Gå til innhold

I morgen gjør jeg det


Gjest mayamor

Anbefalte innlegg

I morgen skal jeg snakke med rådgiveren på skolen var. Jeg skal fortelle det. Jeg må! Men vet ikke om jeg tør. Jeg våknet full av svette i natt, tenkte på DET.. på han... Jeg orker det ikke mer. I påska i år forgrep en som liksom skulle være vennen min seg på meg. Jeg kan ikke kalle det voldtekt for jeg vet ikke om det er det. Jeg gjorde ikke noe for å stoppe han. Jeg var 14, og full, og følte meg som et dass. Han 30 år, å sa så masse fine ting til meg. Jeg vet ikke hvorfor og hvordan men det skjedde to ganger! Jeg hater meg selv! Han kan da ikke gjøre noe sånt? DET ER IKKE LOV! Jeg har prøvd å glemme det, late som det ikke skjedde, men jeg greier det ikke! Jeg må si det til noen. Men burde jeg det? Hva vil jeg bli møtt med? Har ikke lyst at noen skal vite det, men det er så vondt å bære sånt inni meg.......... Kan noen hjelpe meg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Mayamor!

Jeg synes det høres veldig fornuftig ut å snakke med en voksen om det som skjedde. Det er ikke godt å gå alene med alle tankene og spørsmålene, og jeg forstår godt at du har det vondt. At du har mareritt om det om natten, viser at underbevisstheten din sliter med dette, og det vil helt sikkert hjelpe deg å få betrodd deg til noen som kan hjelpe og råde deg.

Visste denne "vennen" hvor gammel du var? Det er straffbart å ha sex med en som er under 16 år, og spørsmålet vil nok dreie seg om hvorvidt han visste at du bare var 14. I tillegg er det straffbart å utnytte en som er så full at hun ikke kan ta vare på seg selv på den måten. Treffer du ham igjen? Hva tror du han mener om det som skjedde?

Du kan jo vise rådgiveren på skolen det du har skrevet her, eller ta med en utskrift av det, for det var veldig godt forklart. Så slipper du å tenke mer på hvordan du skal få sagt det. For det kan være vanvittig vanskelig å komme i gang med en slik betroelse.

En annen som kan være fin å snakke med kan være helsesøster. Mange på din alder har fått god hjelp fra helsesøster enten på skolen de går på, eller på Helsestasjon for videregående skoler, hvis det finnes der du bor. Du kan også snakke med en som jobber på Uteseksjonen, hvis dere har det der du bor.

Har du tenkt på å snakke med din mor om det som skjedde? Av og til kan mødre være en skikkelig god ressurs - hvis vi bare slipper dem til! Alle kan gjøre en feil, og at du var full betyr ikke at hun ikke kan hjelpe deg nå, for det som denne "vennen" din gjorde mot deg er MYE verre enn at du hadde drukket.

Håper du klarer å finne noen du kan betro deg til. Ønsker deg lykke til! Og jeg vil gjerne høre mer om hvordan det går med deg!

Oppmuntringsklem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...