Gå til innhold

Kløe og svie i rumpe


Marius1980

Anbefalte innlegg

Jeg har siden 2010 i lengre perioder vært plaget av kløe, svie og en brennende følelse i rumpesprekken (vekselvis og av og til samtidig). Jeg har prøvd alt fra Hydrokortison, Canesten, Sheriproct, Alcos anal og rectogesic uten forbedring. Jeg har også smurt meg med Sinksalve for å unngå at friksjon og væsker gjør huden irritert.Jeg har blitt undersøkt grundig av lege og spesialist med kamera i endetarmen og alt mulig. For et par måneder fikk jeg et "anfall" der det svei så mye i rumpesprekken at jeg nesten ikke klarte å gå eller tørke meg bak.

Er det noen som har liknende erfaringer og eventuelle råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hva sa legen at du skulle gjøre? Overdreven vasking med såpe av underlivet kan gi soppinfeksjon og kløe og eksem. Legen anbefaler å bare skylle og vaske underlivet med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har siden 2010 i lengre perioder vært plaget av kløe, svie og en brennende følelse i rumpesprekken (vekselvis og av og til samtidig). Jeg har prøvd alt fra Hydrokortison, Canesten, Sheriproct, Alcos anal og rectogesic uten forbedring. Jeg har også smurt meg med Sinksalve for å unngå at friksjon og væsker gjør huden irritert.Jeg har blitt undersøkt grundig av lege og spesialist med kamera i endetarmen og alt mulig. For et par måneder fikk jeg et "anfall" der det svei så mye i rumpesprekken at jeg nesten ikke klarte å gå eller tørke meg bak.

Er det noen som har liknende erfaringer og eventuelle råd?som ikke koster mye å prøve, mwn som hae hjulpet flere

Et gammelt kjerringråd . I sprekken mellom seteballene blir det varmt og svett, og det kan forårsake irritasjon. En venn som var mye plaget med sårhet både der og i skrittet sverget til potetmel. Vask grundig, med vann, og tørk godt. Pass på at all fuktighet er vekk. Deretter drysser du potetmel der hvor det er sårt. Potetmelet vil absorbere fyktigheten og holder området tørrere. Det kosteer ikke så veldig mye å prøve. Lykke til.

Anonymous poster hash: 8fcda...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Potetmel ble brukt en god del for noen 10-år siden. Også på såre babyrumper. Har noen ganger brukt det om jeg var svett mellom brystene.



Anonymous poster hash: c77b2...77e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...