Gå til innhold

Oppgradering av dol - lanseres i uke 15


Gjest Moderator

Anbefalte innlegg

Gjest Moderator

Enten viderformidler du noe andre (webansvarlig?) har fått deg til å tro, ellers tror du på det selv - ett av to. Det du sier stemmer imidlertid ikke. Det er enkelt og billigere å kjøpe et oppsett som eksisterer, men å si at det ikke går an å lage et annet blir bare for dumt.

''Det er enkelt og billigere å kjøpe et oppsett som eksisterer, men å si at det ikke går an å lage et annet blir bare for dumt.

''

Hvis ressursene er ubegrensede, så er selvfølgelig også mulighetene det. I virkelighetens verden er det som kjent sjelden ubegrensede ressurser.

Doktoronline ligger i dag på en hjemmesnekret (og uferdig) plattform laget av en person som ikke lenger jobber i bransjen. Det anses ikke som overkommelig å videreutvikle den eksisterende løsningen til noe som også ivaretar behovene for ny funksjonalitet i forhold til mobil og nettbrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Høstløv

    4

  • Lillemus

    2

  • Bella Dotte

    2

  • Mammantil3

    1

Gjest Kayia

''Det er enkelt og billigere å kjøpe et oppsett som eksisterer, men å si at det ikke går an å lage et annet blir bare for dumt.

''

Hvis ressursene er ubegrensede, så er selvfølgelig også mulighetene det. I virkelighetens verden er det som kjent sjelden ubegrensede ressurser.

Doktoronline ligger i dag på en hjemmesnekret (og uferdig) plattform laget av en person som ikke lenger jobber i bransjen. Det anses ikke som overkommelig å videreutvikle den eksisterende løsningen til noe som også ivaretar behovene for ny funksjonalitet i forhold til mobil og nettbrett.

Det _må_ ikke være kostnadskrevende å lage et behovstilpasset oppsett, men dere har gjort et valg basert på dere mener er viktig, og det er selvfølgelig greit. Det er dere som eier stedet, og dere som skal drifte det. Deres valg vil innebære at svært mange gamle brukere forsvinner, men det ser ikke ut til å være viktig for dere - og det er også greit. Som sagt; jeg har mye annet jeg heller kan bruke dol-tiden min på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vi ønsket å diskutere på kvinneguiden, hadde vi vært på kvinneguiden. Samme temaer, samme brukere (stort sett kvinner), MEN et annet oppsett. Skjønner ikke at dere velger vekk den "komparative fordelen" dere har!

Folk bruker ikke DOL på tross av at det ikke ligner andre fora, det er på grunn av det.

''Hadde vi ønsket å diskutere på kvinneguiden, hadde vi vært på kvinneguiden. Samme temaer, samme brukere (stort sett kvinner)''

Det er jeg helt uenig i.

Har vært innom Kvinneguiden flere ganger, og hver gang husker jeg hvorfor jeg ga opp sist. Brukerne der er av en helt annen ...kategori enn her.

Når jeg har kommet til at jeg ikke trives på Kvinneguiden har det svært lite med forumoppsettet å gjøre, men svært mye med brukerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

''Hadde vi ønsket å diskutere på kvinneguiden, hadde vi vært på kvinneguiden. Samme temaer, samme brukere (stort sett kvinner)''

Det er jeg helt uenig i.

Har vært innom Kvinneguiden flere ganger, og hver gang husker jeg hvorfor jeg ga opp sist. Brukerne der er av en helt annen ...kategori enn her.

Når jeg har kommet til at jeg ikke trives på Kvinneguiden har det svært lite med forumoppsettet å gjøre, men svært mye med brukerne.

''Når jeg har kommet til at jeg ikke trives på Kvinneguiden har det svært lite med forumoppsettet å gjøre, men svært mye med brukerne'' Det er ikke jeg enig med deg i. Med dagens dol-oppsett er det mulig å debattere, det er rom for resonnement og dialog, og det er det ikke på forum med tilsvarende oppsett som Kvinneguiden har. Jeg tror ikke damene på Kvinneguiden er det spøtt grunnere enn på dol, men oppsettet funker ikke til å komme i dybden på samme måten. Jeg tror også dol vil miste det jeg har opplevd som kvalitativt godt med det nye oppsettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

''Hadde vi ønsket å diskutere på kvinneguiden, hadde vi vært på kvinneguiden. Samme temaer, samme brukere (stort sett kvinner)''

Det er jeg helt uenig i.

Har vært innom Kvinneguiden flere ganger, og hver gang husker jeg hvorfor jeg ga opp sist. Brukerne der er av en helt annen ...kategori enn her.

