte, men nå går hun motsatt vei, hun spiser masse, og ser ikke ut til å stoppe, jeg elsker henne uansett om hun blir tykk eller ikke, men jeg syntes det er vanskelig å vite hva jeg skal gjøre. Jeg støtter henne uansett, men likevel.

Jeg ser at hun sliter. Hun har gått til psykiater men det hjelp tydeligvis ikke, jeg har vært med henne men jeg ser at hun har det vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Klart hun sliter. Det har jo gått mindre enn et år siden overfallet. Det er ingen behandling som kan viske ut det som har skjedd, og uansett behandlingstype vil det ta tid å komme seg over hendelsen. Med tiden vil behandling hjelpe henne til å få bearbeidet det som har skjedd, det blir det etterhvert mindre vondt, og lettere å leve med.Det kan være en smertefull og tidkrevende prosess. Ofte får også selvfølelsen en alvorlig knekk av en slik hendelse og må bygges opp igjen. Slikt tar tid. Kanskje et senter mot incest og seksuelle overgrep kan hjelpe? De som jobber ved slike sentre vet ofte "hvor skoen trykker", i tillegg til at den overgrepsutsatte får mulighet til å oppleve et fellesskap med folk som har opplevd lignende ting. Det kan være vondt å føle seg alene om tankene og følelsene. Jeg tror det er slik at pårørende også kan kontakte slike sentre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...