Gå til innhold

Oppgradering av dol - lanseres i uke 15


Gjest Moderator

Anbefalte innlegg

Gjest Kayia

''Akkurat dette vil bli vesentlig enklere med det nye oppsettet, da man kan velge å ikke få opp innleggene til bestemte brukere.''

Blir det slik at en ikke kan endre nick?

I begge forumene det ble linket til het de fleste "anonym" så jeg... Det med fast nick som lettl ar seg endre har vært en kvalitet ved dol både som leser og skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Høstløv

    4

  • Lillemus

    2

  • Bella Dotte

    2

  • Mammantil3

    1

I begge forumene det ble linket til het de fleste "anonym" så jeg... Det med fast nick som lettl ar seg endre har vært en kvalitet ved dol både som leser og skriver.

Ja, det mener jeg også, men da blir det umulig å blokkere enkelte nick når det byttes nick i hver tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

''Akkurat dette vil bli vesentlig enklere med det nye oppsettet, da man kan velge å ikke få opp innleggene til bestemte brukere.''

Blir det slik at en ikke kan endre nick?

''Blir det slik at en ikke kan endre nick?''

Det blir mulig å svare anonymt, men ikke undertegne med ulike nick. Dvs. dersom du ikke bruker ditt vanlige nick, så kan du bruke funksjonen "anonym" og da kommer det kun frem en tallkode ved siden "anonym".

Dersom du skal bruke forskjellige signaturer, må du registrere deg som bruker flere ganger (med ulike mailadresser).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Blir det slik at en ikke kan endre nick?''

Det blir mulig å svare anonymt, men ikke undertegne med ulike nick. Dvs. dersom du ikke bruker ditt vanlige nick, så kan du bruke funksjonen "anonym" og da kommer det kun frem en tallkode ved siden "anonym".

Dersom du skal bruke forskjellige signaturer, må du registrere deg som bruker flere ganger (med ulike mailadresser).

Da kan man jo ikke blokkere enkelte dolere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Ååå nei jeg hater de oppsettene! Nettopp derfor jeg har likt dol så godt.

Når det er sagt er jo f.eks kvinneguiden veldig populær da så det kommer sikkert til å funke bra for dere. Jeg kommer til å savne "svar til meg" funksjonen.

Fordelen (hvis man synes det er en fordel) er vel at trådene blir veeeesentlig kortere og diskusjonene mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest zipper

''Nyhetsfølelsen man får når man klikker på "100 siste" kan ikke gjenskapes med slike oppsett.''

Det vil bli en funksjon tilsvarende "100 nyeste".

Nei og nei, da klarer jeg kanskje ikke å Helge meg av likevel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dopapir

Ååå nei jeg hater de oppsettene! Nettopp derfor jeg har likt dol så godt.

Når det er sagt er jo f.eks kvinneguiden veldig populær da så det kommer sikkert til å funke bra for dere. Jeg kommer til å savne "svar til meg" funksjonen.

Fordelen (hvis man synes det er en fordel) er vel at trådene blir veeeesentlig kortere og diskusjonene mindre.

ÅÅåååå Mary, du kan da sjekke "mitt innhold", og se om det er kommet svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi ønsket å diskutere på kvinneguiden, hadde vi vært på kvinneguiden. Samme temaer, samme brukere (stort sett kvinner), MEN et annet oppsett. Skjønner ikke at dere velger vekk den "komparative fordelen" dere har!

Folk bruker ikke DOL på tross av at det ikke ligner andre fora, det er på grunn av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Hadde vi ønsket å diskutere på kvinneguiden, hadde vi vært på kvinneguiden. Samme temaer, samme brukere (stort sett kvinner), MEN et annet oppsett. Skjønner ikke at dere velger vekk den "komparative fordelen" dere har!

Folk bruker ikke DOL på tross av at det ikke ligner andre fora, det er på grunn av det.

Godt sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi ønsket å diskutere på kvinneguiden, hadde vi vært på kvinneguiden. Samme temaer, samme brukere (stort sett kvinner), MEN et annet oppsett. Skjønner ikke at dere velger vekk den "komparative fordelen" dere har!

Folk bruker ikke DOL på tross av at det ikke ligner andre fora, det er på grunn av det.

''Folk bruker ikke DOL på tross av at det ikke ligner andre fora, det er på grunn av det.''

NEMLIG!!!! Jeg tror dol vil angre dypt og inderlig på denne omleggingen etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Hadde vi ønsket å diskutere på kvinneguiden, hadde vi vært på kvinneguiden. Samme temaer, samme brukere (stort sett kvinner), MEN et annet oppsett. Skjønner ikke at dere velger vekk den "komparative fordelen" dere har!

Folk bruker ikke DOL på tross av at det ikke ligner andre fora, det er på grunn av det.

''Skjønner ikke at dere velger vekk den "komparative fordelen" dere har!

''

Det er nødvendig med en omfattende oppgradering siden dol ikke fungerer på mobil og nettbrett. Ideelt sett hadde vi ønsket oss at vi kunne beholde det vertikale oppsettet, men det lar seg dessverre ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

''Folk bruker ikke DOL på tross av at det ikke ligner andre fora, det er på grunn av det.''

NEMLIG!!!! Jeg tror dol vil angre dypt og inderlig på denne omleggingen etter en stund.

''Jeg tror dol vil angre dypt og inderlig på denne omleggingen etter en stund.

''

Vi kan ikke fortsette som i dag, dol må fungere også på mobil og nettbrett. Teknologien dol bygger på i dag er "hjemmesnekret" av en utvikler som ikke lenger er i bransjen. Vi anser det som nødvendig å gå for velutprøvdede løsninger, og disse tillater dessverre ikke vertikalt oppsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jeg tror dol vil angre dypt og inderlig på denne omleggingen etter en stund.

