Gå til innhold

Mat som angstdemper?

Anbefalte innlegg

Gjest Kilo på kilo
Skrevet

Jeg kjenner et sug etter mat når jeg opplever sterke bølger av angst.

Er det flere som har det slik?

Jeg synes ikke angsdempingen varer særlig lenge, så da spiser jeg igjen.

Ond sirkel. Jeg blir fortvilet over situasjonen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet at folk kan bruke mat som trøst. Når jeg har hatt angst klarte jeg ikke spise, hvis jeg var deppa derimot. Nå bare kjedespiser jeg, gulp!

Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg hadde det slik før. Det jeg måtte gjøre var å eksponere meg for angsten, være i den, uten å spise. I den perioden skrev jeg mye for å sette ord på følelsene mine. Det var tungt å være i angsten og jeg hadde en del sprekker. Da sa jeg til meg selv at et lite nederlag betyr ikke verdens undergang og jeg prøvde å ta vare på "de små seirene" (de gangene jeg var i angsten, lot være å spise, og kjente at kreftene i angsten forsvant av seg selv).

Jeg opplevde at det gikk lenger tid mellom hver gang jeg overspiste, brukte vel et halvt års tid på å slutte. Nå er det 2 år siden sist.

Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg hadde det slik før. Det jeg måtte gjøre var å eksponere meg for angsten, være i den, uten å spise. I den perioden skrev jeg mye for å sette ord på følelsene mine. Det var tungt å være i angsten og jeg hadde en del sprekker. Da sa jeg til meg selv at et lite nederlag betyr ikke verdens undergang og jeg prøvde å ta vare på "de små seirene" (de gangene jeg var i angsten, lot være å spise, og kjente at kreftene i angsten forsvant av seg selv).

Jeg opplevde at det gikk lenger tid mellom hver gang jeg overspiste, brukte vel et halvt års tid på å slutte. Nå er det 2 år siden sist.

Har forresten hatt mye mindre angst også, etter at jeg sluttet å overspise.

Gjest germimate
Skrevet

Jeg drev med såkalt "trøstespising". Jeg antar jeg brukte det mot både angst og vonde følelser.

Nå er det sjelden jeg har slike persioder.

Skrevet

Feil mat kan også trigge frem angst eller være med på å vedlikeholde den slik at vær obs på hva du putter i deg, jeg tenker spesielt på sukker og store mengder koffein.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...