Gå til innhold

Sopp og eksem under brystene


Gjest kjigkjghjhjh

Anbefalte innlegg

Gjest kjigkjghjhjh

De siste fire år har jeg hatt utslett og kløe under brystene. Det kom etter at jeg fødte barn og la på meg, slik at brystene mine begynte å henge. Det er spesielt mye når det er varmt og jeg svetter. Jeg kan heller ikke gå med BH da det blir mye verre da. Min lege sider det er en blanding mellom sopp og eksem. Første gang fikk jeg Daktacort og andre gang fikk jeg Daktacort og Mildison Liptid. Disse hjelper bare helt minimalt, nesten ingenting. Det som hjelper best er Fugoral shampo som jeg har på noen minutter før jeg skyller det vekk. Men dette hjelper heller ikke godt nok. Har du forslag til flere ting jeg kan prøve? Vurderer ellers å operere brystene slik at det ikke kommer hud mot hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prøv det

Har du prøvd å sove med Fugoral shampoo? Hvis ikke og du vil prøve det vil jeg tro det er viktig at området under brystene får puste så sikkert best å prøve sove på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest veldig ubehagelig

Har du prøvd med canesten-krem? Sinksalve? Det har faktisk hjulpet meg noen ganger. Jeg hadde også slike problemer tidligere, og da hjalp det med en BH som ikke var så stram, og så la jeg absorberende gas-kluter inne i bh-en.

Ingen parfymerte produkter på huden i området er en selvfølge, samme med uparfymerte vaske- og skyllemidler for undertøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Jon Langeland, hudlege

Hei 1 Det du beskriver er en form for eksem som ganske riktig kommer fordi det blir tett og fuktig.. Dette gir tendens til hudirritasjon og som regel også grobunn for sopp og bakterier. Dersom det er fuktig og væsker, kan det være best å starte med et fuktig omslag 20 min om dagen , med linkluter fuktet med Alsols løsning som er tynnet halvparten med vann ca 20 min.Gjøre dette dgl i 4-5 dgr om morgenen. Deretter smøre Dactacort som på føres om kvelden og Fucidin Hct om dagen. Når det begynner å ordne seg, fortsette Dactacort og Locobase repair, etterhvert bare Locobase Repair supplert med Dactacort i perioder. Mvh Hudlegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...