''

Vi kan ikke fortsette som i dag, dol må fungere også på mobil og nettbrett. Teknologien dol bygger på i dag er "hjemmesnekret" av en utvikler som ikke lenger er i bransjen. Vi anser det som nødvendig å gå for velutprøvdede løsninger, og disse tillater dessverre ikke vertikalt oppsett.

Det er veldig synd :-(

Men tror du ikke at folk blir vant til det etterhvert? Eller fungerer det så dårlig andre steder at det er derfor folk her inne reagerer på det?

Jeg har ikke vært andre steder enn dol, så jeg vet ikke selv.. men den løsningen dere linket til så iallefall for meg tungvint ut (ikke negativt ment)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Det er veldig synd :-(

Men tror du ikke at folk blir vant til det etterhvert? Eller fungerer det så dårlig andre steder at det er derfor folk her inne reagerer på det?

Jeg har ikke vært andre steder enn dol, så jeg vet ikke selv.. men den løsningen dere linket til så iallefall for meg tungvint ut (ikke negativt ment)..

''Men tror du ikke at folk blir vant til det etterhvert?''

De som har gjennomført tilsvarende omlegginger av andre nettsider, har erfaring for at brukerne gradvis venner seg til nye løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nitty-gritty

''Men tror du ikke at folk blir vant til det etterhvert?''

De som har gjennomført tilsvarende omlegginger av andre nettsider, har erfaring for at brukerne gradvis venner seg til nye løsninger.

''De som har gjennomført tilsvarende omlegginger av andre nettsider, har erfaring for at brukerne gradvis venner seg til nye løsninger.''

Nå er det vel nettopp DOLs unike oppsett som gjør at mange bruker dette forumet framfor andre forum. Det kan sammenlignes med å bytte et forum for katteeiere til et forum for hundeeiere og forvente at de samme brukerene vil bli værende.

Kanskje blir det bedre enn eksemplene dere linket til, men vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

''Folk bruker ikke DOL på tross av at det ikke ligner andre fora, det er på grunn av det.''

NEMLIG!!!! Jeg tror dol vil angre dypt og inderlig på denne omleggingen etter en stund.

Tror ikke de bryr seg så mye at det vil innebære noen anger dette, de krysser sikker fingrene for at det _blir_ brukere, om ikke gamle så nye. Skal se det er som når ny pubeier pusser opp, ikke fordi det er slitt, men fordi en ønsker å kvitte seg med gamle kunder... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

''Jeg tror dol vil angre dypt og inderlig på denne omleggingen etter en stund.

''

Vi kan ikke fortsette som i dag, dol må fungere også på mobil og nettbrett. Teknologien dol bygger på i dag er "hjemmesnekret" av en utvikler som ikke lenger er i bransjen. Vi anser det som nødvendig å gå for velutprøvdede løsninger, og disse tillater dessverre ikke vertikalt oppsett.

Enten viderformidler du noe andre (webansvarlig?) har fått deg til å tro, ellers tror du på det selv - ett av to. Det du sier stemmer imidlertid ikke. Det er enkelt og billigere å kjøpe et oppsett som eksisterer, men å si at det ikke går an å lage et annet blir bare for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

''De som har gjennomført tilsvarende omlegginger av andre nettsider, har erfaring for at brukerne gradvis venner seg til nye løsninger.''

Nå er det vel nettopp DOLs unike oppsett som gjør at mange bruker dette forumet framfor andre forum. Det kan sammenlignes med å bytte et forum for katteeiere til et forum for hundeeiere og forvente at de samme brukerene vil bli værende.

Kanskje blir det bedre enn eksemplene dere linket til, men vi får se :)

'' Det kan sammenlignes med å bytte et forum for katteeiere til et forum for hundeeiere og forvente at de samme brukerene vil bli værende.

''

Det er ikke slik at vi ikke vektlegger at våre brukere vil savne oppsettet, problemet er at vi ikke innenfor en forsvarlig kostnadsramme er i stand til både å gjennomføre en nødvendig oppgradering og samtidig beholde oppsettet.

Vi håper at våre brukere vil fortsette å benytte doktoronline, men er så avgjort forberedt på omfattende misnøye i omleggingsfasen. Vi mottar imidlertid mange henvendelser også i dag fra folk som er frustrerte over hvor dårlig dol fungerer på mobil og nettbrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Tror ikke de bryr seg så mye at det vil innebære noen anger dette, de krysser sikker fingrene for at det _blir_ brukere, om ikke gamle så nye. Skal se det er som når ny pubeier pusser opp, ikke fordi det er slitt, men fordi en ønsker å kvitte seg med gamle kunder... ;-)

''Tror ikke de bryr seg så mye at det vil innebære noen anger dette, de krysser sikker fingrene for at det _blir_ brukere, om ikke gamle så nye. Skal se det er som når ny pubeier pusser opp, ikke fordi det er slitt, men fordi en ønsker å kvitte seg med gamle kunder... ;-)

''

Den analogien treffer dårlig. Vi mottar jevnlig henvendelser fra folk som er frustrerte over dårlig funksjonalitet ved bruk av nettbrett og mobil. Vi anser en oppgradering som helt nødvendig, og dessverre ser vi ikke det som mulig innenfor nåværende tekniske løsning. Mulighetene for å ha et nytt vertikalt oppsett er blitt utredet, men de ansvarlige har kommet frem til at det ikke kan gjennomføres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...