Gå til innhold

Hvordan redusere/fjerne sexlyst


Gjest Mandig Gås

Anbefalte innlegg

Gjest Mandig Gås

Hei. jeg er en mann som sliter litt i samlivet med kona mi. Vi har vært sammen i 10 år og vært gift i 4,5 år, vi har to småbarn sammen og har det bra sammen på de fleste måter, vennskap, kjemi, interesser osv. Problemet er at i de siste årene så har kona mer eller mindre mistet lysten på meg, altså seksuelt. Hun er ikke avvisende eller noe når jeg tar initiativet, men jeg merker at vi kun har sex for min skyld. Vi har kun sex på mitt initiativ, og det virker ikke som det er noe problem for henne om vi ikke har sex på flere uker. Jeg er over 180cm høy, ganske normalvektig og normal av utseende. Jeg har lest mye på nettet om hvilke ting jeg kan gjøre for at hun kan få økt lyst på meg igjen, deltar aktivt med barna, tar min del av husarbeid osv. Men dette har tydeligvis ingenting å si. Merker at dette ødelegger selvtilliten en del, og jeg har nå kommet til konklusjonen at jeg håper å finne en måte å redusere eller helst fjerne sexlysten helt. Jeg er utrolig glad i min kone og er helt imot skilsmisse, så jeg kan ikke se en annen løsning på problemet enn at jeg møter henne på halvveien. Takk for svar på forhand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt retorisk og litt i blinde, men, om du føler dere har sex for din skyld, hva gjør du for at hun skal kunne føle at dere gjør det også for henne? Ikke husarbeid osv. sånn at hun bare føler at hun må fordi du er flink til å hjelpe til, men "ofrer du deg" litt i senga? Hva liker hun, hva liker hun ikke, og har du lyttet ordentlig til det hun sier, eller kjører du bare på fordi det var sånn hun likte det før, og har det virket før så bør det virke igjen? Kanskje blir det litt fomling fordi hun ikke er helt sikker på hva som kjennes bra lenger, eller klarer å finne igjen det som trigger.

Er ikke sikkert du gjør noe galt for alt jeg vet altså, kanskje er det utelukkende hennes feil, men who knows?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt retorisk og litt i blinde, men, om du føler dere har sex for din skyld, hva gjør du for at hun skal kunne føle at dere gjør det også for henne? Ikke husarbeid osv. sånn at hun bare føler at hun må fordi du er flink til å hjelpe til, men "ofrer du deg" litt i senga? Hva liker hun, hva liker hun ikke, og har du lyttet ordentlig til det hun sier, eller kjører du bare på fordi det var sånn hun likte det før, og har det virket før så bør det virke igjen? Kanskje blir det litt fomling fordi hun ikke er helt sikker på hva som kjennes bra lenger, eller klarer å finne igjen det som trigger.

Er ikke sikkert du gjør noe galt for alt jeg vet altså, kanskje er det utelukkende hennes feil, men who knows?

En annen ting, jeg tror mange av oss damer kan være litt ubestemmelige og vinglete og vet ikke alltid selv hva som fungerer eller ikke. Også er det perioder hvor sex bare er ett mas, uten at det har noe med at vi ikke tenner på de fantastiske mennene våre å gjøre. Vet ikke hvordan det er hos dere, men det kan hende det er lov å ta meg seg ett blad på do, eller stå opp litt ekstra tidlig og ta en ronk foran PCn før jobb? Det har min mann måttet gjøre i flere måneder nå fordi overskudd til sex er ikkeeksisterende, og jeg kjenner meg superheldig for at han ikke har klaga ett knyst på det. Sex er aldri er noe man har krav på, noen perioder har man tilgang, andre ikke, utenfor og i forhold. Det betyr jo ikke at man skal/bør kastrere seg for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fine med sexlysten er at den avtar etterhvert om den ikke blir stimulert. Omvendt fører hyppig sex til økende sexlyst.

Kunsten er altså å komme seg gjennom den tiden som kreves før en går i dvale.

Det vil hjelpe deg å tenke på alle de gode grunnene til ikke å ha sex med kona de. Tenk på de negative egenskapene hennes. Forstørr de ikkeromantiske/sensuelle sidene henne.

Om ikke dette er nok, kan du gjøre som en mann fortalte til meg. Hver gang han fikk et snev av sexlyst, valgte han å tenke på en bestemt kvinne som umiddelbart fikk all sexlyst til å forsvinne som dugg for solen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med henne om dette? Altså ikke i sengen, men på et mer seksuelt nøytralt sted? For mange kvinner er småbarnsårene slitsomme og sexlysten kan havne i bakevja en god stund.

