Gå til innhold

Link om ADHD medisin og bivirkninger, psykose mm

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Dette er interessant.

'' høsten 2009 la han frem en selvkomponert plan for å ta livet sitt tilbake...

Jeg sier og skriver og opplyser andre mennesker om planer, om viktigheten av systemer og lister, nå har jeg forstått at de tenker mye sånn "her er autisten som trenger forutsigbarhet" også lukker de ørene for at systematisering kan være bra for mange flere.

Jeg ble for 2 uker provosert av en gruppeleder som tydeligvis ikke ville høre om systematisering av problemer inn i oversiktstabeller. Da tenkte jeg "enten går jeg i en gruppe der man konstruktivt bruker sine gode evner til å tenke til å hjelpe seg selv og andre, eller så passer jeg ikke inn" Konkulsjonen til nå er at "jeg passer ikke inn".

Ikke når man uke etter uke sitter fast i elendighetens grop og ikke systematiserer seg ut av denne såfremt man har gode analytiske evner.

Skal jeg sitte å HØRE på problemer og uten at mennesker gjør noe annet enn vås for å komme ut av dem... prat og atter prat hjelper ingen, kun systemer og ordninger hjelper mennesker.

Jeg tror jeg forstår hva min psykiater mener, hun syns det er synd ikke flere får mine systemer og oversikter for ordninger som gir klarhet i feks de mellommenneskelige forhold og relasjoner, men siden jeg ikke er forfatter kan ingen få dem, men om noen vil ha alt jeg skriver så ville det vært en bra ting, jeg har autisme og av erfaring ser jeg gjennomgripende organiseringsvansker når det kommer til store helheter som man må ha hvis man skal skrive en bok.

Ang medisiner: Så fikk jeg selv forsøke amfetamin (metamina) da min psykiater ville se om det kunne hjelpe på noen vansker, men da jeg ble så våken og aktiv og fortalte at jeg var våken om natten, mistet jeg retten til dette. Jeg fikk også ansiktshallusinasjoner, og da jeg fortalte dette måtte jeg levere fra meg alt av medisin og jeg mistet en hver mulighet til å få noen ny resept, jeg ble overrasket, men jeg forstår min psykiater, det er å utvise faglig dyktighet og ansvar for mennesker, som hun sa "det er kortere vei mellom ansiktshallusinasjoner og psykose".

Jeg likte av og til å føle meg så våken og opplagt, men akkurat det ville ikke min psykiater høre et ord på, hun sa bare "du vil aldri få noen resept på dette", jeg ble forbauset, men etter en tid konkluderte jeg med at jeg faglig ville gjort nøyaktig det samme om jeg selv var psykiater.

Men fordi som virkelig har add og adhd har jeg skjønt dette ikke er noen fare, de blir i følge min psykiater rolige av amfetamin,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...