Gå til innhold

vondt i magen, spesielt ved matinntak


Gjest Marrybary

Anbefalte innlegg

Gjest Marrybary

Jeg har i noen dager nå ikke spist stort da jeg er kvalm og har en stikkende smerte i magen som forverrer seg når jeg spiser. Ubehaget startet på en bytur på fredag som var. Jeg følte meg uvel og ble kvalm med tanken på å drikke mer alkohol og valgte å gå hjem. Dagen etterpå trodde jeg var fyllesyk, men spiste som vanlig, men jeg følte meg plaget av hjertebank og tok noen smertestillende i løpet av dagen og følte at det hjalp. På søndag sto jeg opp laget meg kaffe og rundstykker, det smakte ikke som vanlig og resten av dagen lå jeg på sofaen og spiste ingenting. Mandag dro jeg på jobb og da spiste jeg først en vaffel i 5 tiden, jeg følte det fristet og spiste en til, dette førte til sterke smerter og kvalme. I går var jeg veldig kvalm stort sett hele dagen. Jeg spiste et tørt knekkebrød i løpet av dagen uten at smertene forandret seg. Drakk cola og spiste tørre salte kjeks på kvelden, var så kvalm at jeg kastet opp (delvis med vilje) før jeg la meg. Avføringen har stort sett vært normal, med et unntak da det var babybæsj konsistens (vært vanlig etterpå) Våknet på natten av smerter natt til tirsdag. Tirsdag var jeg hjemme fra jobb og det er jeg i dag (onsdag) også. Jeg følte meg bedre i dag, men vet ikke om jeg er smittsom, trodde kanskje det kunne være omgangssyke, men tror ikke det lenger. Jeg spiste en banan i 12 tiden og smertene kom tilbake. Har lest på symptomer på magesykdommer og kom over magekatar (symptomene kan forverres ved matinntak), men jeg vet ikke. Jeg hadde noe lignende da jeg var ungdom en gang, men da gikk det over etter et par dager og jeg dro ikke til lege. Hva feiler det meg? spiser vanligvis dobbelt så mye på en dag, som jeg har spist disse dagene til sammen. Jeg er 27 år og har en god helse. Har vært en del intriger på jobb, men det er på vei til å bedre seg så skulle ikke tro at det er psyken som er grunnen. Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Doktoronlise

Høres ut som en kraftig irritasjon, ville ha tenkt i retning enten magekatarr eller galle. Uansett bør du legge stoltheten eller legeskrekken til sides, og komme deg avgårde. Ta i det minste en telefon, nå. Dersom du må vente på legetime, kan du kanskje prøve noe syrenøytraliserende, men hør med legen først!! Slike plager skal man ikke kimse av. Unngå stekt, fet, sterk mat. Husj, avgårde :) Fint med en tilbakemelding etter legebesøket, er genuint interessert i helse, skjønner du. Ikke lege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig Bruset - Alt. medisin

I og med at dine plager startet kanske brått kan det være en matforgiftning eller magekatarr. Det virker mindre sannsynlig at det er psyken. En tarminfeksjon gir normalt diare, men dine symptomer peker mer i retning av at det er magesekken som er rammet. Du kan forsøke med kamillete og holde deg unna sterke matvarer. På apoteket finnes tabletter som er reseptfrie for magekatarr og som reduserer syreproduksjonen, spør personalet. Hvis plagene varer lengre enn en uke vil jeg anbefale en tur til fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...