Gå til innhold

ikke helt med...


Gjest tufsa

Anbefalte innlegg

Av og til kan jeg få fornemmelse av å besvime. Ting bare eksisterer rundt meg- er liksom ikke helt med.Jeg besvimer ikke , men det er veldig ubehagelig.For noen dager skjedde det igjen. Var ute og reiste med eldstejenta på 4. Satt på flyplassen og ventet på flyet, og plutselig kjenner jeg at jeg blir svimmel og allting svirrer rundt meg. Ble redd, da jeg var på fremmed plass langt hjemmefra og samtidig skulle holde øye med dattera.Hva kan være galt? Man tenker jo selvfølgelig det værste- at det kan være hjernesvulst eller noe slikt,men håper at det er noe ufarlig som vil gå over med medisiner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til tufsa vedr. besvimelses-fornemmelse.

Tenker umiddelbart at dette er svimmelhet eller ørhet som dukker opp i situasjoner der du opplever endel stress, mye ansvar og kanskje varme og dårlig luft. Du blir redd for nettopp å besvime, og engstelsen gjør at du ubevisst puster litt raskere, noe som igjen vil føre til svimmelhet, nummenhet rundt munn, og fingre, samt fjærnhetsfølelse og ofte hjertebank. Dette er ufarlig men plagsomt. Det skal absolutt ikke behandles med medisiner, men med taklingsstrategier for stress. For ordens skyld kan du få sjekket jernlager og blodprosent. Symptomene minner overhodet ikke om hjernesvulst eller skader i hjernen.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...