Gå til innhold

Smerte i bryst


Gjest Macragge

Anbefalte innlegg

Gjest Macragge

JEg har i en ukes tid nå hatt smerter i venstre bryst. Disse smertene kan komme av at jeg har spilt mye golf i det siste selv om jeg aldri har spilt før. Har nå ikke spilt på en uke, og det er bedre, men absolutt ikke bra. Smerten forekommer i visse posisjoner og bevegelser, men jeg kjenner ikke noe vanligvis. Jeg er også både allergisk og forkjølet for øyeblikket, og det gjør veldig vondt når jeg nyser eller hoster, og det er liksom som om det knyter seg en liten stund etterpå. har ikke registrert noe slag e.l. mot brystet, men detkan selvfølgelig ha forekommet allikevel. Hadde vært veldig fint med et snarlig svar på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Dessuten merker jeg det veldig godt når jeg puster dypt inn.

Kanskje du har fått en kraftig strekk eller muskelbrist under golfspillinga. Senebetennelser kan også være ganske vondt. Man får en murrende smerte som kommer snikende etter overbelastning.

Jeg tror det er lurt av deg og få legen til å se på det - slikt er viktig å få behandla raskt. Fysioterapi og betennelsesdempende medisiner er vanlig.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Grimstad, lege

Smerter som kommer bare i visse posisjoner eller bevegelser kommer som regel fra brystveggen. Det mest sannsynlige i ditt tilfelle er nok en overanstrengt muskel på grunn av uvant bruk (golf). Man kan få ribbeinsbrist uten slag mot brystet, men disse bli vanligvis verre i løpet av en uke - ikke bedre som ditt er blitt.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...