Gå til innhold

Tidspunkter for inntak av Lamictal

Anbefalte innlegg

Gjest Lamictalisten
Skrevet

Hei!

Går på Lamictal; 200 på morgenen og 100 om kvelden. For psyken, ikke epilepsi. Jeg prøver å ta dem 08 og 20.

1. Er det farlig om f.eks. man tar morgendosen klokken 12? Altså om man glemmer å ta tablettene til korrekt tid...

2. Kan jeg likegodt ta alt sammen på morgenen?

Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan ta hele dosen en gang i døgnet.

+/- 3 timer går bra.

Gjest Lamictalisten
Skrevet

Du kan ta hele dosen en gang i døgnet.

+/- 3 timer går bra.

Tusen takk for raskt svar!

Du sier at +/- 3 timer går bra. Betyr det at hvis jeg glemmer å ta medisinen slik at det f.eks. går 5 timer over, at jeg skal unnlate å ta dosen?

Beklager dumme oppfølgningsspørsmål...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tusen takk for raskt svar!

Du sier at +/- 3 timer går bra. Betyr det at hvis jeg glemmer å ta medisinen slik at det f.eks. går 5 timer over, at jeg skal unnlate å ta dosen?

Beklager dumme oppfølgningsspørsmål...

Du skal fortsatt ta dosen, men skjer dette hyppig, har du ikke optimal virkning.

Gjest Lamictalisten
Skrevet

Du skal fortsatt ta dosen, men skjer dette hyppig, har du ikke optimal virkning.

Ah, ja skjønner... skal selvsagt prøve på det.

Tusen takk for svar!

Gjest germimate
Skrevet

Gjelder dette andre medisiner også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...