Gå til innhold

Til Dr. og andre som kan hjelpe...


dana

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 18 som lurer på noe. Jeg hadde ubeskytta sex ca. 2-3dager etter siste mens. 2 uker sener, da jeg skulle hatt eggløsning, får jeg "mensen "...Kan dette ha vært en abort? Blodet var tynntflytende og i større mengder enn vanelig. Blødningen var sterkest den første dagen, og varte i ca. 4 dager. Jeg hadde ikke så mye smerter, men vanelige menssmerter, vil jeg si. Så jeg lurer på om dette var en spontan abort eller bare mensen. Har man sterke smerter ved spontan abort, og må man da til legen/sykehus??

Jeg har spurt om det samme på forumet gynekologi, men de svarer meg ikke...

På forhånd, takk for hjelpa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til dana.Hvis du vanligvis har regelmessig menstruasjon, så høres det ut som om samleiet har funnet sted på et ganske sikkert tidpunkt. En eventuell spontanabort vil heller ikke komme såpass tidlig. Synes derfor du bør bestille legetime og få undersøkt med tanke på eventuelt seksuelt overførbare sykdommer, særlig clamydia. Dette kan gi smerter og blødningsforstyrrelser.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...