Gå til innhold

Har glemt å ta sobril :)

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Har ikke hatt behov for det hele uken. Heller ikke selvskadingen. Jeg har tatt sobril nesten hver dag i 4 mnd, og nå kommer jeg ikke på de engang:) Jeg har hatt det greit, men det kan ikke være lithium som begynte å gi effekt etter en uke, så det må være tilfeldig.

Fortsetter under...

Skrevet

Fantastisk hyggelig å lese!

Endelig litt god vind i seilene :o)

Alt godt,

Gjest bølger
Skrevet

Så braaaaa :))))

Håpte at med å skryte litt her, så holder det meg litt igjen når jeg får behov for det igjen.

Gjest bølger
Skrevet

Fantastisk hyggelig å lese!

Endelig litt god vind i seilene :o)

Alt godt,

takk

Skrevet

Håpte at med å skryte litt her, så holder det meg litt igjen når jeg får behov for det igjen.

Lurt :)

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Når litium virker, skjer det vanligvis tidlig i forløpet. Dette er litiumvirkning.

Skrevet

Når litium virker, skjer det vanligvis tidlig i forløpet. Dette er litiumvirkning.

Jeg er ikke ts, men dette ble jeg veldig glad for å lese på ts's vegne...

Gjest bølger
Skrevet

Jeg hadde iallefall ikke forventet effekt før jeg kom opp i dosen jeg skal ha. Men ingenting er bedre :)

Har et par ting jeg lurer på. Jeg er veldig glad i kaffe, og så leser jeg at du skal være forsiktig med kaffe når du går på lithium. Hva er for mye?

Dette har jeg spurt om før uten å få svar. Håper du svarer på det nå så jeg kan bli tryggere. Jeg har ikke tatt blodprøver enda. Skal ta de neste tirsdag. Øker lithium til 42 X 3 nå på mandag. Er det noen som har kommet opp i for høy dose når de bruker 42 X 3?

Skrevet

Jeg hadde iallefall ikke forventet effekt før jeg kom opp i dosen jeg skal ha. Men ingenting er bedre :)

Har et par ting jeg lurer på. Jeg er veldig glad i kaffe, og så leser jeg at du skal være forsiktig med kaffe når du går på lithium. Hva er for mye?

Dette har jeg spurt om før uten å få svar. Håper du svarer på det nå så jeg kan bli tryggere. Jeg har ikke tatt blodprøver enda. Skal ta de neste tirsdag. Øker lithium til 42 X 3 nå på mandag. Er det noen som har kommet opp i for høy dose når de bruker 42 X 3?

42 x 3 er jo ingenting

jeg bruker 83+42 x 2

altså det dobbelte om matematikken min er i vater

Skrevet

42 x 3 er jo ingenting

jeg bruker 83+42 x 2

og før tok jeg 83+83 x 2

Gjest bølger
Skrevet

42 x 3 er jo ingenting

jeg bruker 83+42 x 2

Da har det ingenting å si at jeg ikke har tatt blodprøver mens jeg trapper opp.

Men med lamictal er det veldig stor forskjell hvor mye de må ta for å komme opp i det samme på blodprøver. Så jeg tenkte at det kanskje var slik på lithium også.

Det er bare jeg som er litt engstelig. Har sett et alvorlig tilfelle med lithiumforgiftning som har satt litt skrekken i meg.

Gjest Zippity
Skrevet

Da har det ingenting å si at jeg ikke har tatt blodprøver mens jeg trapper opp.

Men med lamictal er det veldig stor forskjell hvor mye de må ta for å komme opp i det samme på blodprøver. Så jeg tenkte at det kanskje var slik på lithium også.

Det er bare jeg som er litt engstelig. Har sett et alvorlig tilfelle med lithiumforgiftning som har satt litt skrekken i meg.

''Det er bare jeg som er litt engstelig. Har sett et alvorlig tilfelle med lithiumforgiftning som har satt litt skrekken i meg.''

Hadde ikke det skjedd med en gang i tilfellet?

Annonse

Gjest bølger
Skrevet

''Det er bare jeg som er litt engstelig. Har sett et alvorlig tilfelle med lithiumforgiftning som har satt litt skrekken i meg.''

Hadde ikke det skjedd med en gang i tilfellet?

Nei. Det er hvis du kommer opp i for høyt blodspeil det er farlig. Jeg skal øke nå, og føler meg litt utrygg pga at jeg ikke har målt blodspeilet. Hvis jeg hadde fått svar på at det ikke er noen som har kommet opp i for mye med den doseringen jeg skal øke til, så hadde jeg følt meg tryggere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...