Bruker hun noen form for hormon-prevensjon? Altså p-piller eller noe annet? Det var drepen for min sexlyst i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bølger

Jeg har vært som din kone i lange perioder. Godtok at han hadde sex med meg selv om jeg ikke hadde lyst. Vi mennesker er skapt for å formere oss, så lysten hos kvinnen er størst når hun er i den mest fruktbare tiden. Nå brukes det prevensjon, og mange av de hindrer kvinnen å komme i den fruktbare tiden, og det gir da svekket lyst. Samtidig har dere barn som krever sitt. Vi er nok ikke så lite hormonstyrte også.

Viser dere mye nærhet ellers på dagene? En god klem kan ofte vekke følelser.Å kunne si at vi er glade i hverandre betyr mye.

Jeg har hele tiden elsket mannen min også de periodene jeg hadde lite lyst. Synes det var greit at han hadde sex med meg, men var nok lite aktiv selv når jeg ikke hadde lyst. Ønsket respekt for de gangene jeg ikke orket det.

Lysten har tatt seg opp igjen, men det kan variere veldig hvor lett jeg blir tent.

Jeg er ingen sexolog, men vil at du skal vite at det ikke trenger å være deg eller forholdet det er noe galt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært som din kone i lange perioder. Godtok at han hadde sex med meg selv om jeg ikke hadde lyst. Vi mennesker er skapt for å formere oss, så lysten hos kvinnen er størst når hun er i den mest fruktbare tiden. Nå brukes det prevensjon, og mange av de hindrer kvinnen å komme i den fruktbare tiden, og det gir da svekket lyst. Samtidig har dere barn som krever sitt. Vi er nok ikke så lite hormonstyrte også.

Viser dere mye nærhet ellers på dagene? En god klem kan ofte vekke følelser.Å kunne si at vi er glade i hverandre betyr mye.

Jeg har hele tiden elsket mannen min også de periodene jeg hadde lite lyst. Synes det var greit at han hadde sex med meg, men var nok lite aktiv selv når jeg ikke hadde lyst. Ønsket respekt for de gangene jeg ikke orket det.

Lysten har tatt seg opp igjen, men det kan variere veldig hvor lett jeg blir tent.

Jeg er ingen sexolog, men vil at du skal vite at det ikke trenger å være deg eller forholdet det er noe galt med.

''Vi mennesker er skapt for å formere oss, så lysten hos kvinnen er størst når hun er i den mest fruktbare tiden.''

Det sies at kvinner er på topp seksuelt når de er rundt 40, så dette tror jeg ikke stemmer helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi mennesker er skapt for å formere oss, så lysten hos kvinnen er størst når hun er i den mest fruktbare tiden.''

Det sies at kvinner er på topp seksuelt når de er rundt 40, så dette tror jeg ikke stemmer helt?

''Det sies at kvinner er på topp seksuelt når de er rundt 40, så dette tror jeg ikke stemmer helt?''

Kanskje det er en slags "siste krampetrekning" før sjansen til formering er over for kvinnens del? Jeg vet ikke. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det sies at kvinner er på topp seksuelt når de er rundt 40, så dette tror jeg ikke stemmer helt?''

Kanskje det er en slags "siste krampetrekning" før sjansen til formering er over for kvinnens del? Jeg vet ikke. :o)

Hehe, godt mulig, men håper det varer noen år til ;)

Inger Lise Rypdal er vel rundt 60? Hun sa at sex bare blir bedre og bedre med årene, så det høres lovende ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Vi mennesker er skapt for å formere oss, så lysten hos kvinnen er størst når hun er i den mest fruktbare tiden.''

Det sies at kvinner er på topp seksuelt når de er rundt 40, så dette tror jeg ikke stemmer helt?

''Det sies at kvinner er på topp seksuelt når de er rundt 40, så dette tror jeg ikke stemmer helt? – togli''

Det avhenger helt av hva man mener med "topp seksuelt".

Fra et biologisk ståsted (hvor poenget er å bli gravid, og få unger) så er det sikkert rundt 20 år som er "topp seksuelt".

Hvis det derimot er snakk om å "nyte sex" og ha sex for egen del (ikke for å få barn), så er det klart at det er bedre i 40-årene, hvor kvinner ofte har mer selvsikkerhet, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det sies at kvinner er på topp seksuelt når de er rundt 40, så dette tror jeg ikke stemmer helt? – togli''

Det avhenger helt av hva man mener med "topp seksuelt".

Fra et biologisk ståsted (hvor poenget er å bli gravid, og få unger) så er det sikkert rundt 20 år som er "topp seksuelt".

Hvis det derimot er snakk om å "nyte sex" og ha sex for egen del (ikke for å få barn), så er det klart at det er bedre i 40-årene, hvor kvinner ofte har mer selvsikkerhet, osv.

