Gå til innhold

Grethe......Erstatning?


Susi18

Anbefalte innlegg

Heisann. Visste ikke hvem jeg skulle henvende meg til,men så kom jeg på at du (forhåpentligvis) kunne hjelpe meg. Jeg ble utsatt for incest for 13 år siden av pappan min.Saken ble henlagt p.g.a bevissets stilling, men lurte på om det var mulig og søke om erstatning for det??? Eller er ikke det mulig så lenge selve overgreps saken ble henlagt? Eller er saken foreldrert.? Er 18 nå og har ikke hatt mot til å gjøre dette før. Terapauten min sa det var mulig,men var ikke helt sikker. Jeg ønsker at han skal få betale for det han har gjort mot meg. Jeg går nå i terapi og sliter psykisk for det han gjorde mot meg. Terapi er jo ikke akkuratt så veldig billig .Han gjorde noe dumt og jeg er den som må "betale" for det.

På forhånd takk for svaret.

Hilsen Susi18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Susi18!

Kriteriet for å kunne søke om erstatning, er at saken er meldt til politiet. Og det har du jo gjort, så da er det på plass. I den forbindelse hadde du sikkert en bistandsadvokat? Hvis jeg var deg, ville jeg kontakte vedkommende og be om en samtale for å vurdere erstatningssøksmål.

Eventuelt kan du sjekke saken med JURK - Juridisk Rådgivning for Kvinner. De vil kunne vurdere saken og gi deg et svar, så slipper du å gruble på om det er for sent eller ei. JURK gir gratis rådgivning, og de hjalp meg da jeg søkte - og fikk erstatning. Jeg var veldig fornøyd med det de gjorde for meg i hvert fall!

JURK, Juridisk rådgivning for kvinner:

Arbins gate 7 Postboks 2691 Solli 0204

Oslo Telefon: 22 84 29 50 Telefaks: 22 84

29 51

Telefonvakt: man., ons. kl.: 09:00 - 15:00

tirs. kl.: 17:00 - 20:00

Gangvakt: tirs. kl.: 17:00 - 20:00 tors. kl.:

12:00 - 15:00

Lykke til, håper du får mulighet for en erstatning! Det gir en veldig god oppreisning for selvfølelsen.

Klem fra Grete :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...