Gå til innhold

"Influensa" verk i beina når jeg ligger.


Gjest monjanse

Anbefalte innlegg

Gjest monjanse

De siste to dagene har jeg hatt influensasmerter i beina når jeg ligger i senga mi. Men jeg er over hodet ikke sjuk. Tempen er nemlig bare 36.5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det slik for noen uker siden - dog ikke bare når jeg lå, men hele døgnet. Muskelsmerter i beina og hoftene... ingen feber.. To av barna mine hadde ganske høy feber og var syke i en uke. Antar det var en slags light influensa jeg hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det slik for noen uker siden - dog ikke bare når jeg lå, men hele døgnet. Muskelsmerter i beina og hoftene... ingen feber.. To av barna mine hadde ganske høy feber og var syke i en uke. Antar det var en slags light influensa jeg hadde?

Tviler på at det finnes noen "influensa light". Enten så har man influensa, eller så har man det ikke. Da jeg hadde influensa sist gang husker jeg nesten ingenting fra. Jeg lå i en døs, og prøvde jeg og reise meg opp fra senga, så holdt jeg på og besvime.

Derfor kan jeg ikke annet enn og lure på hvor de som skriver her inne om at de har influensa. og samtidig skriver på dol, tar kreftene i fra :-( Det er en umulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Tviler på at det finnes noen "influensa light". Enten så har man influensa, eller så har man det ikke. Da jeg hadde influensa sist gang husker jeg nesten ingenting fra. Jeg lå i en døs, og prøvde jeg og reise meg opp fra senga, så holdt jeg på og besvime.

Derfor kan jeg ikke annet enn og lure på hvor de som skriver her inne om at de har influensa. og samtidig skriver på dol, tar kreftene i fra :-( Det er en umulighet.

Nå kom jeg på når jeg sist hadde influensa. Guttungen var liten, hadde slekt på besøk. Vi bodde i en minileilighet, laget provosoriske senger, hadde dekket bord og laget godt mat. Pang ble jeg dårlig. Maten ble knapt smakt og jeg husker ikke så mye mer av besøket.

Tror de koste seg allikevel, for de kom igjen ved senere anledninger ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Vært mye i ro i det siste? Beina kan være stive og/eller andspent.

Jeg sliter med spenninger i kroppen og det gir ofte utslag i smerter i beina som jeg vil beskrive som sykdomsfølelse i beina. Har jeg en periode hvor jeg er mye i ro og gjerne i smådårlig form, øker dette på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det finnes noen "influensa light". Enten så har man influensa, eller så har man det ikke. Da jeg hadde influensa sist gang husker jeg nesten ingenting fra. Jeg lå i en døs, og prøvde jeg og reise meg opp fra senga, så holdt jeg på og besvime.

Derfor kan jeg ikke annet enn og lure på hvor de som skriver her inne om at de har influensa. og samtidig skriver på dol, tar kreftene i fra :-( Det er en umulighet.

''Tviler på at det finnes noen "influensa light". Enten så har man influensa, eller så har man det ikke. Da jeg hadde influensa sist gang husker jeg nesten ingenting fra. Jeg lå i en døs, og prøvde jeg og reise meg opp fra senga, så holdt jeg på og besvime.

Derfor kan jeg ikke annet enn og lure på hvor de som skriver her inne om at de har influensa. og samtidig skriver på dol, tar kreftene i fra :-( Det er en umulighet. – Colette''

Hvis man allerede har en del immunitet, og/eller er vaksinert fra tidligere, så kan man fint få en en influensa som ikke er så alvorlig, og som raskt går over - nettopp fordi immunforsvaret allerede er ganske forbredt.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1357343133' post='4852625]

Nå kom jeg på når jeg sist hadde influensa. Guttungen var liten, hadde slekt på besøk. Vi bodde i en minileilighet, laget provosoriske senger, hadde dekket bord og laget godt mat. Pang ble jeg dårlig. Maten ble knapt smakt og jeg husker ikke så mye mer av besøket.

Tror de koste seg allikevel, for de kom igjen ved senere anledninger ;o)

Bra:-) Det er nemlig ikke mulig og huske en influensa annet enn som en evig døs:-) Da har man ikke influensa, rett og slett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det finnes noen "influensa light". Enten så har man influensa, eller så har man det ikke. Da jeg hadde influensa sist gang husker jeg nesten ingenting fra. Jeg lå i en døs, og prøvde jeg og reise meg opp fra senga, så holdt jeg på og besvime.

