Gjest 11 åring skulle ikke hatt sånne tanker Skrevet 22. mars 2013 Skrevet 22. mars 2013 Jeg har en gutt på 11 som innimellom sier han vil dø. Når han sier dette har han en ganske aggressiv periode hvor det meste er galt. Han faller ut av leksearbeid(denne perioden med lekser har vart siden November, han gjør litt men det er liksom ikke helt fokus der), isolerer seg mer enn vanlig, men er veldig kosete også. Det går en måned til tre mnd mellom hver gang han sier det. Jeg prøver snakke med ham, men får liksom ikke noen "fornuftige" svar på hvorfor han føler det sånn. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal takle dette. Han har diagnosen ADHD eller ADD(hyperaktiviteten foregår i hodet hans) Far har diagnosen AD/HD. Jeg har diagnosen Bipolar Lidelse og lurer nå på om det kan være noe sånt han sliter med. Vet man skal være forsiktig med å kaste diagnoser rundt når det gjelder barn. Jeg bare stusser på at disse tankene, eller uttrykkene om ønske å dø kommer i perioder. Disse periodene varer ikke så lenge; en ukes tid,litt opp og ned da og, men jeg synes at en elleveåring ikke skal behøve gå gjennom noe sånt. Jeg begynte selv som 11-12åring å slite med nettopp dette(fikk ikke diagnose før jeg var 24-25). Er det noe jeg kan gjøre. Jeg prøver støtte ham, men. Kan det være så enkelt som at han sympatiserer med mine problemer, at når jeg sliter som mest, gjør han det samme? Please svar meg. 0 Siter
Gjest 11 åring skulle ikke hatt sånne tanker Skrevet 22. mars 2013 Skrevet 22. mars 2013 Dette har vart ett års tid 0 Siter
Gjest 11 åring skulle ikke hatt sånne tanker Skrevet 22. mars 2013 Skrevet 22. mars 2013 Beklager at det blir tillegg på tillegg... Det viktigste er jo at jeg aldri har sagt at jeg vil dø, så vet liksom ikke helt hvor han har det fra.. 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 23. mars 2013 Skrevet 23. mars 2013 Dette har vart ett års tid Skjønner godt du er bekymret. Jeg tenker at det er bra du tar det på alvor, særlig siden du selv har en bipolar lidelse. Det er jo ganske arvelig. Ta kontakt med fatlegen som kan henvise dere videre til bup. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.