Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far har prøvd å ringe meg og han har sendt meg melding på fb der han forteller at det er bare bråk med hjemmesykepleierne (det er han som bråker med dem - ikke omvendt).

Hva skal jeg gjøre - hvordan håndtere noe sånt?

Jeg vil ikke bli blandet inn i dette..

Fortsetter under...

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

5

• Sør

3

• PieLill

3

Skrevet

Jeg tør ikke gjøre noe annet enn å bare jatte med han når han er sånn.. han vil at jeg og mine søsken skal stå på hans side mpt de han anser som sin fiende og som vil han vondt.

Ingen tør si noe - det blir bare helvete - og så kan han bli veldig dårlig av det (han kan kveles ved anstrengelser osv)..

Jeg er urolig og vet ikke hva jeg skal gjøre.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Jeg tør ikke gjøre noe annet enn å bare jatte med han når han er sånn.. han vil at jeg og mine søsken skal stå på hans side mpt de han anser som sin fiende og som vil han vondt.

Ingen tør si noe - det blir bare helvete - og så kan han bli veldig dårlig av det (han kan kveles ved anstrengelser osv)..

Jeg er urolig og vet ikke hva jeg skal gjøre.

''det blir bare helvete - og så kan han bli veldig dårlig av det (han kan kveles ved anstrengelser osv)''

Det viktigste jeg tror du kan gjøre er å forsøke ta lærdom av hvordan din far oppfører seg og prøve ikke bli slik selv. Ser du at du innimellom kan ha litt slike tendenser selv?

Gjest bølger
Skrevet

Jeg vet ikke om det er rett, men tenker at du skal holde deg mest mulig passiv. Ikke svare på meldingene. Hvor ofte er hjemmesykepleien hos ham?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ingenting

Skrevet

''det blir bare helvete - og så kan han bli veldig dårlig av det (han kan kveles ved anstrengelser osv)''

Det viktigste jeg tror du kan gjøre er å forsøke ta lærdom av hvordan din far oppfører seg og prøve ikke bli slik selv. Ser du at du innimellom kan ha litt slike tendenser selv?

Måtte du? Og så nå?

Det er ikke meg denne tråden handler om.

Annonse

Skrevet

Jeg vet ikke om det er rett, men tenker at du skal holde deg mest mulig passiv. Ikke svare på meldingene. Hvor ofte er hjemmesykepleien hos ham?

Han gir seg ikke. Gjør alt for å få tak i meg..

De er der ca annenhver time.

Skrevet

Du sletter meldingene tvert!

Nå!

Det kommer INTET godt ut av noe svar du kan skrive - verken for deg eller ham!

Slett dem!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ingenting

Han gjør alt for å få tak i meg. Og midt oppi alt dette her så har jeg en syk og sengeliggende mor uten mulighet til å røre seg og å snakke som må gjennomgå dette.

Gjest togli
Skrevet

Da slår du av mobilen din... Han har tilsyn, så prøv å ikke bekymre deg!

Gjest bølger
Skrevet

Jeg vet ikke. Vanskelig situasjon du er i. Du må iallefall gjøre alt du kan for at han ikke skal få tak i deg.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Måtte du? Og så nå?

Det er ikke meg denne tråden handler om.

Ja, jeg følte for å gjøre deg oppmerkosm på det.

Og ellers får du prøve å ignorere din far. Han kveles ikke.

Skrevet

Da slår du av mobilen din... Han har tilsyn, så prøv å ikke bekymre deg!

Jeg bekymrer meg mye for min mor..

Annonse

Skrevet

Ja, jeg følte for å gjøre deg oppmerkosm på det.

Og ellers får du prøve å ignorere din far. Han kveles ikke.

Han har langtkommen kols... han har fått streng beskjed av sykehuset å ikke anstrenge seg. Han skal t.o.m snakke minst mulig. Han bruker rullator for å støtte seg på da han ikke kan gå en meter uten å bli andpusten. Jo, så han kan kveles - han ble nylig skrevet utav sykehuset og fikk behandling på intensoven pga pusten.

Skrevet

Du sletter meldingene tvert!

Nå!

Det kommer INTET godt ut av noe svar du kan skrive - verken for deg eller ham!

Slett dem!

Med vennlig hilsen

Jeg har ikke svart, og jeg har slettet dem. Han bruker tom ungene via fb og mobil for å få tak i meg.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Han har langtkommen kols... han har fått streng beskjed av sykehuset å ikke anstrenge seg. Han skal t.o.m snakke minst mulig. Han bruker rullator for å støtte seg på da han ikke kan gå en meter uten å bli andpusten. Jo, så han kan kveles - han ble nylig skrevet utav sykehuset og fikk behandling på intensoven pga pusten.

Joda, men da kveles han pga av kolsen og ikke pga av sykepleierne. Ikke la deg manipulere av han. Det er uansett ingenting du kan få gjørt med at han hisser seg opp.

Skrevet

Jeg vet ikke. Vanskelig situasjon du er i. Du må iallefall gjøre alt du kan for at han ikke skal få tak i deg.

Mange ganger har jeg lyst til å kaste mobilen. Det er mye stress pga den..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mange ganger har jeg lyst til å kaste mobilen. Det er mye stress pga den..

Små barn kan kaste mobilen. Voksne slår den av.

Skrevet

Små barn kan kaste mobilen. Voksne slår den av.

Jeg har den på lydløs hele tiden (og får mye kritikk pga det)..

Gjest togli
Skrevet

Jeg har den på lydløs hele tiden (og får mye kritikk pga det)..

Kritikken driter du selvsagt i!! Du er et voksent menneske og tar dine egne valg - that's it! You go girl! På tide å ta ansvar for seg selv ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...