Derfor kan jeg ikke annet enn og lure på hvor de som skriver her inne om at de har influensa. og samtidig skriver på dol, tar kreftene i fra :-( Det er en umulighet.

Det er jeg forsåvidt enig i, men hvis resten av familien ligger i kraftig influensa og man selv ikke blir annet enn smådårlig (litt feber og muskelverk), så er det vel nærliggende å tro at man har bygget opp et kraftig immunforsvar for akkurat dette viruset og derfor bare får et snev av det?

En jeg kjenner hadde hele familien liggende med svineinfluensa i jula. De var kjempedårlige alle fire, og hun fikk det ikke annet enn litt uvelhet og muskelverk. Legen sa at hun nok var delvis beskytta pga vaksinen i 2009 (hun var den eneste i fam som hadde tatt den), og at hun derfor ikke fikk sterkere symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Tviler på at det finnes noen "influensa light". Enten så har man influensa, eller så har man det ikke. Da jeg hadde influensa sist gang husker jeg nesten ingenting fra. Jeg lå i en døs, og prøvde jeg og reise meg opp fra senga, så holdt jeg på og besvime.

Derfor kan jeg ikke annet enn og lure på hvor de som skriver her inne om at de har influensa. og samtidig skriver på dol, tar kreftene i fra :-( Det er en umulighet. – Colette''

Hvis man allerede har en del immunitet, og/eller er vaksinert fra tidligere, så kan man fint få en en influensa som ikke er så alvorlig, og som raskt går over - nettopp fordi immunforsvaret allerede er ganske forbredt.

Med vennlig hilsen

Men man vet at det er influensa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg forsåvidt enig i, men hvis resten av familien ligger i kraftig influensa og man selv ikke blir annet enn smådårlig (litt feber og muskelverk), så er det vel nærliggende å tro at man har bygget opp et kraftig immunforsvar for akkurat dette viruset og derfor bare får et snev av det?

En jeg kjenner hadde hele familien liggende med svineinfluensa i jula. De var kjempedårlige alle fire, og hun fikk det ikke annet enn litt uvelhet og muskelverk. Legen sa at hun nok var delvis beskytta pga vaksinen i 2009 (hun var den eneste i fam som hadde tatt den), og at hun derfor ikke fikk sterkere symptomer.

Ok. Men jeg har aldri vært så dårlig som av influensa. Fy for en sykdom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monjanse

Bra:-) Det er nemlig ikke mulig og huske en influensa annet enn som en evig døs:-) Da har man ikke influensa, rett og slett :-)

Jeg skriver ikke at jeg har influensa, men at jeg har "influensa" vondt i beina som jeg pleier å ha når jeg har influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Bra:-) Det er nemlig ikke mulig og huske en influensa annet enn som en evig døs:-) Da har man ikke influensa, rett og slett :-)

Jeg vet ikke jeg, har bare hatt det 2 ganger som jeg kan huske.

Jeg har så gode smitteregler for meg selv, at jeg blir sjelden syk, men det kommer av at jeg tåler så dårlig omgangsyke.

Det er vel endel influensasyke som nå i disse dager ikke er helt kaputt, men allikevel veldig dårlig over lengre tid?

Jeg vet ikke så mye om det, men jeg kjenner jo selvsagt noen som har influensa til alle tider på året ;o)

Ingen her har vært syke, kun dårlige rygger, så vi slapp heldigvis sykdom i jula, men fikk mye tid sammen med familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men jeg har aldri vært så dårlig som av influensa. Fy for en sykdom....

Hatt skikkelig influensa en gang i mitt liv, så vet hva du snakker om.... Husker det selv om det nok er over 30 år siden.... Jeg får rett og slett omtrent aldri feber *bank i bordet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest trinno

Men man vet at det er influensa!

Svineinfluensaen var for mange langt mildere enn den årlige sesonginfluensaen kan være. Hadde et par i familien som fikk det påvist og de var ikke spesielt syke. Men alt styret i 2009 gjorde jo at de ble testet i forbindelse med litt feber etter ei flyreise ett eller annet sted. Kanksje årets "svin" er like mild for noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...