Når jeg har kommet til at jeg ikke trives på Kvinneguiden har det svært lite med forumoppsettet å gjøre, men svært mye med brukerne.

''Brukerne der er av en helt annen ...kategori enn her.''

Leste gjennom noen tråder der nå (har ikke brukt det forumet i det hele tatt selv) - og fikk vel et inntrykk av at de fleste der var mye yngre enn de fleste her, og litt mer "fjortis" (hvis en kan si det om folk som er passert 20/25/30) enn de fleste her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bølger

Vil du kunne se hva du svarer på mens du svarer? Har lett for å glemme alt som stod i innlegget når jeg svarer noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Leste gjennom deler av en milelang tråd på Kvinneguiden nå, og det som slo meg var at det var vanskelig å se hvilke innlegg folk svarte på. Alle innleggene ble lagt kronologsik etterhverandre, så selv om innlegg nr 8 svarte/gav replikk på innlegg nr 3, så kom den rett under innlegg nr 7 - hvis du forstår hva jeg mener.

Hvordan blir dette på DOL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

Leste gjennom deler av en milelang tråd på Kvinneguiden nå, og det som slo meg var at det var vanskelig å se hvilke innlegg folk svarte på. Alle innleggene ble lagt kronologsik etterhverandre, så selv om innlegg nr 8 svarte/gav replikk på innlegg nr 3, så kom den rett under innlegg nr 7 - hvis du forstår hva jeg mener.

Hvordan blir dette på DOL?

På Kvinneguiden er det en sitatfunksjon, men så lenge man svarer på forrige innlegg, er det ikke nødvendig å bruke den. Synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella Dotte

På Kvinneguiden er det en sitatfunksjon, men så lenge man svarer på forrige innlegg, er det ikke nødvendig å bruke den. Synes jeg.

Jeg mente - eller svarer på spørsmålet i åpningsinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Leste gjennom deler av en milelang tråd på Kvinneguiden nå, og det som slo meg var at det var vanskelig å se hvilke innlegg folk svarte på. Alle innleggene ble lagt kronologsik etterhverandre, så selv om innlegg nr 8 svarte/gav replikk på innlegg nr 3, så kom den rett under innlegg nr 7 - hvis du forstår hva jeg mener.

Hvordan blir dette på DOL?

Det blir på samme måte. Men det er bare en vanesak. Mange forum er på den måten. Man må bare være flink til å quote den man svarer. Og moderatorene må være flinke til å splitte opp tråder når de tar av i et annet emne. Så det er mer krevende å gjøre en god modereringsjobb.

Det er også viktig å quote for at den som blir svart skal få melding om at noen har svart vedkommende. Akkurat den funksjonen syns jeg er fiks, det har jeg ikke sett på andre tilsvarende forum.

Det positive med å venne seg til forum av denne typen, er at du da får et vell av forum å velge mellom, siden de aller fleste er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Leste gjennom deler av en milelang tråd på Kvinneguiden nå, og det som slo meg var at det var vanskelig å se hvilke innlegg folk svarte på. Alle innleggene ble lagt kronologsik etterhverandre, så selv om innlegg nr 8 svarte/gav replikk på innlegg nr 3, så kom den rett under innlegg nr 7 - hvis du forstår hva jeg mener.

Hvordan blir dette på DOL?

''Leste gjennom deler av en milelang tråd på Kvinneguiden nå, og det som slo meg var at det var vanskelig å se hvilke innlegg folk svarte på. Alle innleggene ble lagt kronologsik etterhverandre, så selv om innlegg nr 8 svarte/gav replikk på innlegg nr 3, så kom den rett under innlegg nr 7 - hvis du forstår hva jeg mener.

Hvordan blir dette på DOL?''

Det stemmer at alle kommentarer i en tråd kommer i kronologisk rekkefølge. Dersom man kommenterer på noe annet enn hovedinnlegget i tråden, så bør man benytte "quote-funksjonen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

''De som har gjennomført tilsvarende omlegginger av andre nettsider, har erfaring for at brukerne gradvis venner seg til nye løsninger.''

Nå er det vel nettopp DOLs unike oppsett som gjør at mange bruker dette forumet framfor andre forum. Det kan sammenlignes med å bytte et forum for katteeiere til et forum for hundeeiere og forvente at de samme brukerene vil bli værende.

Kanskje blir det bedre enn eksemplene dere linket til, men vi får se :)

''Nå er det vel nettopp DOLs unike oppsett som gjør at mange bruker dette forumet framfor andre forum.''

Ja, helt enig! Men jeg skjønner problemet mht mobil da.Håpløst å sjekke ut DOL derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...