Med vennlig hilsen

"På topp seksuelt" betyr jo at man har det topp seksuelt - iallefall i mitt hode ;)

Min erfaring er at det ikke bare handler om usikkerhet ang egen kropp etc, men mer om at man har de "rette hormonene" når man er litt eldre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt mulig, men håper det varer noen år til ;)

Inger Lise Rypdal er vel rundt 60? Hun sa at sex bare blir bedre og bedre med årene, så det høres lovende ut :)

''Inger Lise Rypdal er vel rundt 60? Hun sa at sex bare blir bedre og bedre med årene, så det høres lovende ut :)''

Nå har ikke jeg blitt 60 ennå, men jeg er snart midt i 40-årene og jeg kan bare skrive under på det. :o) Har vært i lag med kjæresten i 7,5 år nå og det blir bare bedre og bedre og bedre! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"På topp seksuelt" betyr jo at man har det topp seksuelt - iallefall i mitt hode ;)

Min erfaring er at det ikke bare handler om usikkerhet ang egen kropp etc, men mer om at man har de "rette hormonene" når man er litt eldre ;)

''Min erfaring er at det ikke bare handler om usikkerhet ang egen kropp etc, men mer om at man har de "rette hormonene" når man er litt eldre ;)'' Enig. Mange får orgasme lettere etterhvert også, uten at de har vært usikre på egen kropp, kjent sin egen kropp dårlig eller hatt dårlige forhold tidligere. Merker selv at alle signaler er sterkere - jeg kjenner godt på kroppen hvor jeg er i syklusen nå, men det gjorde jeg ikke da jeg var 25. Og så er det noe selvforsterkende i dette også: Mer deilig sex gir mer lyst, og det er ikke så merkelig i grunnen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Min erfaring er at det ikke bare handler om usikkerhet ang egen kropp etc, men mer om at man har de "rette hormonene" når man er litt eldre ;)'' Enig. Mange får orgasme lettere etterhvert også, uten at de har vært usikre på egen kropp, kjent sin egen kropp dårlig eller hatt dårlige forhold tidligere. Merker selv at alle signaler er sterkere - jeg kjenner godt på kroppen hvor jeg er i syklusen nå, men det gjorde jeg ikke da jeg var 25. Og så er det noe selvforsterkende i dette også: Mer deilig sex gir mer lyst, og det er ikke så merkelig i grunnen;-)

Jeg var litt usikker på om jeg skulle tørre og svare på dette, men min erfaring er den samme som deres og det kommer ikke av at jeg hadde dårligere selvtillit som ung.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"På topp seksuelt" betyr jo at man har det topp seksuelt - iallefall i mitt hode ;)

Min erfaring er at det ikke bare handler om usikkerhet ang egen kropp etc, men mer om at man har de "rette hormonene" når man er litt eldre ;)

''"På topp seksuelt" betyr jo at man har det topp seksuelt - iallefall i mitt hode ;)''

Jeg forstår det sånn at det er da man har mest sexlyst. :o) Og det stemmer definitivt for min del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var litt usikker på om jeg skulle tørre og svare på dette, men min erfaring er den samme som deres og det kommer ikke av at jeg hadde dårligere selvtillit som ung.

Skjønner hva du mener - svarer svært skjelden på slike jeg og.... Vet forøvrig at vi ikke er alene om dette - mine venninner har samme erfaring ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Inger Lise Rypdal er vel rundt 60? Hun sa at sex bare blir bedre og bedre med årene, så det høres lovende ut :)''

Nå har ikke jeg blitt 60 ennå, men jeg er snart midt i 40-årene og jeg kan bare skrive under på det. :o) Har vært i lag med kjæresten i 7,5 år nå og det blir bare bedre og bedre og bedre! ;o)

Herlig :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Min erfaring er at det ikke bare handler om usikkerhet ang egen kropp etc, men mer om at man har de "rette hormonene" når man er litt eldre ;)'' Enig. Mange får orgasme lettere etterhvert også, uten at de har vært usikre på egen kropp, kjent sin egen kropp dårlig eller hatt dårlige forhold tidligere. Merker selv at alle signaler er sterkere - jeg kjenner godt på kroppen hvor jeg er i syklusen nå, men det gjorde jeg ikke da jeg var 25. Og så er det noe selvforsterkende i dette også: Mer deilig sex gir mer lyst, og det er ikke så merkelig i grunnen;-)

Sant det du sier :) Har samme erfaring selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''"På topp seksuelt" betyr jo at man har det topp seksuelt - iallefall i mitt hode ;)''

Jeg forstår det sånn at det er da man har mest sexlyst. :o) Og det stemmer definitivt for min del...

Ja, det var det jeg mente! Så setninga mi ble litt rar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...